Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGabriël Koning Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Want 1 op 5, dat is te veel!
2
2 Netwerken
3
3 New York State Training School for Girls (1930)
4
4 Netwerken Individuen organisaties hulpverleningsorganisaties Complexe hulpvragen Definitie netwerk: een set van drie of meer hulpverleningsorganisaties, die samenwerken met het oog op het bereiken van een gemeenschappelijke doelstelling.
5
5 Relevantie voor hulpverleners? Dilemma’s Succesfactoren
6
6 Dilemma’s bij samenwerking De organisatiecultuur -Eigen wereld -Eigen normen, waarden, praktijken, … -Maar toch eis van naadloze samenwerking -Nieuwe cultuur ontwikkelen bij samenwerking: vergt tijd en sterk leiderschap Professionaliteit -Eigen expertise en standpunten -Gescheiden opleidingen -Vaak nadruk op verschilpunten i.p.v. gelijkenissen
7
7 Dilemma’s bij samenwerking De rol van de hulpverlener De identiteit van de hulpverlener Controle en macht Loyaliteit ten aanzien van de eigen organisatie
8
8 Succesfactoren bij samenwerking Organisationeel niveauInterpersoonlijk niveau -Gelijkaardige visies-Aandacht voor communicatie -Afgestemde doelen-Belang van goede informele relaties -Duidelijke basisregels-Vertrouwen en respect -Goed leiderschap-Toewijding van alle partijen/bereidheid om samen te werken -Samenwerking vereist tijd en aandacht -Gedeelde opleidingen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.