De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs."— Transcript van de presentatie:

1 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs Matt Poelmans, directeur Burger@Overheid.nl

2 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen2 Agenda Wie zijn wij? Wat is de BurgerServiceCode? Wat kunt u ermee?

3 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen3 Het geweten van de e-overheid Onafhankelijk: minister betaalt, forum bepaalt Stimuleert e-overheid vanuit burgerperspectief Inventariseert burgerwensen, adviseert overheden, evalueert voortgang

4 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen4 Andere Overheid / e-overheid Andere = klantgerichte overheid Basisinfrastructuur e-overheid (toegang, basisregisters, identificatie, uitwisseling) Normen & standaarden

5 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen5 BurgerServiceCode Stelsel van 10 kwaliteitsnormen Maakt e-overheid tastbaar Ontwerpeis en beoordelingsmaatstaf Hulpmiddel voor burger en overheid

6 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen6 1.Keuzevrijheid contactkanaal 2.Vindbare overheidsproducten 3.Begrijpelijke voorzieningen 4.Persoonlijke informatieservice 5.Gemakkelijke dienstverlening 6.Transparante werkwijzen 7.Digitale betrouwbaarheid 8.Ontvankelijk bestuur 9.Verantwoordelijk beheer 10.Actieve betrokkenheid 10 geboden voor de e-overheid

7 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen7 1. Keuzevrijheid contactkanaal Als burger kan ik zelf kiezen op welke manier ik zaken doe met de overheid. De overheid zorgt dat alle contactkanalen beschikbaar zijn (bezoek, brief, telefoon, e-mail, internet, sms).

8 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen8 2. Vindbare producten Als burger weet ik waar ik terecht kan voor overheids- informatie en -diensten. De overheid stuurt mij niet van het kastje naar de muur en treedt op als één concern.

9 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen9 6. Transparante werkwijzen Als burger kan ik gemakkelijk te weten komen hoe de overheid werkt. De overheid houdt mij op de hoogte van het verloop van de procedures waarbij ik ben betrokken.

10 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen10 7. Digitale betrouwbaarheid Als burger kan ik erop aan dat de overheid haar digitale zaken op orde heeft. De overheid garandeert vertrouwelijkheid van gegevens, veilig digitaal contact en zorgvuldige elektronische archivering.

11 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen11 Strategie 2005-2007 2005: ontwikkeling (ontwerp en aanpassing) 2006: draagvlak (promotie en experimenten) 2007: invoering (vaststelling en borging) Pas toe of leg uit

12 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen12 Relatie met kwaliteitshandvesten Kwaliteitshandvesten: servicenormen met concrete toezegging en sanctie BurgerServiceCode: ondersteunt strategische beleidsbepaling (bijv. EGEM i-Teams) Concrete checklist

13 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen13 Wat betekent het voor u? Nationale standaard (de burger weet wat hij kan verwachten, de overheid wat haar te doen staat) Bestuursakkoord overhedenoverleg april 2006 Gemeentelijke dienstverlening via “Antwoord” Toepassen in eigen organisatie

14 7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen14 Drs Matt Poelmans ICTU Schrijven: Postbus 84011 2508 AA Den Haag Bezoeken: Wilhelmina van Pruisenweg 104 2595 AN Den Haag Bellen: +31 70 8887 839 Faxen: +31 70 8887 882 Mailen: burger@overheid.nl Surfen: www.burger.overheid.nl


Download ppt "7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs."

Verwante presentaties


Ads door Google