De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wiskunde in vernieuwd vmbo Freudenthal Instituut, Vincent Jonker, Monica Wijers bijeenkomst 2 9 februari 2006.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wiskunde in vernieuwd vmbo Freudenthal Instituut, Vincent Jonker, Monica Wijers bijeenkomst 2 9 februari 2006."— Transcript van de presentatie:

1 wiskunde in vernieuwd vmbo Freudenthal Instituut, Vincent Jonker, Monica Wijers bijeenkomst 2 9 februari 2006

2 programma 1.Wiskundeplan: 1.Wiskundeplan: jargon & drie voorbeelden jargon & drie voorbeelden 2.Intermezzo Wiskundeprestaties en ICT bekijken 3.Wiskundeplan: aan de slag 4. Afsluiting

3 wiskundeplan

4 Voorbeeld 1 Edutech, ZPC Vooral een lijst 75% boek, 25% wiskundeprestaties wiskundeprestaties Boek voor workshops (wiskunde bij praktijk) en voor examentraining workshops Ict toepassingen Ict toepassingen overal bij Ict toepassingen

5 Voorbeeld 2 Techniek en Welzijn, Carmelcollege Emmen Thematische modules 9 per jaar Opdrachten passend bij thema, herkenbaar vanuit vakken: Ha, T, Ex, Ne, W, A Aparte uren buiten de modules

6 Voorbeeld 3 ComTech Planning voor klas 3 Vanuit de praktijkopdrachten - relatie met wiskundeonderwerpen - daarbij hfdst uit boek - soms ter vervanging een werkblad - wiskundeprestatie erbij - passende ICT-oefenspellen

7 wiskunde in of uit….. PraktijkopdrachtenPraktijkopdrachtenja/nee Praktijkopdrachten Andere vakkenja/nee Workshopsja/nee Projecten/thema’sja/nee Wiskundeprestatiesja/nee ICTja/nee Wiskundeboekja/nee

8 Intermezzo WiskundeprestatiesICT-oefenspellengrasduinen

9 Wiskundeplan aan de slag

10 wiskunde in of uit….. PraktijkopdrachtenPraktijkopdrachtenja/nee Praktijkopdrachten Andere vakkenja/nee Workshopsja/nee Projecten/thema’sja/nee Wiskundeprestatiesja/nee ICTja/nee Wiskundeboekja/nee

11 Wiskunde uit de praktijk benutten

12 Mogelijkheden  in praktijklokaal aanwezig zijn  workshop bij praktijkopdracht maken/geven  onderdeel van de praktijkopdracht ontwerpen  deel van praktijkopdracht uitvoeren in wiskundeles bijv. schaaltekening  aansluiten op praktijk in eigen les bijv. vuurkorf als cirkel  uitbouwen, expliciteren en oefenen van wiskunde uit de praktijk  meebeoordelen

13 Toetsen en beoordelen van de praktijk

14 Toetsen en beoordelen n Vastleggen welke wisk in praktijk n Leerlijn van maken n Deel van praktijkopdracht beoordelen n Wisk toets nav praktijkopdracht n SE wisk adhv praktijkwerkstuk n …..

15 Afsluiting

16

17

18

19

20 Het examen

21 Examen n in de onderbouw nog weinig zorgen over n in de bovenbouw wellicht ook weinig zorgen over (‘korte examentraining’? Andere oplossingen) n Doorstroming vmbo-mbo en vmboT-havo

22 Ontwikkelingen n Compacter programma n Andere verhouding SE en CSE n Computerexamen BB n CSPE plus.........

23 Mogelijkheden n CSE gericht op ‘gecijferdheid’ n BB tijdstip variabel: eerst examen dan wiskunde aan/in praktijk n SE gericht op sector; praktisch; mondeling; samen met praktijkvak..... n wiskunde aan/in cspe?


Download ppt "Wiskunde in vernieuwd vmbo Freudenthal Instituut, Vincent Jonker, Monica Wijers bijeenkomst 2 9 februari 2006."

Verwante presentaties


Ads door Google