De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem"— Transcript van de presentatie:

1 Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem
Den Haag, 30 mei 2008

2 Integraal Toezicht Jeugd
Van toezicht naar de praktijk ‘Het kan in Almere’…..

3 Enkele feiten en cijfers
Groei van naar inwoners Ruim kinderen in de leeftijd van 4-20 jaar Veel mobiliteit binnen de stad Concentraties van problemen met jeugd Onderwijskwaliteit onder druk Veel mensen van goede wil

4 Experiment Gewoon Anders
Start 1997 Clusteroverstijgend (2,3 en 4) PO, VO, MBO Innovatieve onderwijsmodellen Keuzevrijheid van ouders Derde experimentfase

5 LEGITIMITEIT EN STEUN PUBLIEKE WAARDE(N) ORGANISATIE CAPACITEIT

6 MOGEN WILLEN KUNNEN LEGITIMITEIT EN STEUN PUBLIEKE WAARDE(N)
ORGANISATIE CAPACITEIT KUNNEN

7 MOGEN WILLEN KUNNEN Scholen, ouders, gemeente, Rijk,
jeugdketen, concullega’s Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere WILLEN SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen KUNNEN

8 MOGEN WILLEN KUNNEN Scholen, ouders, gemeente, Rijk,
jeugdketen, concullega’s Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere WILLEN SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen KUNNEN

9 MOGEN WILLEN KUNNEN Scholen, ouders, gemeente, Rijk,
jeugdketen, concullega’s Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere WILLEN SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen KUNNEN

10 3 resultaatvragen Hoeveel hebben we gedaan?
Hoe goed hebben we het gedaan? Hebben we het verschil gemaakt?

11 Hebben we het verschil gemaakt?
Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Hoeveel hebben we gedaan Hoe goed hebben we het gedaan Effect Hebben we het verschil gemaakt? # %

12 Minst belangrijk Meest belangrijk Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning
Hoeveel hebben we gedaan Hoe goed hebben we het gedaan Minst belangrijk Effect Hebben we het verschil gemaakt? Meest belangrijk

13 Meeste controle Minste controle Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning
Hoeveel hebben we gedaan Hoe goed hebben we het gedaan Meeste controle Effect Hebben we het verschil gemaakt? Minste controle

14 SGA Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Effect
Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Effect Hebben we het verschil gemaakt? # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk

15 SGA Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Effect
Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Effect Hebben we het verschil gemaakt? # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk

16 DATA-ONTWIKKELINGSAGENDA
SGA Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Effect Hebben we het verschil gemaakt? # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk DATA-ONTWIKKELINGSAGENDA

17 Data-ontwikkelingsagenda
Totale populatie 0-23 jarigen (N) N/% kinderen dat regulier onderwijs volgt N/% kinderen in so N/% thuiszitters N/% vsv N/% kinderen met handicap en startkwalificatie N/% kinderen dat buiten Almere onderwijs volgt N/% kinderen met uitkering (wajong) Enz.

18 Kinderen in Almere zijn succesvol op school
Kinderen in Almere voelen zich veilig Kinderen in Almere volgen in Almere het onderwijs dat bij hen past Kinderen in Almere zijn gezond Er is specialistische zorg voor leerlingen die dit nodig hebben. De onderwijs-kwaliteit is goed Er zijn voldoende voorzieningen

19 Kinderen in Almere zijn succesvol op school
Kinderen in Almere voelen zich veilig Kinderen in Almere volgen in Almere het onderwijs dat bij hen past Kinderen in Almere zijn gezond Er is specialistische zorg voor leerlingen die dit nodig hebben. De onderwijs-kwaliteit is goed Er zijn voldoende voorzieningen


Download ppt "Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem"

Verwante presentaties


Ads door Google