Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristiana Bakker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Automatische piloot in RPG’s gebaseerd op online learning
Rob Collaris
2
Opbouw Korte beschrijving van de opdracht
Probleemstelling met onderzoeksvragen Mogelijke opbouw van een automatische piloot Overige opmerkingen Planning
3
Korte beschrijving van de opdracht
Connection interupt in Online spellen. Uitlogtijd van X minuten. Overgeleverd aan de genade van de tegenstander. Een oplossing is een automatische piloot. Deze richt zich op overleven.
4
Probleemstelling Hoe kan met behulp van AI , een
automatische piloot voor een RPG worden gemaakt die gebaseerd is op een speler?
5
Onderzoeksvragen Automatische piloot Wat is een automatische piloot?
Wat moet deze kunnen? Hoe moet dat gedaan worden? Wat is daar voor input voor nodig? Welke input is beschikbaar? Welke AI technieken zijn hiervoor bruikbaar? Speler model Wat is een speler? Wat kan deze in zijn omgeving? Waarop beoordeelt de speler zijn gedrag? Welke input is beschikbaar voor een speler?
6
Mogelijke opbouw van een automatische piloot
Rulebase Karakter Gezondheid Karakter Type tegenstander Tegenstander gezondheid Tegenstander kracht Tactiek 425 Mana Ridder 100 25 Vuurbom spreuk 300 Vluchten/ verbergen
7
Overige opmerkingen Eventueel commentaar dat niet in te voegen is in het artikel zelf, maar wat je wel mee wilt nemen in het gesprek met je begeleider.
8
Planning Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September
-Artikelen/literatuur verzamelen en lezen –kijken of er relevante informatie te vinden is. -Experiment omgeving leren kennen -Onderzoeksvraag herdefiniëren -eindcriteria opstellen -opzet maken van scriptie inhoud - Experiment omgeving leren kennen Implementatie Opzetten experimenten Experimenten uitvoeren Juni Juli Augustus September Scriptie schrijven en herschrijven Deadline -Scriptie klaar Uitloop
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.