De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Doel van de nummerautomaat

Verwante presentaties


Presentatie over: "Doel van de nummerautomaat"— Transcript van de presentatie:

0 Cursus Q-Net Apothekersassistentes
Zie Displays & Mediq Apotheek

1 Doel van de nummerautomaat
De nummerautomaat is er om het apotheekteam en de klanten te ondersteunen. Door een nummert te trekken kunnen de klanten rustig even rond kijken en voor het apotheekteam geeft het de kans om inzicht te krijgen in waarvoor de klanten komen en wanneer de drukste momenten zijn. Het apotheekteam kan bijvoorbeeld: Inzicht krijgen in de wachttijden, klantenstroom en pieken; Met deze inzicht beter de drukte, wachttijden en pieken managen; Medewerkers beter inroosteren; Klanten vertellen wanneer het rustig is. Om zo de drukte in de apotheek af te vlakken en de wachttijden te verminderen.

2 Doel van de cursus Met deze cursus willen wij jou informeren over hoe je het beste met de nummerautomaat kunt werken en waar de nummerautomaat voor gebruikt kan worden.

3 Cursusinhoud Basis gebruik Oproepen van klanten
Doorsturen klanten naar een andere rij Het sluiten van de klant en balie Profile launcher Het vervangen van de bonrol Storing oplossen/ klacht melden

4 Basis gebruik Wij adviseren om de klanten altijd een nummertje te laten trekken, ook als zij de enige in de apotheek zijn, zo krijgen jullie de meest zuivere statistieken. Klanten zullen ongetwijfeld hun opmerkingen hebben over de nummerautomaat. Wij adviseren je hier positief en luchtig mee om te gaan. Indien er klachten zijn willen wij graag dat jullie deze melden bij Tip: Het is niet voor alle klanten even makkelijk om gebruik te maken van de nummerautomaat, probeer als extra service hulpbehoevende klanten te helpen bij het lezen van de tekst of kiezen van de juiste optie.

5 Basis gebruik Inloggen Q-Net
Open de Q-Net balievenster op de computer d.m.v. de snelkoppeling Kies op het inlogscherm de balie waar je gaat werken en log in met een inlognaam en wachtwoord Kies een profiel vanuit het balievenster waarmee je de balie opent. Het gekozen profiel bepaalt wat je gaat doen achter de balie en welke klanten jij zult bedienen. Dit betekent dus dat je alleen de klanten kunt oproepen die een keuze gemaakt hebben die binnen jouw profiel valt. Het is ook mogelijk dat je een ander profiel kiest terwijl je bent ingelogd aan de balie, zodat je ook andere klanten kunt oproepen. Tip: Zorg ervoor dat er voor alle soorten klanten een profiel ingelogd is of gebruik een profiel dat alle patiënten oproept. Hiermee voorkom je dat er patiënten wachten die niet opgeroepen worden.

6 Oproepen van klanten Met deze knop roep je de volgende klant op
Met deze knop herhaal je de oproep als niemand van de wachtenden gereageerd heeft

7 Doorsturen klanten naar een andere rij
Het kan gebeuren dat een klant bij een andere balie moet zijn, bv. omdat de klant een betaling moet doen bij een andere balie of als de klant een verkeerde bon heeft gekozen. Kies eerst de rij waar je de klant naar toe wilt sturen. Klik op de knop ‘Verwijzen balie’ , kies daarna de balie van bestemming en klik daarna “OK”. De aankomsttijd van de klant wordt behouden, waardoor de klant voorrang krijgt bij de juiste balie.

8 Het sluiten van de klant
Met deze knop sluit je de klantafhandeling. Deze knop gebruik je als je de klant hebt geholpen en klaar bent voor de volgende klant. Het sluiten van de balie Met deze knop sluit je de balie. De huidige baliehandeling wordt meteen beëindigd. Deze knop gebruik je bv. als je pauze gaat nemen of aan het einde van de dag om de balie af te sluiten.

