Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelanie Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
De trein, laat je er leiden IR - van Antwerpen tot Gent Persvoorstelling 30 maart 2005 A.B.L.L.O. vzw
3
1995 : Nieuwe Regionetwerken Nieuwe Regionetwerken blijven nodig: - Halfuursfrequentie in alle stations - Betere aansluitingen in de knooppunten - Regionale aanpak van de mobiliteit - Samenwerking
4
De trein, laat je er leiden IR - van Antwerpen tot Gent ernieuwend treindienstconcept riendelijk voor het milieu ult het IC-net aan eilig olume, extra ruime dubbeldeksrijtuigen eelzijdig oor meer comfort aak, frequent ogelvrij erzekerde aansluiting met alle modi lot toegankelijk ervoerscapaciteit laams lug in dienst: 10 december2006 ereenvoudigde verkoop en tarieven rachtvervoer, meer op het spoornet
5
Problemen van Antwerpen tot Gent Voorstedelijke en kleinstedelijke gebieden, ondermaatse treindienst Havengebieden, idem Aansluitingen tussen klokvaste treinen, zwakke schakels Aansluitingen met De Lijn, kan beter Spitsuur, ondoeltreffend Tariefstructuur, nog niet op punt….
6
Visie
7
Voortbouwen op succesvol IC-concept Regionale noden mobiliteit opvangen Ontbrekende schakels invullen Sociale dimensie, basismobiliteit Nauwelijks investeringen nodig Een verruimd aanbod op het spoor, voor (bijna) alle noden in mobiliteit (vs. pendel) Meer personen- én goederenvervoer per trein Milieudruk beheersen
8
IR -, een integraal vervoersconcept De trein, van halfafgewerkt product, laten doorgroeien tot een integraal vervoersconcept
9
1. Een nieuwe treinserie op de lijn Antwerpen – Gent
10
2. Vanaf 10 december 2006 in dienst
11
3. Vervoerscapaciteit Om het half uur Samen met IC’s : 4 x / uur In gelijke tred met IC en cargo Nieuwe dubbeldekkers 500 reizigers per trein Comfort in standaardklasse Stilte-coupé
12
4. Extra’s in de vervoersketen (1) Betere aansluitingen op regionaal vlak Beveren > Temse, Bornem… Dendermonde, Zele > Gent-Dampoort St-Amandsberg > Antwerpen-Zuid… Een betere toegankelijkheid
13
4. Extra’s in de vervoersketen (2) Inzet multifunctionele rijtuigen voor rolwagens, bagage, buggy’s, (vouw)fietsen Fiets mee in de trein (buiten de spits) In late en vroege treinen, gratis fiets meenemen Drankautomaat in de trein
14
5. Aansluiting met de regionale tariefstructuur
15
6. Extra’s, mooi meegenomen Milieuvriendelijk Top 140 km/h Gemiddeld 70 km/h Snel Veilig
16
Stuurgroep IR - Gezamenlijke wensen en mogelijkheden van bedrijven, De Lijn, NMBS, en overheden … op mekaar afstemmen. Op de agenda : Voorbereiden modelproject Integratie ruimtelijke en mobiliteitsdoelstellingen De hoogst mogelijke toegevoegde waarde samen realiseren op de weg en op het spoor
17
De trein, laat je er leiden IR - van Antwerpen tot Gent
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.