Download de presentatie
1
Leontien
2
Ff voorstelluh! Ik ben ‘n meid van 15, hou niet van sporte, maar wel van ROZE, dat is èch míjn kleur!! ;-) Supervet om na school nog ff met m’n vrienden op t pleintje te hange. Sig’retje roken & lekker kletse.
3
Tja,... en ik heb borderline
4
Ff wat feitjes over... Borderline Kenmerken: Emotioneel gevoelig zijn
Impulsiviteit Verwardheid Zelfbeschadiging (soms zelfdoding) Wisselende relaties en vriendschappen Dissocieren (= het gevoel er niet meer bij te zijn) Denken en voelen in uitersten
5
Ik zit samen met mijn vrienden op een
RMPI – school (Regionaal Medisch Psychiatrisch/ Psychotherapeutisch Instituut)
6
Hier dus!
7
Maar dat zegt niet dat ik gek ben hoor!!!
Een RMPI-School is een school speciaal voor jongeren met sociaal-psychische en psychiatrische problemen. Maar dat zegt niet dat ik gek ben hoor!!!
8
De school is best klein, vind ik.
Er zijn maar 3 groepen. Maar zo kan iedereen wel goed op zijn eigen niveau werken.
9
En dat is mijn dag-programma bak
Dit is mijn klas-lokaal In een dagprogramma bak zit je schoolwerk voor die dag.
10
En dat is Tu-Pac. Zelf gemaakt! Cool hè? Dit is mijn eigen hoekje in de klas. Daar kan ik me beter concentreren.
11
Mijn beste vrienden zijn:
Sander 16 jaar en de clown van de klas! Met hem heb ik voor het eerst gezoend... & Marjan Zij is 15 net als ik en ze zit bij me in de klas. Ik zie haar altijd na school op het plein.
12
Sander! Dit is van
13
Sander heeft ADHD Hij is echt supersnel afgeleid en wordt vaak hartstikke ‘hyper’! Hij slikt pilletjes om zich beter te kunnen concentreren Die helpen echt!
14
Al kan hij soms wel een beetje vermoeiend zijn, hoor...
Dat ‘drukke’ is nou juist ook zo leuk aan Sander. Hij is ècht zó grappig! Al kan hij soms wel een beetje vermoeiend zijn, hoor...
15
Ff wat feitjes over... ADHD Afkorting voor:
Hyperactiviteit: druk, veel praten, rennen Afkorting voor: Attention deficit hyperactivity disorder Impulsiviteit: zonder na te denken tot actie over gaan = aandachtstekort stoornis met hyperactief gedrag Aandachtstekort: Concentratieprobleem, kan moeilijk struktuur aanbrengen
16
Dit is van Marjan
17
De leraar zegt dat zij PDD-NOS heeft
Dat is een soort Autisme Autisme is een contactstoornis En dat betekent dat Marjan soms in haar eigen wereldje leeft
18
Grapjes begrijpt ze ook vaak niet.
Ik zie dat soms ook wel gebeuren als ik tegen Marjan praat. Ze lijkt me soms niet te horen en reageert dan niet. Grapjes begrijpt ze ook vaak niet.
19
Ff wat feitjes over... PDD-NOS Afkorting voor: Kenmerken (o.a.):
Pervasive developmental disorder – not otherwise specified Zich angstig tonen voor verandering -> struktuur is nodig! Een eenzijdige belangstelling tonen Vertaald: POS-NAO = Pervasieve Ontwikkelings Stoornis – Niet Anders Omschreven Eigenaardig ouwelijk taalgebruik Taal letterlijk nemen
20
Behalve mijn vrienden, heb ik op school ook nog met andere mensen te maken:
21
De directeur Die man zie ik in de gang voor een praatje, op het plein (met pleinwacht) en wanneer ik problemen heb... Liever niet dus
22
Mijn docente heet Rolinda. Ze is wel aardig maar ook wel streng.
De docenten Iedere groep heeft een eigen docent. Een groep is max. 9 leerlingen groot. Docenten van de andere twee groepen zie ik meestal op het plein of in de gang voor een praatje. Mijn docente heet Rolinda. Ze is wel aardig maar ook wel streng.
23
Onderwijsondersteunend personeel
Zij geven de praktijkvakken per 3 leerlingen Linda geeft Kookles André geeft Techniek Mirjam geeft Teken/ handvaardigheid en culturele maatschappelijke vorming
24
De Orthopedagoog Hij heet Ronald en helpt de docenten en mij en mijn ouders. Ronald weet veel over borderline en geeft tips over hoe ik daarmee om kan leren gaan. Dat kan ik dan ook weer aan andere mensen vertellen.
25
Mijn school heeft ook te maken met verschillende instanties buiten school:
26
Eerst moest bij Herstart bekeken worden op welke school ik pas.
Dan moet er bij het REC (Regionaal Expertise Centrum) een indicatie voor mij aangevraagd worden. Ook kan ik geholpen worden door Rebound. Rebound zorgt ervoor dat je hulp krijgt om eventueel terug te kunnen naar een ‘normale’ school.
27
Binnen het RMPI zitten ook:
RMPI-diagnostisch centrum RMPI - Poli-langdurige zorg RMPI - dagbehandeling RMPI - gesloten afdeling Opname in de kliniek van het RMPI is ook mogelijk
28
Dan nu, een kijkje in het....
29
Crea-lokaal
30
In het crea-lokaal kunnen we onze creativiteit kwijt. Da’s best leuk.
“Het Eiland” In het crea-lokaal kunnen we onze creativiteit kwijt. Da’s best leuk.
31
“De ijzeren schorpioen”
Deze is in het technieklokaal gemaakt.
32
“Mashmellow kerstboom”
Niet opeten hoor! “Mashmellow kerstboom”
33
Nou, dit was mijn verhaal.
Ik hoop dat je het leuk vond. Doei
34
Deze presentatie is gemaakt door:
Sandra van Ee Mirjam van den Bos Cynthia van Putten In opdracht van de Hogeschool Utrecht, vak OWB- de klant (propedeuse jaar) Juni 2006
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.