Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFerdinand Kuipers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007.
Wat kan en moet een patiëntenvereniging met het meten van klantervaringen in de zorg?
2
In het sociale leven Wat wil de DVN? In de spreekkamer In het stelsel
Keuzeondersteuning In het stelsel In de spreekkamer In het sociale leven
3
Hoe maakt een chronische patiënt gebruik van het stelsel?
Zijn belangrijkste wapen is zijn mening Dus keuzeondersteuning bij - keuze verzekeraar en pakket - keuze zorgaanbod - keuze medicijnen en hulpmiddelen
4
Welke informatie?? Toegankelijk Betrouwbaar (onafhankelijk?)
Vergelijkbaar Aansluitend op mijn kennisniveau Aansluitend op mijn behoefte(n)
5
Waarover?? In het stelsel over: De zorgverzekeraar Het zorgaanbod De medicijnen en de hulpmiddelen.
6
De info vanuit patiëntenperspectief.
Van klanttevredenheid naar relevante klantervaringen in de zorg Voorbeeld: diabetes Kies ik mijn dokter of kies ik mijn keten
7
Keuze en kwaliteit! Kwaliteit: Effectiviteit Veiligheid
Patientgerichtheid
8
Wat heeft de DVN aan de CQ-diabeteslijst?
Hoe tot stand gekomen? Is het empowerende keuzeinformatie? Betrouwbaar? Discriminerend? Gaat het over goede zorg? Patiëntenperspectief? Toegankelijk?
9
Verzekeraar Aanbieder Patiënt
10
Wie doet wat met de uitkomsten?
De zorgverzekeraar De aanbieder De patiënt(en)vereniging
11
De index is dynamisch! Ontwikkeling: wat is goede zorg
Ontwikkeling in patientenperspectief Ontwikkeling in posities Voorbeeld: diabetes
12
Wie doet wat met de uitkomsten? Dank u
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.