9 Profile Launcher Voor deze functie is een apart software nodig.
Met behulp van de zgn. Profile Launcher kan het juiste profiel worden gekozen zonder dat de inlogcode hoeft worden ingevoerd in het keyboard. De Profile Launcher kan worden gestart met behulp van de snelkoppeling op het bureaublad van de desbetreffende balie PC.

10 Profile Launcher In het venster van de Profile Launcher kan worden ingesteld vanaf welke balie men het profiel start(dit wordt onthouden). Vervolgens dient het juiste profiel te worden gekozen. De omschrijvende tekst kan eventueel aangepast worden.

11 Profile Launcher Voor een correcte werking van de Profile Launcher dient het software keyboard de sneltoetsen ingeschakeld te hebben. Dit kan door middel van het klikken met de rechtermuisknop in het venster van het software keyboard (zie onderstaande afbeelding).

12 Het vervangen van de bonrol
Draai de sleutel (aan de achterzijde) een kwart slag om de automaat te openen en trek de voorzijde van de automaat naar achteren.

13 Het vervangen van de bonrol
Druk de witte pal naar achteren om de bonrolhouder te ontgrendelen.

14 Het vervangen van de bonrol
Plaats de bonrol in de houder met de papierstrook bovenlangs en blijf de strook vasthouden na het plaatsen van de rol

15 Het vervangen van de bonrol
Druk de bonrolhouder weer dicht. De printer zal zelf de strook afsnijden. Hierna kan de automaat weer gesloten worden.

16 Storing oplossen / Klacht melden
A. Er verschijnen geen nummers op het narrowcasting scherm Herstart de pc met de folder “QNET” op het bureaublad. Dit is vaak de pc van de apotheker. Wanneer het probleem na een herstart blijft bestaan, dient Notice tevens een herstart uit te voeren van de player op de locatie en het probleem verder op te lossen. B. Er wordt geen ticket geprint Is er nog papier aanwezig in de ticketdispenser? Is het papier goed ingevoerd? (rol met afvoer van papier bovenlangs) Staat de dispenser aan? Zijn de openingstijden correct ingevoerd in ICC (dit staat op de hoofdpc)? C. De tickets bevatten geen nummers Het papier is verkeerd om ingevoerd. Zorg dat de rol bovenlangs papier afvoert.

17 Storing oplossen / Klacht melden
D. De lampjes naast de knoppen op de ticket dispenser knipperen Staat de pc met de folder QNET op het bureaublad aan? Zo niet, start de pc. Zo ja, herstart de device-manager door het dubbelklikken op Restart Device Manager op het bureaublad of herstart deze pc. Zijn er overige netwerkstoringen met andere systemen? E. Eén van de software keyboards geeft de melding: ‘Communicatiefout, neem contact op met uw beheerder. Herstart de pc in kwestie

18 Storing oplossen / Klacht melden
F. Bij het oproepen van een klant verschijnen wel nummers op het narrowcasting scherm maar er is geen geluidsignaal hoorbaar De pc met de folder “QNET” op het bureaublad beheert tevens het geluid. Check de volume-instellingen van de pc. Check de aanwezigheid van het bestand “Qdisplay.wav” in de folder “Qnet” op het bureaublad. G. De aangemaakte taak (keuzemogelijkheid) is niet actief op de dispenser (lampje naast de knop brandt niet) Zorg dat de taak tevens geactiveerd wordt in het actieve profiel (te vinden in ICC, instellingen, profielen) Is er een nummerinterval toegewezen aan de taak in kwestie? (te vinden in ICC, instellingen, nummer intervals) Overige storingen Zorg ervoor dat de pc met de folder “Qnet” op het bureaublad tenminste eenmaal opnieuw is opgestart. Op deze wijze worden alle elementen in het systeem (met uitzondering van de player van Notice) gereset.

19 Storing oplossen / Klacht melden
Bij verdere problemen of inhoudelijke vragen mag je een melding indienen in TopDesk: Of een sturen naar de ServiceDesk: Of desnoods bellen naar:


Download ppt "Doel van de nummerautomaat"

Verwante presentaties


Ads door Google