Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJuliana Moens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Multatuli in SPBS Het fictiedossier uitgewerkt in SPBS
2
Studie Planning & Beheer Systeem (SPBS) Aan de hand van Agenda Taken, afspraken Activiteitenplannen en activiteiten Signaleringen Beoordelingen Rapportages inzicht en overzicht in het leerproces
3
Agenda Taken en afspraken en hun afhankelijkheden Evaluatie en eventueel bijstelling Uitvoering door betrokkenen Beoordelen Werk inleveren SPBS Signalen
4
SPBS toegepast Plannen & beheren van leer-/werk trajecten en (studie)loopbaan: PTA OER (MBO) OER (HBO) Wet BIO: Three Ships Professional Competence Manager Wet BIG Stage Profielwerkstuk Studieloopbaan En natuurlijk het fictiedossier…..
5
Aan de slag – in welke stappen? Intake door een consultant van Threeships Er wordt een eerste uitwerking gemaakt door Threeships Bespreken uitwerking Eventueel aanpassen opzet door Threeships Overdracht aan docenten / eventueel leerlingen Overdracht beheer Start pilot
6
Het fictiedossier – wensen vooraf Opdrachten: Een vaste vragenlijst + een creatieve opdracht naar keuze Leerjaaroverstijgend Vaste inlevermomenten (deadlines) Per niveau verschillen in aantallen opdrachten Beoordeling: Cijfers (0, 1 of 2) + eventueel mededeling docent
7
De workflow
8
Nieuwe portaalpagina’s; aansturing/signalering direct na het inloggen Een compleet activiteitenplan; alle opdrachten met uiterste inleverdatum Beoordelingen; goed- en/of afkeuren van gemaakte keuzes en ingeleverd werk Uitwerking binnen N@Tschool!
9
De uitwerking Docent & Leerling
10
Een nieuw portaal - Docent
11
Mijn activiteiten: Deze widget laat zien welke acties er van u worden verwacht de komende 2 weken. Klik op taak om uit te voeren Mijn signalen: De Activiteitenplannen bevatten signalen die automatisch worden verzonden. Let op: Signalen moeten handmatig worden verwijderd
12
Een nieuw portaal - Leerling
13
Fictiedossier: Hier ziet de leerling het hele activiteitenplan en kunnen de taken worden geopend en voltooid Mijn signalen: De Activiteitenplannen bevatten signalen die automatisch worden verzonden. Let op: Signalen moeten handmatig worden verwijderd Mijn taken’: In deze widget zien leerlingen welke opdrachten ze nog moet maken (voor de komende 2 weken). Opdrachten die al voltooid zijn worden hier niet getoond.
14
De workflow Leerling kiest een boek
15
De leerling opent desbetreffende opdracht (bijv. Boek 1) via het portaal In de geopende opdracht treft de leerlinggeopende opdracht 3 velden aan. Bij ‘Titel boek’ en ‘Schrijver boek’ kan de leerling typen. Het veld ‘Genre’ werk met een drop-down- keuzemenu De leerling kiest daarna voor ‘Goedkeuring vragen’ en bevestigd met ‘Ja’ en kan de opdracht sluiten Stap 1: Goedkeuring vragen
16
Opdracht: Leerlingweergave
17
De workflow Docent keurt het boek goed/af
18
De leerling kiest het boek en vraagt goedkeuring In de widget ‘Mijn signalen’ verschijnt het bijbehorende signaal In de widget ‘Mijn activiteiten’ is dit ook zichtbaar Open de taak vanuit het signaal of via de ToDo-lijst en geef aan of het boek is goed- of afgekeurd: Stap 2: Goedkeuren docent
19
Kies de optie ‘Niet goedkeuren’ en vul eventueel een toelichting in in het verschenen veld: Klik op ‘Definitief maken’ en daarna op ‘Ja’. De leerling krijgt nu een signaal en mag een nieuwe keuze maken. Klik op ‘Sluiten’ Stap 2: Goedkeuren docent (afkeuren)
20
Wanneer de docent de keuze heeft afgekeurd moet stap 1 opnieuw doorlopen worden De leerling krijgt hierover op het portaal (in de widgets) 2 mededelingen in beeld: De leerling klikt op 1 van de signalen en doorloopt op- nieuw de stappen Stap 1: OPNIEUW goedkeuring vragen
21
Kies de optie ‘Goedgekeurd’ Klik op ‘Definitief maken’ en daarna op ‘Ja’. De leerling krijgt nu een signaal en kan verder werken aan de opdrachten. Klik op ‘Sluiten’ Stap 2: Goedkeuren docent (goedkeuren)
22
De workflow Leerling levert de opdrachten in
23
Na het goedkeuren van de keuze krijgt de leerling op 2 plekken op het portaal een signaal te zien: Stap 3: Opdrachten inleveren
24
Door op het signaal te klikken zal de opdracht zich openende opdracht Voor beantwoording van een aantal vragen is ruimte beschikbaar waar de leerling kan typen Waar een bestand ingeleverd moet worden kan de leerling klikken op het plusteken De leerling kan het bestand dan op de pc zoeken, selecteren en door op ‘OK’ te drukken inleveren Stap 3: Opdrachten inleveren
25
Na het afronden van alle stappen binnen de opdracht klikt de leerling op ‘Inleveren’ De leerling bevestigd door op ‘Ja’ te klikken Na het inleveren kan de leerling afsluiten door op ‘Sluiten te klikken De leraar kan het ingeleverde werk nu beoordelenbeoordelen Stap 3: Opdrachten inleveren
26
De opdracht- leerlingweergave
27
Iedere leerling maakt de verplichte opdracht en kiest een creatieve opdracht Na inleveren ontvangt de docent een signaal via ‘Mijn signalen’ Klik op het signaal om deze te openen De ingevulde velden en ingeleverde documenten zijn nu zichtbaar Stap 4: Opdrachten beoordelen
28
De workflow Docent beoordeelt
29
Bekijk het ingeleverde werk en ga naar het veld beoordelen Ken de score 0, 1 of 2 toe en vul eventueel een opmerking in Klik op ‘Definitief maken’ en daarna op ‘Ja’ om de beoordeling te verzenden Stap 4: Opdrachten beoordelen
30
Begeleidingsoverzicht
31
http://www.threeships.nl http://twitter.com/threeshipsnl http://www.facebook.com/ThreeShipsNL http://www.youtube.com/user/ThreeShipsNL © 2013 Three Ships enterprises bv Niets uit deze presentatie mag worden verveelvuldigd, verspreid en / of openbaar gemaakt door middel van druk, foto- kopie, microfilm, of op enige andere wijze, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Three Ships enterprises. Dank voor uw aandacht! Meer informatie:
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.