Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
KNAG Onderwijsdag
2
Marcus Eshuis Lerarenopleider Hogeschool Arnhem en Nijmegen
Auteur Thieme Meulenhoff Trainer Zuyderwind
3
Programma Inventarisatie ervaring
Didactische overwegingen / doelstellingen Werkvormen Wat zie je? Waar gaat dit over? Storyboard Domino Cartogrammen Mystery
4
Hoe vaak werkt u met digibord?
Eenvoudig om grafiek of tabel te maken: opslaan in “my gallery” - Opslaan en op ander moment weer laten zien (bv vergelijking met andere klas, vergelijking voorkennis en kennis-achteraf)
5
Doelstellingen Waarnemen Benoemen Vergelijken Classificeren Relateren
Empathiseren Inbeelden en uitbeelden
6
Werkvormen
7
Wat zie je? Conceptuele interactie: leerlingen leren van elkaar waarbij de docent een sturende rol heeft (kiest de afbeelding, vat samen, geeft eigen interpretatie etc) - o.a. waarnemen, benoemen, luisteren
8
- Waarnemen, benoemen, luisteren, classificeren, vergelijken
Waar gaat dit over? - Waarnemen, benoemen, luisteren, classificeren, vergelijken
9
Storyboard - Waarnemen, benoemen, luisteren, samenwerken, empathiseren, vergelijken (gebieden, mensen, situaties), uitbeelden, verbanden leggen (bv. welvaart – migratie)
10
Domino -Herkennen, vergelijken
11
Cartogrammen Waarnemen, vergelijken (gebieden), relateren (verschijnselen), benoemen (verband onder woorden brengen) - Hoe maak je deze opdracht → tonen EduGIs
12
Mystery -In deze opdracht komen alle doelstellingen samen
- Hoe maak je dit → camerafunctie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.