Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMark Smit Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie
2
Wat is de IB-Groep? Een Zelfstandig Bestuur Orgaan (ZBO) die namens de overheid wetten en regelingen uitvoert, met name op het gebied van onderwijs. Hoofdkantoor in Groningen en 14 servicekantoren en 8 service balies in het land. Er werken ongeveer 1.700 mensen, ongeveer 1.500 fte.
3
Wat doet de IB-Groep? Verstrekken van studiefinanciering en tegemoetkoming in de schoolkosten Innen van studieschulden en lesgelden Uitgeven van de OV-studenten kaart Onderwijsnummers verstrekken en beheren Organiseren van examens Aanmelding en loting voor eerstejaars studenten Uitvoering inburgeringsexamen Coördinatie National Europass Centre (NEC)
4
Communicatiekanalen Telefonie voice response, agenten Papier formulieren, brieven, brochures Balie 22 servicekantoren en -balies Internet e-mail en website
5
Kanaalsturing ongestructureerdgestructureerd agentgerelateerdvoice response white-mailwebforms browsen f.a.q. informatie- en transactiediensten
6
Beoogde effecten van kanaalsturing Minder -brieven -formulieren -herhalingsverkeer aan de telefoon Meer -internethits -e-mail -on-line wijzigingen Stabilisering -baliebezoek
7
Webformulieren Opgeleverd april 2001 -alleen “telefonische” wijzigingen -SSL beveiliging en identificerende vragen -applicatie op openbaar deel van de website -distributie via Kana Response -handmatige verwerking, papieren archivering
8
wijzigingen via webformulieren -adressen -samenstelling (studie-)financiering -einddatum (studie-)financiering -woonsituatie
9
Wijzigingen via webformulieren
10
veelgestelde vragen huidige vorm operationeel vanaf juni 2003 -ongeveer 350 antwoorden -automatische top10 -meerdere zoekopties toekomstige ontwikkelingen -nieuwe zoekoptie: natural language search -koppeling met Kana Response
11
Vraag & antwoord per maand
12
Mijn IB-Groep Opgeleverd in juni 2002 -klantgegevens achter beveiliging -17 uur per dag inzage in eigen gegevens -12 verschillende systemen -maximaal 7 tabbladen -meer verschillende webformulieren -geen medewerker meer nodig voor statusvragen
13
mijn ib-groep toegang: correspondentienummer en wachtwoord beveiliging: SMS-bericht met toegangscode uitgangspunt: iets hebben en iets weten
14
Gebruik Mijn IB-Groep
15
Aantal on-line wijzigingen
16
Nieuwe ontwikkelingen IB-Groep Documents on line berichten voor studenten via de website i.p.v. papier Digitaal aanvragen Studiefinanciering Pro-actief mailen naar klanten Doorontwikkeling knowledgebase (selfservice)
17
Nieuwe ontwikkelingen Online uitwisseling ketenpartners o.a SVB, RBD, GBA Studielink, samenwerking met HO Invoering Burger Service Nummer Overdracht SMS authenticatie aan DigiD Persoonlijke Internet Pagina
18
De cijfers
19
Telefonische aankiezingen
20
Beantwoordingen door medewerkers
21
Formulieren
22
Baliebezoek
23
E-mail
24
Webformulieren
25
Vraag & antwoord
26
Internetbezoek
27
Klanttevredenheid 2003, 2004 en 2005
28
Contactgegevens Marc Verschuren Bedrijfsanalist, Directie Klantenservice Informatie Beheer Groep 050 5998538 M.verschuren@ib-groep.nl Postbus 30155 9700 LG Groningen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.