Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBart Dekker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Training door Beleving Leo Scheers Studiedag ESF-project Komma 21.06.2012
2
Historie ACTA vzw Pioniersproject voor werkzoekenden Opleiding meet- en regeltechniek Meerdere trajecten worden opgestart Pioniersproject wordt ACTA vzw Competentiecentrum voor automatiserings- en procestechniek > 6500 mandagen/jaar opleiding voor industrie > 3500 mandagen/jaar opleiding voor onderwijs (leerlingen + leerkrachten) via RTC Antwerpen Verhuis van Kalmthout naar nieuw gebouw in Brasschaat 1987 nadien 1991 sinds- dien sept. 2012
3
Onze missie De kennis, vaardigheden en attitudes op vlak van toegepaste industriële processen, techniek en veiligheid borgen, doorgeven en verder ontwikkelen opdat de industrie competitief blijft
4
Onze missie Een duurzame brugfunctie tussen onderwijs en bedrijven zijn
5
Opleidingen met rendement De 14 stappen tot een succesvolle opleiding (Volgens J. Kessels)
6
Opleidingen met rendement Uit onderzoek blijkt dat leerstof die uitgelegd wordt, na 6 weken nog door slechts 10% van de cursisten herinnerd wordt voorgedaan wordt, na 6 weken nog door slechts 32% van de cursisten herinnerd wordt zelf ervaren wordt, na 6 weken nog door 65% van de cursisten herinnerd wordt Leren is een sociaal proces cursisten van elkaar laten leren, feedback geven over gedrag (belangrijk bij veiligheidsopleiding)
7
Opleidingen met rendement Confucius: “Vertel het me, en ik zal vergeten. Laat het me zien, dan onthoud ik het misschien. Laat het me beleven, en ik zal het begrijpen.”
8
Opleidingen met rendement Ontwerp leersituatie vertalen van leerdoelen naar concrete leersituatie rekening houden met diverse leerstijlen van cursisten leersituatie zoveel mogelijk laten lijken op werksituatie cursisten zoveel mogelijk zelf laten ervaren
9
Opleidingen met rendement = Training door beleving DROMER ‘Leercyclus van Kolb’ als basis van opleiding in nieuwe infrastructuur in Brasschaat concrete ervaringen opdoen observeren en reflecteren vormen en formuleren van abstracte begrippen experimenteren en actief toetsen (Volgens Kolb) DOENER BESLISSER DENKER
10
Kritische factoren infrastructuur die het mogelijk maakt (hoge investering) ACTA-lesgevers moeten coaches zijn: zij vertrekken vanuit de competenties en de realiteit van de deelnemers zij bouwen verder op wat deelnemers al weten, kunnen en doen zij geven persoonlijke feedback Opleidingen met rendement = Training door beleving
11
11 Hoe komen deze stappen tot leven? Opleidingen met rendement = Training door beleving
12
ACTA vzw Brasschaat CONCRETE INSTALLATIE EXPERIMENTEREN REFLECTIE THEORIE Meerdere leerstijlen aanwezig bij ACTA vzw Indeling opleidingshal volgens leerstijlen van Kolb
13
ACTA vzw Brasschaat THEORIE
14
EXPERIMENTEREN ACTA vzw Brasschaat
15
CONCRETE INSTALLATIE
16
ACTA vzw Brasschaat REFLECTIE
17
ACTA vzw Project “1825” voor werklozen
18
ACTA vzw Leerlingen TSO
22
ACTA vzw Adres : Ruiterijschool 9 2930 Brasschaat Contact : tel : 03 620 23 00 e-mail : acta.info@acta-vzw.be Website : www.acta-vzw.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.