Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSonja De Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
Incident Manager Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
3
Waarom ? Veiligheid en Welzijn van medewerkers in bedrijven is de laatste jaren steeds belangrijker geworden. De overheid verplicht bedrijven maatregelen te treffen om mensen te beschermen en incidenten te voorkomen. Door deze regelgeving zijn bedrijven verplicht om alle incidenten, onveilige situaties en preventieve meldingen te registreren.
5
Type Incidenten Incidenten met of zonder verzuim als gevolg. Brand.
Incidenten met of zonder financiële gevolgen Gas, vloeistof of vaste stof lekkages. Milieu incidenten zoals Stank, Stof en Geluidsoverlast. Onveilige situaties / Near miss. Preventieve meldingen. Meldingen aan/van bedrijven.
6
Het Programma Database gedreven (MSSQL server of MSDE)
Multiuser van 5 tot > 250 gebruikers 3 verschillende talen (online om te schakelen) naar alle zelf te bepalen groepen met personen Instelbare gebruikersrechten Alle informatie kan worden aangepast aan het eigen bedrijf. Plaatsen / Afdelingen Buur bedrijven Chemicaliën Herhalingskans / Effect Directe- en Basisoorzaken van een incident Risk Assessment Matrix voor bepalen van te nemen acties Foto’s van situaties en overige bestanden kunnen worden opgeslagen bij het incident.
12
Follow up Naast het registreren van het incident wordt ook de follow-up van een incident vastgelegd d.m.v. Te nemen actie Geplande datum Datum gereed Actie door welke persoon Alle Acties worden geregistreerd voor naspeurbaarheid en om nieuwe incidenten te voorkomen. Een rapport met openstaande acties, dat gebruikt kan worden in een periodiek overleg.
15
Rapportage Incidenten rapport alle detail informatie over het incident
Een overzichtsrapport met de basisgegevens en te nemen acties. Grafieken / tabellen met gegevens per per week, maand, kwartaal of jaar. Vergelijk van twee periodes in een grafiek. Totalen van de incidenten per periode. Openstaande acties.
18
Klachten / Afwijkingen
Vastleggen basisgegevens Interne- of Externe klacht Soort Afwijking / klacht (vrij configureerbaar) bv. Product, Dienst, Procedure enz. Aard van de Afwijking / Klacht Afhandeling
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.