Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv."— Transcript van de presentatie:

1 Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv

2 Mid- en Front Office Doel van het DSH van CIPAL Besturen in staat stellen een Digitaal Sociaal Huis aan te maken Aanbieden van een online catalogus van sociale dienstverlening. Voor burgers (van informeren tot aanvragen) Voor besturen (beheren, aanwezige producten, samenwerking, kennisplatform, lagere kost) Kerngedachte: een ingewikkeld proces als het opbouwen en beheren van een catalogus met honderden producten eenvoudiger maken door samen te werken.

3 Mid- en Front Office Onze Bijbel

4 Mid- en Front Office Ambities Continuïteit Integratie met IPDC – CIPAL sponsor en deelnemer van Consortium, samen met VERA – IRIS-project

5 Mid- en Front Office oog voor ondernemen FRONT OFFICE PRODUCT BACK OFFICE PRODUCT

6 Mid- en Front Office Ambities Continuïteit Integratie met IPDC – CIPAL sponsor en deelnemer van Consortium, samen met VERA – IRIS-project OSLO (Open Standaarden Lokale Overheden) – CIPAL sponsor en deelnemer van Consortium Self Service – Zelf gebruikers beheren – Zelf contactgegevens beheren – Zelf uw eigen huisstijl aanpassen

7 Mid- en Front Office ZELF GEBRUIKERS BEHEREN

8 Mid- en Front Office ZELF CONTACTGEGEVENS BEHEREN

9 Mid- en Front Office VANDAAG SELF SERVICE ZELF UW HUISSTIJL BEHEREN

10 Mid- en Front Office Planning Kick-off werkgroep en vervolg Implementatie innovaties Implementatie innovaties PERCEEL 1 – beheer DSH als onderaannemer van VERA PERCEEL 2 – overname DSH 1 dec 2013 1 dec 2012 sept 2013maart 2013 Bouw en piloten 22 jan 2013 Infosessie Beheer (incl. helpdesk) Inhoud VLBR- IPDC Besturen inhoud valideren

11 Mid- en Front Office Kosten voor u als bestuur Geïndexeerde gebruiksrechten conform huidige DSH lopen door, gefactureerd vanuit CIPAL ipv VERA. Beperkte innovatiekost – Koppeling IPDC en migratie naar nieuwe DSH – Self service huisstijl, rechten en diensten – Klassikale opleiding

12 Mid- en Front Office Tabel kosten *Inscan uit BAFO 21 september 2012

13 Mid- en Front Office Wensen 2013 Dat ieder bestuur naar de werkgroep komt om de evolutie van het platform te sturen Dat ieder bestuur de beslissing neemt van combinatie continuïteit en toekomstgerichtheid Dat ieder bestuur een succesvolle overstap maakt naar DSH 4.0

14 Mid- en Front Office Vragen?


Download ppt "Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv."

Verwante presentaties


Ads door Google