Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristiaan Willems Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Commercieel jaarplan Commercie:
handel of dienstverlening met winstoogmerk
2
Markt in kaart brengen Gegevens verzamelen voor het jaarplan:
Hoe groot is mijn afzetmarkt? Hoeveel potentiële werknemers heeft mijn markt, gekoppeld aan opleidingsniveau? Wat zijn de toekomstverwachtingen in de branche? Wat is de potentiële omzet? Wie zijn mijn concurrenten?
3
Doelgroep bepalen Eigen markt afbakenen op basis van
verschillende aspecten: naar branche naar functies naar geografisch marktgebied
4
Jaarplanning maken In het jaarplan wordt beschreven:
wat de markt van het bureau is; wie de klanten en prospects zijn; welke activiteiten er het komende kalenderjaar georganiseerd worden voor klanten en prospects; wat het resultaat is (gerekend in omzetverhoging) van deze marktinspanningen.
5
Jaarplanning maken Hulpmiddelen die worden ingezet: SWOT-analyse
confrontatiematrix omschrijving top 10 opdrachtgevers/prospects DMU (Decision Making Unit) communicatiemodel samenwerken met de concurrent of de aanval inzetten? omschrijving van de diverse acties gericht op flexwerkers/gedetacheerden/medewerkers geplaatst middels wervingsfee
6
Eigen markt bewerken De beschreven acties uitvoeren. Voorbeelden:
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.