Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Leren en instructie met ICT
binnen de Bve sector Mark Vlasblom
2
4CID Kretologie: Visie De trends Van eindterm naar competentie
Project GO Praktijkgestuurd leren CGO Kerntaken Taakgestuurd leren 4CID Competentieprofielen Kernopgaven Natuurlijk leren Probleem GO Producerend leren Competentiecategorieën Opdrachtgestuurd leren
3
Intake POP Assessment Leertaken Projecten BPV Workshops Zelfstudie Cursussen Portfolio Reflectie & evaluatie
4
Waar zetten we ICT in?
5
Waar zetten we ICT in? Delen van content Faciliteren van samenwerking
Diagnostisch toetsen Verzamelen van bewijzen Ordenen van bewijsmateriaal Showcase/rapportage Ondersteunen van reflectie Vakspecifieke ondersteuning Blackboard Folio Folio/C-ster C-ster Divers
6
Welke typen content? Boeken en readers Procesinformatie
Beoordelingscriteria Opdrachten Blackboard Bb C-ster
7
Wat doen we juist niet? Simuleren
Slim organiseren van conceptuele kennis Organiseren van virtuele interactie Focussen op metacognitieve competenties van deelnemers
8
Wat zijn knelpunten Gebrek aan visie
Hoge kosten mbt licenties & content Gebrek aan daadkracht van het (midden)management Houdbaarheid en afschrijving van investeringen Competenties medewerkers (ICT en didaktisch
9
Deelnemer School Arbeidsmarkt
Belangrijke vragen Wat zijn mogelijke modellen voor KM in de relatie: Deelnemer School Arbeidsmarkt Welke impact heeft dat op je “onderwijslogistiek”? Welke rol heeft kan ICT daarbij spelen?
10
Competentie categorieën
4 competentiegebieden: - Vakmatig en Methodisch - Bestuurlijk-Organisatorisch en Strategisch - Sociaal-Communicatief en Cultureel-Normatief - Leer- en Vormgeving
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.