De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

S HARING M INDS B EDRIJFSMANAGEMENT S ANDER B ROSENS, J AN G EERTS, M ICHIEL J ANSENS, S TEF V ERSCHUEREN EN S TIJN V ERSCHUEREN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "S HARING M INDS B EDRIJFSMANAGEMENT S ANDER B ROSENS, J AN G EERTS, M ICHIEL J ANSENS, S TEF V ERSCHUEREN EN S TIJN V ERSCHUEREN."— Transcript van de presentatie:

1 S HARING M INDS B EDRIJFSMANAGEMENT S ANDER B ROSENS, J AN G EERTS, M ICHIEL J ANSENS, S TEF V ERSCHUEREN EN S TIJN V ERSCHUEREN

2 I NLEIDING Sharing minds: Sander Brosens Jan Geerts Michiel Jansens Stef Verschueren Stijn Verschueren Teamcoach: Tom Van de Leur

3 O VERZICHT P RESENTATIE Inleiding Briefing/debriefing OF: Micro-omgeving OF: Macro-omgeving SWOT SMART Marketingmix Segmentatie Positionering Spreker: Michiel Jansens

4 O PDRACHT De studenten van 2MKT kregen in het eerste trimester een opdracht voor het verkopen van goederen. Wij gaan deze opdracht stap voor stap opvolgen en proberen te verbeteren waar nodig Spreker: Michiel Jansens

5 W AAR GING HET MIS ? Geen doel vooropstellen Zaken uitstellen tot het laatste moment Slechte planning Geen gebruik gemaakt van marketingplan Geen competenties vooropstellen Spreker: Michiel Jansens

6 W AT WILLEN WE BEREIKEN ? Onze competenties bijsturen en uitbreiden in verband met het opstellen van een marketingplan De knelpunten analyseren en deze verbeteren Praktijkervaring opdoen Deze opdracht tot een goed einde brengen Spreker: Michiel Jansens

7 OF: M ICRO - OMGEVING Bedrijf Bestaande uit: Teamleden Teamcoach: Tom van de Leur Docente: Mevr. Vos Doel: leerpunten behalen Leveranciers Lidl Aldi Colruyt Spreker: Stef Verschueren

8 OF: M ICRO - OMGEVING Intermediairs Mevr. Dries Lidl Klanten Studenten KHK HWBKT Beperkt budget Concurrenten Directe: andere groepen, automaat Indirecte: andere winkels Spreker: Stef Verschueren

9 OF: M ICRO - OMGEVING Belangengroepen Belgisch Centrum voor Geleidehonden Docenten Wijzelf Spreker: Stef Verschueren

10 OF:M ACRO - OMGEVING Economie Goede regio Minder studentenjobs Demografie Relatief jonge en kleine doelgroep Veel vrienden en kennissen Technologie Automaat Spreker: Stef Verschueren

11 OF:M ACRO - OMGEVING Politiek Eerlijke concurrentie Toestemming Juridisch Legislatie Sociaal en cultuur Decennia hetzelfde Ecologisch Recyclage Spreker: Stef Verschueren

12 SWOT Strenghts Weaknesses Opportunities Threaths Spreker: Sander Brosens

13 S TRENGTHS Kwaliteit Klanttevredenheid Directe levering Productduurzaamheid Consumentenvertrouwen Spreker: Sander Brosens

14 W EAKNESSES Laag budget Lage winst Weinig ervaring Weinig vrije tijd / verkooptijd Spreker: Sander Brosens

15 O PPORTUNITIES Jongerenomgeving Kortingsprijzen Weinig concurrentie Spreker: Sander Brosens

16 T HREATS Snoepautomaat, … Toestemming school Beperkte hoeveelheid klanten Financiële positie van studenten Spreker: Sander Brosens

17 SMART De letters van SMART staan voor: S pecifiek (debriefing) M eetbaar A cceptabel R ealistisch T ijdsgebonden Spreker: Jan Geerts

