De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel."— Transcript van de presentatie:

1 DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel me

2 Digitale Week 2009 – Introductie Brede publiek sensibiliseren rond de digitale- kloofproblematiek Specifieke kansengroepen bewust maken van het aanbod Het beleid adviseren rond actuele digitale-kloofaspecten

3 Digitale Week 2009 – Enkele cijfers 291 activiteiten in heel Vlaanderen 40 persartikels 120 aanwezigen op het federaal colloquium 110 personen namen deel aan de Vlaamse studiedag

4 Digitale Week 2009 - Sfeerbeelden

5

6

7

8

9

10 Digitale Week 2009 – Peter Pol

11 Digitale Week 2009 –Federaal colloquium

12

13 Digitale Week 2009 – Studiedag Vlaams Parlement

14

15 Digitale Week 2009 - Filmpjes Pedagogische Begeleidingsdienst Gent Wedstrijd Digitale Week 2009 Doelpubliek: kleuter- en lagere school Voorbeeldfilmpje (6 de leerjaar Oefenschool Wispelberg- Laetitia Yzebaert)

16 Digitale Week 2009 - Filmpjes LINC vzw maakte in samenwerking met KureghemNet een filmpje met als thema angst en het 'temmen' van de computer. Met Pol Goossen, peter van de Digitale Week, en enkele talentvolle acteurs van KureghemNet in de hoofdrol! http://www.digitaleweek2009.be/filmpje

17 Digitale Week 2009 - Filmpjes Op de Standaard Online stond tijdens de digitale week een toelichting van spreker Alec Ross in de kijker. Reactie Alex Ross

18 Digitale Week 2010 Digitale Week gesmaakt? Sloot het materiaal aan bij de doelgroep? 3/5 van de respondenten vond dit goed tot uitstekend Hoe vond u de vormgeving van het materiaal? 4/5 van de respondenten vond dit goed tot uitstekend  Reacties?

19 Digitale Week 2009 - ‘Leer praten met je PC’ Spotje op alle regionale tv-zenders, digitale infokanalen van Telenet, National Geographic, Garagetv en Youtube Spotje Digitale WeekSpotje Digitale Week ‘Leer praten me je PC’ i.s.m. Telenet Foundation, The Fridge en Districthuis Merksem

20 Digitale Week 2010 2010 naast bestaande materiaal: Brede publiekcampagne  Opnieuw een Spotje, ook eventueel op VRT  Gebruik maken van Websites, Facebook, Netlog, Twitter, …  Positieve invalshoek: educatieve opportuniteit voor iedereen met een speciale focus op kansengroepen

21 Digitale Week 2010: Een voorsmaakje www.dirksalimtibo.be www.deavonturenvanrens.be

22 Digitale Week 2010 Naast bestaande materiaal: Brede publiekcampagne  Ludieke activiteit voor of tijdens de week  Vb. Rondreizende Babbelbox  Brainstorm

23 Digitale Week 2010 Richtlijnen Aandachtstrekker voor de (nationale) media die toch de plaatselijke initiatieven in de kijker plaatst Haalbaarheid? Mogelijke partners?

24 Digitale Week 2010 www.digitaleweek2009.be

25 Digitale Week 2010 Interactieve website Nieuwigheden voor 2010: Zoekfunctie Activiteitenkaart Login voor aanpassingen Forum: vragen en rubriek aan de slag (wedstrijd)

26 Digitale Week 2010 Regionale verspreiding Sterke focus op Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Antwerpen Wat is hier (overwegend) de oorzaak van?

27 Digitale Week 2010 Regionale verspreiding Sterke impuls vanuit de steden Vbn Gent en Roeselare Naar volgende editie toe zal deze formule gepromoot worden via ‘good practices’-dag voor steden & gemeenten Formaliseren relatie met VSNG via samenwerkingsovereenkomst

28 Digitale Week 2010 Regionale verspreiding Wat is de ervaring van de steden en gemeenten zelf?  Een getuigenis van Gino Dehullu uit Roeselare

29 Digitale Week 2010 Studiedagen  Federaal colloquium 'Sociale cohesie en Digitale Kloof: armoede, inclusie en technologie' Focus op beleid  Vlaams parlement ‘Social Software for Social Inclusion’ Methodische aanpak

30 Digitale Week 2010 Studiedagen Mogelijke onderwerpen: ‘Brede buurt’ (naar analogie met Brede school) Intergenerationele projecten Vrije software Veiligheid op het internet Software voor mensen met een functiebeperking Andere mogelijkheden?

31 Digitale Week 2010 Studiedagen  Brainstorm Maak een groepje van drie personen. Welk onderwerp verkiezen jullie? Verantwoord vanuit jouw eigen werking.

32 Digitale Week 2010 Meer informatie, suggesties of opmerkingen? LINC vzw Vlaams Steunpunt Nieuwe Geletterdheid 016 31 66 04 laure.van.hoecke@linc-vzw.be


Download ppt "DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel."

Verwante presentaties


Ads door Google