Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDaniël Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Workshop Marijke Heine, Aequor 13 november 2013
2
Kennismaken
3
Programma Doel Hoe werkt de kwaliteitsspiegel Ervaar het zelf
Analyse van de resultaten Is het bruikbaar voor u?
4
Doel kwaliteitsspiegel
Inzicht krijgen in de kwaliteit van de BPV Dit biedt: - verantwoording over de BPV voor de inspectie - managementinformatie - verbeterpunten voor alle partijen
6
Hoe werkt de kwaliteitsspiegel
7
Pilot 2013 Vragenlijsten gebaseerd op BPV-protocol 6 aoc’s
600 leerlingen, 220 BPV-docenten en 240 praktijkopleiders Resultaten: 1:1 spiegels en gemiddelden Percentages en open vragen
8
Quotes leerlingen Duidelijk stage adres, alleen zijn er geen duidelijke afspraken gemaakt over taakverdeling en mijn leerdoelen, dit vind ik persoonlijk nogal jammer Super stage en super stagebegeleider!! School moet sneller dingen regelen ze zijn soms te langzaam Mijn praktijk opleider is nauwelijks aanwezig op het bedrijf Ik zou het niet weten. Vooral niet waar ik word op beoordeeld niet en ook niet op de punten
9
Quotes praktijkopleiders
School kan weleens wat meer informatie over de leerlingen die komen stage lopen, zodat je beter kunt weten hoe je met ze om moet gaan. Als ik beter inzicht heb in welke onderwerpen er wanneer op school worden behandeld dan kan ik daar tijdens de stagedagen op inspelen. Deze leerling is niet echt een prater maar de motivatie en inzet is goed
10
Quotes docenten Niet uit alle werkprocessen kan de leerling opdrachten maken. Veel wachten, omgang met dode dieren enzovoort maken dat dit type stage geschikt is voor een korte periode. Trimsalon is niet direct waar onze leerlingen na hun niveau 2 opleiding terecht kunnen. Hierdoor is de aansluiting op de praktijk niet altijd even ideaal en wordt de stage meer gezien als kennismaken met het mogelijke toekomstige werk (snuffelstage)
11
Aan de slag De link naar de vragenlijsten is al ingevuld:
Kies een vragenlijst (respondent) en vul deze in. Noteer bij de open vragen een ‘x’ , dan kunt u snel verder met de overige vragen.
12
Analyse van de resultaten
Bekijk de resultaten van een pilot in groepjes. Je kunt per groep kiezen uit: Voorbereiding en matching BPV periode Beoordeling en evaluatie Wat valt op en welke acties zijn denkbaar? Tijd: max 15 minuten Plenaire terugkoppeling
13
Vraag Zou je dit instrument willen gaan gebruiken?
Heeft u nog vragen over de kwaliteitsspiegel? Dan kunt u contact opnemen met Ingrid Schilstra, projectleider Tel of U kunt ook contact opnemen met de bedrijfsadviseur van Aequor, die contactpersoon is van uw aoc.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.