Download de presentatie
GepubliceerdFrancisca Koster Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?
3
Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?
6
Maatschappelijke ontwikkelingen
Individualisering Informatisering Internationalisering Informalisering Intensivering (belevingscomponent) Langlopende maatschappelijke processen (vanuit marketing) Individualisering: mensen zijn ontwerpers en uitvoerders van hun leven Informatisering: digitaler, sneller en beschikbaar Internationalisering: grenzen van tijd en ruimte vervagen. Invloed van buitenaf neemt toe Informalisering: afname van hierarchie, gelijkwaardigheid in omgang, informelere contacten en verhoudingen Toename van beleving heeft weerslag op inrichting, betekenis en waarde van gezondheiszorg
7
Ontwikkelingen in de Zorg
Zorgvrager Keuzevrijheid ‘waar voor geld’ ‘ontsnappen aan domein van ziekte’ Zorgaanbod ketens en concurrentie geen verdelingsvraagstuk meer dé-instutionalisering Regulering Wet- en regelgeving Invloed van verzekeraars
8
Ontwikkelingen facilitair
Hogere eisen aan deskundigheid Hogere eisen aan flexibiliteit Hogere eisen aan marktconformiteit ‘lerende klant’ “tekst en uitleg”
9
Hoe reageert facilitair?
Reactief: verdedigen bezuinigen reorganiseren Outsourcing als doel behoud van….. Proactief: visie op toegevoegde waarde ontzorgen verbinden met primair proces beleving creëren is verwachtingen managen Juiste vorm per product/service
10
Kansen voor facilitair
Reputatie versterkend Nieuwe producten en services Buiten het centrum van de “macht” Feiten en cijfers
11
Tips en tricks Weet wie je klant is Denk dwars
Be good maar vooral…tell it! Wees servicegericht maar niet klein 50%
12
Een facilitaire dienst, gezichtsbepalend binnen het primaire proces !!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.