De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kwaliteitszorg Onderhouden en ontwikkelen van beroepscompetenties

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kwaliteitszorg Onderhouden en ontwikkelen van beroepscompetenties"— Transcript van de presentatie:

1 Kwaliteitszorg Onderhouden en ontwikkelen van beroepscompetenties
Competentie 1, 3, 15 en 16 Kwaliteitszorg Onderhouden en ontwikkelen van beroepscompetenties Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken Methodische vaardigheden

2 Kwaliteit verbeteren Inhoud
Informatie via de instelling Zelf bijblijven Themabijeenkomsten Ondersteuning collega’s Bijscholing Boeken, vakbladen en internet Zelfreflectie Beroepsvereniging/ vakbonden Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken

3 Kwaliteit verbeteren Via de instelling
Themabijeenkomsten/ klinische les Doel Training on the job Duur Ongeveer 1 uur Onderwerpen Hebben direct te maken met organisatie of zorgaspecten op de afdeling. Bestemd voor Alle medewerkers in de zorg Verzorgd door Medewerkers zelf of van deskundige van buitenaf Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken

4 Kwaliteit verbeteren Via de instelling
Aandachtspunten voorbereiden themabijeenkomst: Vraag je af wat je al van het onderwerp weet Neem pen en papier mee Stel vragen als je iets niet begrijpt Breng eigen voorbeelden over onderwerp in Luister naar wat anderen zeggen en reageer hier, indien nodig, op Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken

5 Kwaliteit verbeteren Via de instelling
Ondersteuning door collega’s Kijk hoe collega’s in zorgsituaties handelen Indien het afwijkt van eigen handelen, vergelijken op principes !!! Bij onzekerheid over handelen een of meerder collega’s vragen hoe zij zouden handelen Collega’s vragen waar jij info kan vinden over een bepaald onderwerp of handelen Collega’s vragen wat je goed/minder goed doet Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken

6 Kwaliteit verbeteren Zelf bijblijven
Bijscholing Doel Duur Onderwerp Bestemd voor Verzorgd door Verwerven nieuwe inzichten Een of meerdere dagen Aansluitende op eerdere opleiding Alle medewerkers Externe organisatie b.v. Aventus Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken

7 Kwaliteit verbeteren Zelf bijblijven
Opdracht Boeken, vakbladen Zoek op bovenstaande web-site vier vakbladen op en vertel aan de lesgroep: Voor wie bestemd Wat staat er in Hoeveel kost een jaarabonnement Kies uit één vakblad een artikel en presenteer dit aan de groep Maak een verslag van bovenstaande presentatie Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken

8 Kwaliteit verbeteren Zelf bijblijven
Zelfreflectie Denk aan het einde van de werkdag na over de werkzaamheden die je hebt verricht en vraag je af wat goed en minder goed ging. Vraag feed-back aan een collega indien je twijfelt over je werkwijze(-n) en beroepshouding Vraag cliënten of zij tevreden zijn over je werkzaamheden en je beroepshouding Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken

9 Kwaliteit verbeteren Beroepsvereniging/ vakbond
Beroepsvereniging Inhoud van het beroep Vakbond Arbeidsvoorwaarden En….. Lezingen/ cursussen voor werkenden in de zorg. Opdracht: - zoek op welke scholing de beroepsvereniging Sting voor haar leden organiseert. Zoek op wat het CNV t.a.v. werkomstandigheden doet voor haar leden (ga naar zorg) Schrijf een verslag over de informatie die je hebt gevonden Competentie D,E,H,J,P,R,T Werkproces 3.3 Uitvoeren van organisatiegebonden taken


Download ppt "Kwaliteitszorg Onderhouden en ontwikkelen van beroepscompetenties"

Verwante presentaties


Ads door Google