Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJan Brabander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
door Louis Eggen Dienst Stedelijke Ontwikkeling Gemeente Den Haag 16 maart 2006
2
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Inhoud presentatie Veerkaden: smerigste straat van Nederland? Verkeerscirculatieplan Centrumgebied Effecten op Fietsbeleid Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
3
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
4
Veerkaden: smerigste straat van Nederland?
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
5
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Veerkaden: ca mvt/dag Normen luchtkwaliteit: intensiteit 50% Profiel 1+1 rijstrook dus ruimte voor fietsvoorzieningen Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
6
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
7
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
8
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
9
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Commissiebehandeling Veerkaden Waar blijft verkeer? - Sluipverkeer? Maak verkeerscirculatieplan voor hele centrumgebied Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
10
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Doel van het VCP Komen tot een verkeerscirculatieplan voor een autoluwe binnenstad met een optimale afweging tussen: autobereikbaarheid economische ontwikkeling ruimtelijke kwaliteit milieukwaliteit Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
11
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Voorkeursoplossing: ‘sectorenmodel’ Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
12
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Effecten: autoverkeer + Geen doorgaand autoverkeer in de binnenstad + Minder autoverkeer in de binnenstad + Verschuiving van auto naar OV en fiets Meer autoverkeer op de CentrumRing Meer kilometers naar bestemming door omrijden Kans op sluipverkeer in omliggende buurten Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
13
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Effecten: milieukwaliteit + In binnenstad groot positief effect op luchtkwaliteit (routes Veerkaden en Spui) - Milieukwaliteit voldoet nog niet overal aan de in 2010 geldende wettelijke normen Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
14
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Effecten: ruimtelijke kwaliteit + meer kansen voor fietsers en voetgangers + meer aantrekkelijke inrichting van enkele routes: fietsvriendelijker - Om de toename van verkeersdruk op CentrumRing te kunnen verwerken, worden forse ingrepen gedaan op de CentrumRing. Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
15
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
16
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
17
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Artist impressie
18
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Werkelijkheid Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
19
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
20
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
21
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
22
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Sectorenmodel Fietspaden Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
23
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Conclusie door discussie Luchtkwaliteit nemen kansen voor meer fietsgebruik toe. Als luchtkwaliteit verbetert dan meer mensen op de fiets (gezondheid). Fietsbeleid en Luchtkwaliteit
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.