18 S PECIFIEK Competenties verwerven (hoofdzaak) Break-even realiseren (bijzaak) Winst Spreker: Jan Geerts

19 M EETBAAR Inkomsten, hoeveel geld verdienen we Vergelijken van onze resultaten met deze uit vorige verkoopsperiode Opdrachten tijdig in orde Testen op Toledo op tijd klaar zijn Tussentijdse controle week van 20 april Spreker: Jan Geerts

20 A CCEPTABEL Resultaat acceptabel voor Mevrouw R. Vos? voor Tom Van de Leur? voor de groep zelf? Ondersteuning en goedkeuring voor plannen die we gaan uitvoeren en beslissingen die we gaan nemen. Toestemming van verantwoordelijke kantine om onze producten te verkopen. Duidelijke afspraken i.v.m. momenten van verkoop. Spreker: Jan Geerts

21 R EALISTISCH Opdracht is realistisch om tot een goed einde te brengen Competenties verbeteren moet zeker haalbaar zijn mits inzet en goede motivatie Break-even draaien is realistisch, competenties verschaffen is prioritair Onverwachte gebeurtenissen inschatten zodat het ons resultaat niet zal beïnvloeden Spreker: Jan Geerts

22 T IJDSGEBONDEN Startdatum is 20 februari Einddatum is 18 mei Gekregen deadlines Periode verkoop belangrijk Donderdag 20 april 2010: presentatie Sharing Minds Verkoopweek Spreker: Jan Geerts

23 M ARKETING - MIX  4 P’s: Prijs Product Promotie Plaats Spreker: Jan Geerts

24 M ARKETINGMIX : P RIJS € 0,50 per zakje Indien sponsoring € 0.50 winst, anders € 0,30 Goedkoper dan de automaat Spreker: Jan Geerts

25 M ARKETINGMIX : P RODUCT Kleine zakjes snoep van 150 gram Zelfde product verkoopsopdracht 2 MKT ‘merksnoep’ verkopen, omdat jeugd meer en meer merkgebonden is Spreker: Jan Geerts

26 M ARKETINGMIX : P ROMOTIE Promotie opstarten van ‘3 halen is 2 betalen’ Eén ‘soldendag’ houden Aanpassen aan voorraad- en verkoopgegevens Spreker: Jan Geerts

27 M ARKETINGMIX : P LAATS Verkoopplaats: cafetaria KHK Turnhout Veel leerlingen komen hier eten Weinig inrichting Spreker: Jan Geerts

28 S EGMENTATIE Segmentatiecriteria Voorwaarden Doelgroep selecteren Spreker: Stijn Verschueren

29 S EGMENTATIECRITERIA Gedrag Gelegenheid Gezochte benefits Status van gebruiker Gebruiksfrequentie Spreker: Stijn Verschueren

30 V OORWAARDEN Meetbaarheid Toegankelijkheid/bereikbaarheid Omvang Spreker: Stijn Verschueren

31 D OELGROEP SELECTEREN Studenten Massamarketing Gemeenschappelijke behoeften Grootste deel tevreden Spreker: Stijn Verschueren

32 P OSITIONERING Goede service Prijs: goedkoop Kwaliteit: merk  Differentiëren ten opzichte van de rest! Spreker: Stijn Verschueren

33 W AT HEBBEN WE HIERUIT GELEERD ? Competenties verworven Informatie analyseren Marketingplan opstellen Zelfstandig leren werken In groep werken (collegialiteit) Plannen en organiseren Mondelinge presentaties Spreker: Michiel Jansens

34 B EDANKT VOOR UW AANDACHT S HARING M INDS


Download ppt "S HARING M INDS B EDRIJFSMANAGEMENT S ANDER B ROSENS, J AN G EERTS, M ICHIEL J ANSENS, S TEF V ERSCHUEREN EN S TIJN V ERSCHUEREN."

Verwante presentaties


Ads door Google