Download de presentatie
1
Workshop: gender mainstreaming
Alexandra van Selm en Rahma El Hannoufi, E-Quality
2
Begrippen: ‘gender’ en ‘mainstreaming’
Gender ≠ sekse Gender = de sociale en culturele verschillen Mainstreaming = continue strategie
3
Hoeveel vrouwen zitten er in de Eerste Kamer?
4
Welke groep vrouwen is economisch het meest zelfstandig?
Surinaamse vrouwen Autochtone vrouwen Turkse vrouwen
5
Hoeveel procent van de directie in het basisonderwijs is vrouw?
40% 60 % 20 %
6
Hoe groot is het percentage mannen dat een fulltime werkende moeder nadelig vindt voor het gezinsleven? 60% 50% 30%
7
Hoeveel uur besteden mannen en vrouwen in Nederland per week gemiddeld aan onbetaalde arbeid?
20 uur (m) en 35,5 uur (v) 19,8 uur (m) en 48 uur (v) 19,6 uur (m) en 40,5 uur (v)
8
Waarom gender mainstreaming?
EQUAL = gelijkheid = gelijke kansen
9
Bijlage 11 - vier punten Problematiek Activiteiten Momenten Expertise en OP
10
Aandachtspunten beschrijving problematiek
Algemene arbeidsmarktverschillen Projectspecifieke verschillen Primaire doelgroepen Beeldvorming Houding jongens en mannen
11
Activiteiten en momenten - aandachtspunten
Werving en selectie Verloop deelnemerstrajecten Monitoring en evaluatie Disseminatie en mainstreaming
12
Expertise en OP - aandachtspunten
Gedeelde verantwoordelijkheid M/V verhouding in stuurgroep Opbouwen gender expertise Externe expertise
13
Overige aspecten Budget Het transnationale partnerschap (TP)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.