De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De weg van groei en ontwikkeling Masterplan Hockeyclub Houten 2009 – 2013 Samenvatting.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De weg van groei en ontwikkeling Masterplan Hockeyclub Houten 2009 – 2013 Samenvatting."— Transcript van de presentatie:

1 De weg van groei en ontwikkeling Masterplan Hockeyclub Houten 2009 – 2013 Samenvatting

2 Inhoudsopgave 1.Het masterplan3 2.Identiteit, sfeer en verbinding als basis6 3.09/10: Fundamenten verstevigen4 4.10/11 en 11/12: Uitplaatsing, oogsten en heroriënteren5 5.En verder....... 7 2

3 1. Het masterplan... Is een vervolg op het ‘Plan voor groei en ontwikkeling (november 2008)’ Is een gedachtelijn over de stappen in de ontwikkeling van HC Houten Geeft identiteit, sfeer en verbinding daarin een belangrijke plaats Geeft per seizoen een beeld van waar we naar toe willen Gaat daarbij uit van ‘de jeugd’, ‘ledengroei’ en ‘multifunctionaliteit’ Lijkt te realiseren zonder (grote) contributieverhogingen Heeft risico’s in ‘uitplaatsing’, ‘ledengroei’ en ‘sponsoring’ Zal onder invloed van de dagelijkse praktijk en ervaringen ‘dynamisch’ zijn Is er voor alle leden en moeten we samen realiseren! 3

4 2. Identiteit, sfeer en verbinding als basis Alle leden en vrijwilligers....... Herkennen zich in en voelen zich senang bij HC Houten. Dit overstijgt het team. “Halen en brengen” met plezier Elementen van identiteit in ‘Plan voor groei en ontwikkeling.....’ “Het aanbieden van trainingen en competities op een zodanige wijze dat leden zich in een prettige, sociale en veilige sfeer kunnen ontspannen en ontwikkelen” “Talent, Team, Trots en Toekomst” IN 2009/2010 werken aan....... Uitvinden: Wat is die identiteit.... in de praktijk? Uiting geven: ‘Wie zijn we en waarvoor staan we”, “Huisregels” In contact: Commissieavond, Jeugdplatform, Aanvoerderoverleg, Informatieavonden Voorzittersavond en ‘Toevallige ontmoetingen’ Met elkaar omgaan: Gesprek, Willen begrijpen, Aanspreken Gezelligheid: Schoon complex, The Dansant, Clubhuis meer open na de training, “Studio sport op zondag”, 3 e helft... ook voor de jeugd.

5 3. 2009/2010: Fundamenten verstevigen Hockey Model van de jeugdopleiding ingevoerd: o.a. Lijntrainers op C, D en JJ Grotere instroom jeugdleden (+90) ±Alle teams, junioren en senioren, voorzien van trainers ±Alle junioren teams krijgen 2 e training aangeboden ±Meer scheidsrechters inzetbaar Organisatie STK-functie ingevuld ±Bemensing bar robuust ±Bestuur en commissies op volle sterkte Accommodatie ±Stenen Poort netjes, gastvrij en veilig ±Gemeente heeft locatiekeuze gemaakt 5

6 4. 10/11 en 11/12: Uitplaatsing, oogsten en heroriënteren Seizoen 2010/2011: Groeien naar uitplaatsing Vasthouden wat is bereikt: STK, Jeugdopleiding, Trainers voor alle teams, Grotere instroom jeugd Seniorengroei (+15). Meer voortkomend uit eigen jeugd Trainerspopulatie A en B jeugd op dikte. Continuïteit geborgd Ontwikkeling van (club)trainers Bar op volle kracht: Opstap naar model op nieuwe accommodatie Start realisatie nieuwe accommodatie en samenwerkingsverbanden Seizoen 2011/2012: Oogsten en heroriënteren Vasthouden wat is bereikt: Seniorengroei, Ontwikkeling trainers, Bar op volle kracht Sportieve resultante Senioren: H1 en D1 1 e klasse; overige senioren steeds 1 klasse lager Sportieve resultante Junioren: D – topklasse, C - kans op IDC; overige teams steeds 1 klasse lager Opleidingspaden A- en B- Jeugd ingevoerd Opening nieuwe accommodatie en verhuizing. Samenwerking met derden. Kernvraag: Hoe behouden we wat we hebben en hoe maken we de volgende stap? 6

7 5. En verder.... Kritiek moment Eind 2009: Besluitvorming uitplaatsing Vertraging: Stoppen verhoogde ledeninstroom jeugd, eventueel velden bijhuren Overige risico’s Achterblijvende sponsorgelden en ledengroei Uitblijvende verbinding Temporiseren ambitie en herprioriteren Beoordeling per seizoen Uitwerking van Masterplan Jaarplannen en begroting Beleidsplannen commissies 7


Download ppt "De weg van groei en ontwikkeling Masterplan Hockeyclub Houten 2009 – 2013 Samenvatting."

Verwante presentaties


Ads door Google