Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMagdalena De Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
1.Uitgangspunten gelijke behandeling bij examens 2.Formele structuur: wie beslist?
3
Even vooraf: -Anderstalige studenten -Auditieve beperking volgend studiejaar Aan het slot: problemen met Engels
5
Formele gelijkheid versus materiële gelijkheid: Het Aristotelische gelijkheidsbeginsel
6
Formele gelijkheid als dat fair is Materiële gelijkheid waar nodig In (overheids)beleid soms positieve discriminatie Soms ‘’genade’’ voor ‘’recht’’?
7
Materiële gelijkheid: bij voorkeur bereiken door wegnemen belemmering, NIET door ‘’compensatie.
8
Verantwoordelijkheden 1.Examencommissie beslist wat nodig is t.b.v. materiële gelijkheid 2.Examencommissie put uit mogelijkheden die CvE aanreikt (speelveld) 3.Speelveld niet adequaat: contact met CvE 4.Inspectie oefent toezicht uit
9
Vragen voor examencommissie: Is er sprake van een beperking? Leidt die tot een belemmering? Kunnen wij de belemmering wegnemen zonder (in essentie) exameneisen aan te tasten? Bij centrale examens: kunnen wij binnen de regels de belemmering wegnemen of is contact met CvE nodig?
10
Als iemand geen Engels kan …….
11
einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.