De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis 24 november 2010.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis 24 november 2010."— Transcript van de presentatie:

1 Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis 24 november 2010

2 Programma 9u30Welkom 10u00Inleiding (Mevr. Karin Jiroflée & Dhr. Freddy Deprez) 10u30Demo van de nieuwe werkomgeving 11u00Nieuw toegetreden besturen en financieel overzicht 11u25Mogelijkheden voor derde actoren 11u35Verslag van de werkgroep 11u45Integratie met Inforum (Mevr. Anne- Marie Vastesaeger) 12u00Lunch

3 Demo van de nieuwe werkomgeving Wat is de nieuwe omgeving? Huidige omgeving Nieuwe omgeving PHP Alfresco Drupal Alfresco

4 Demo van de nieuwe werkomgeving Waarom deze omschakeling? – Nood aan een gebruiksvriendelijkere omgeving: Beheer van alle applicaties in 1 toepassing Gebruiksvriendelijk Forum Betere communicatie d.m.v. berichten Geen confrontatie met Alfresco interface Aanpasbare ‘look & feel’ Documentenbeheer

5 Demo van de nieuwe werkomgeving Wat mogen we verwachten van deze omgeving? – Portaal Berichten Forum Digitaal Sociaal Huis (Catalogus) Gebruikersbeheer Documentenbeheer – Volledig beheer vanuit 1 toepassing

6 Demo van de nieuwe werkomgeving

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27 Portaal: ook voor ‘gratis’ online documentbeheer Portaal maakt online documentbeheer mogelijk ‘e-Raden’: voor de raden van uw bestuur In 2010 aangeboden in 'gratis' formule In 2011 ook in portaal opgenomen Bestemd voor bv. verslagen, agenda's van bv. Gemeenteraad, College, Management Team (of OCMW-raad, Vast Bureau, …)

28 Waarom online documentbeheer? Raadsleden van thuis uit toegang geven tot agenda’s en verslagen Geen mailen of afdrukken documenten meer nodig Mailnotificatie Beveiligd met persoonlijk paswoord Centraal archief met sterke zoekfunctie

29 Integratie in het portaal

30 Waarom in het portaal? Opnieuw: integratie, gebruiksvriendelijkheid via portaal Geen meerkost ontwikkeling: zelfde software als DSH Kosteloos gebruik e-Raden: in 2010 twintigtal nieuwe besturen Geen onderdeel DSH, wel gratis een handig instrument voor DSH-besturen

31 Nieuw toegetreden besturen en financieel overzicht Nieuwe huizen in 2010 Vlaams-BrabantBuiten de provincie Boortmeerbeek (12/01)Temse (12/01) Diest (26/03)Stekene (19/01) Glabbeek (20/05)Oosterzele (17/03) Kortenberg (26/10)Wetteren (25/03) Knokke-Heist (08/06) Mortsel (07/10) Totaal 43Totaal 10

32 Nieuw toegetreden besturen en financieel overzicht Inkomsten:

33 Nieuw toegetreden besturen en financieel overzicht uitgaven (begroot 180.209) personeel 61.775 projectleiding62.5000,7546.875 helpdesk12.9001 andere2.0001 platform 84.806 Alfresco beheer30.8450,7523.134 Alfresco licentie17.7380,7513.303 servers25.3960,7519.047 support12.8830,759.662 websites19.6601 ontwikkelingen 25.880 Drupal51.4900,3317.163 Gebruikersbeheer26.1500,338.717 261.562 172.461

34 DSH : status overzicht Groen: in 2010 toegetreden Paars: faciliteitengemeenten Sociaal huisGepubliceerde producten Sociaal huisGepubliceerde producten Aarschot230Bertem153 Affligem100Bierbeek132 Asse102Boortmeerbeek104 Beersel71Boutersem230 Begijnendijk3Diest33 Bekkevoort76Dilbeek152

35 Sociaal huisGepubliceerde producten Sociaal huisGepubliceerde producten Dilsen-Stokkem0Kampenhout51 Drogenbos1Keerbergen190 Galmaarden0Knokke-Heist0 Glabbeek0Kortenaken157 Haacht117Kortenberg0 Halle0Kraainem29 Herent42Lennik22 Hoegaarden0Linkebeek52 Hoeilaart55Machelen4 Holsbeek74Merelbeke158 Huldenberg33Mortsel0

36 Sociaal huisGepubliceerde producten Sociaal huisGepubliceerde producten Oosterzele0Steenokkerzeel82 Opwijk98Stekene0 Oud-Heverlee244Temse0 Overijse25Ternat5 Peer178Tervuren22 Pepingen143Tremelo27 Roosdaal247Wemmel0 Rotselaar193Wetteren113 Scherpenheuvel- Zichem 123Wielsbeke0 Sint-Genesius-Rode177

37 DSH : status overzicht Publicatie naar de burger: – 23/43 besturen hebben een aangepaste lay-out – 8/43 besturen hebben een integratie

38 DSH : status overzicht Publicatie naar de burger: Statistieken juli t.e.m. oktober

39 Mogelijkheden voor derde actoren In samenwerking met de provincie Vlaams-Brabant werd er een lijst opgesteld Eerste lijn actoren – Landelijke thuiszorg – Landelijke kinderopvang – Mutualiteiten – …

40 Verslag van de werkgroep Wat doet de werkgroep? – Controle op nieuw aangevraagde producten – Jaarlijks een 4-tal bijeenkomsten – Mogelijkheid om toe te treden tot de werkgroep Volgende werkgroep: – Dinsdag 11 januari 2011 in het provinciehuis

41 Verslag van de werkgroep Dienstverlening ≠ dienst Preventie verslaving : sensibiliseert de bevolking over de risico’s van verslaving aan..

42 Integratie met Inforum (Mevr. Anne - Marie Vastesaeger)

43 Gemeentelijke producten Dit platform is beperkt tot producten van de sociale huizen – Zorg en welzijn – “Sociale” voorwaarden voor toekenning – “Sociale” doelgroepen Sommige producten zitten tussen de gewone producten van een gemeente – Vb sociale verkaveling / gemeentelijke verkaveling – Vb vuilniszakken / gratis voor bepaalde doelgroepen

44 Er komt druk vanuit veel besturen Om dezelfde omgeving te gebruiken voor “gemeentelijke” producten Zodat een product van het DSH zou opgenomen worden tussen de andere producten Vb de bouwpremie (sociale voorwaarden) staat in de website bij informatie over bouwen (bouwvergunning enz)

45 Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus Afgekort IPDC VERA lag mede aan de basis van dit project Uitgevoerd door VVSG Gesponsord door VERA, VVP, Cevi, Cipal, Antwerpen Zal verder gefinancierd worden door de Vlaamse Gemeenschap Zal beheerd worden door de Infolijn (1700) Projectplanning : 2 jaar vanaf begin 2011

46 Toekomst De Infolijn een soort “dienstenverkenner” hebben, zoals nu de “Rechtenverkenner” Onze (VERA-) toepassing blijft op dezelfde manier verder bestaan U zult in onze toepassing de generieke informatie van de IPDC aanvullen met – Uw lokale informatie – Uw organisatiegegevens En publiceren op uw website, lokale televisie, mobile

47 Bespreking na de middag Is een zelfde aanpak mogelijk / wenselijk als bij DSH Bij voldoende besturen die direct willen samenwerken wordt een begroting opgesteld, werkgroep opgericht, planning gemaakt Kan in het voorjaar van start gaan


Download ppt "Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis 24 november 2010."

Verwante presentaties


Ads door Google