Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSiebe Abbink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
“een hands-on praktische training” Introductie Juni 2013
2
Waarom? Online marketing is een onmisbaar onderdeel van promotie in de huidige maatschappij van ondernemen. Wij helpen jullie met dit lesaanbod aan de nodige kennis en vaardigheden die hierbij noodzakelijk. "Het is onze missie om complexe materie begrijpbaar en hanteerbaar te maken waarbij we altijd rekening houden met effectieve toepasbaarheid in de praktijk"
3
Hoe? Combinatie van theorie en praktische opdrachten met de mogelijkheid tot het bouwen van een eigen website en het daarbij ervaren van het succes van online marketing. De eigen website kan ook gebouwd worden als onderdeel van een mogelijke studentenonderneming* * Keuze van software is noodzakelijk
4
Wat? 8 lessen á 1,5 uur (ca. 30% theorie / 70% praktijk) opdrachttijd (ca. 1,5 uur per les) Inleiding Online Marketing & Missie van Google SEO begrippen en definities Zoekwoorden onderzoeken & bepalen Linkbuilding, social media & metatags / Een kwaliteitssite Bouwen Stap 0, 1 en 2: Nulmeting, doelgroep bepaling en kwantitatieve doelstellingen Bouwen Stap 3, 4 en 5: Zoekwoordonderzoek, Navigatie en structuur, Grafisch ontwerp Bouwen Stap 6 en 7: Websitebouw en techniek, Content en Meta content Bouwen stap 8, 9 en 10: Als de site/shop gereed is en Linkbuilding
5
Relatie met kwalificatiedossier?
Kwalificatiedossier uitstroom "K2 - Assistent communicatie medewerker" nivo 4. - Kerntaak 3 "Zet marketing en communicatieactiviteiten op en voert ze uit". Werkprocessen: Ontwikkelt en beheert voorlichtings-, promotie- en/of pr materiaal Redigeert aangeleverde teksten Verzorgt de informatie op internet en intranet Kwalificatiedossier uitstroom "K1 – Medewerker Marketing” nivo 4.
6
Certificaat en randvoorwaarden
Bij een positieve beoordeling van deelname aan de cursus ontvangt de deelnemer het certificaat “Online Marketing / SEO” Een positieve beoordeling wordt gebaseerd op: Positieve deelname aan de lessen Aanwezigheid in de lessen (met een minimum van 85%* van de lestijd) Afronding en positieve beoordeling van de gemaakte en tijdig ingeleverde opdrachten * of hoger, afhankelijk van het opleidingsinstituut
7
Uitwerking opdrachten
Iedere deelnemer werkt de opdrachten uit en levert deze in als verslagvorm. De uitwerking van les 5 t/m 8 kan eventueel als groep worden uitgevoerd en beoordeeld, dit afhankelijk van het lesprogramma en ter beoordeling van de docent.
8
Mogelijkheden softwarelicentie
Onder voorbehoud is er de mogelijkheid tijdens de opleiding tegen een sterk gereduceerd tarief een studenten(jaar)licentie van webdesignsoftware aan te schaffen. Deze software stelt u in staat op een eenvoudige maar professionele manier een website te ontwikkelen waarbij alle aspecten van zoekmachineoptimalisatie toegepast kunnen worden. Neem voor de mogelijkheden contact op met uw docent.
9
AUTEURSRECHTELIJKE BESCHERMING
De informatie in deze presentatie is auteursrechtelijk beschermd. Niets uit deze presentatie mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch of op welke andere wijze ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever. EDUwebsupport © 2013
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.