Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRuth Groen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers
2
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?
3
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?
4
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?
5
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ?
6
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ? Soms…
7
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ? Soms… -……………… ?
8
Evaluatie Laptopklassen Heerenmäten (juni 2013): – 2 H3 klassen – 2 x 6 leerlingen – gesprek (diepgang !)met WIT/RDS
9
Patstelling: Leerlingen nemen device pas mee, als docenten voldoende digitaal aanbieden
10
Patstelling: Leerlingen nemen device pas mee, als docenten voldoende digitaal aanbieden Docenten bieden digitaal werk aan, als leerlingen device meenemen
11
Patstelling: wie zet de eerste stap ?
12
Patstelling: wie zet de eerste stap ?
13
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device
14
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt
16
- niet elke docent even …
17
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even …
18
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even …
19
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc.
20
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device
21
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device
22
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device > H: laptopkast bij EN-GS-BI-SK
23
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device
24
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device !
25
* digitale les heeft ook leiding docent nodig !
26
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld
27
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken
28
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken - tussenstappen inlassen
29
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken - tussenstappen inlassen - individu/groepje begeleiden
30
3. Ik gebruik of maak zelf digitaal materiaal (PPT-Prezi- Filmpje) met uitleg
31
Google op Jos Thewessen PPT WIT www.engelsgemist.nl ………….
32
3. Ik gebruik of maak zelf digitaal materiaal (PPT-Prezi- Filmpje) met uitleg wordt vóór de les (huiswerk) en ná de les (leren PW) gebruikt
33
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. (als ik zou willen of als dat van collega X)
34
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk
35
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend
36
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend c. actualiteit
37
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend c. actualiteit d. direct goed/fout + goede feedback
38
5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig
39
-overzichtelijk
40
5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date
41
5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date -speelt in de les een rol
42
5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date -speelt in de les een rol -meer éénheid tussen planners vakken: duidelijk wat wanneer af moet zijn
43
6. Differentiatie vind ik belangrijk
45
-digitaal = sneller klaar
46
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker
47
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > te veel werk !
48
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ?
49
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ? > alleen als er feedback is
50
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ? > alleen als er feedback is
51
7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken.
52
vinden leerlingen ook !
53
7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken. vinden leerlingen ook ! lastig bij leerwerk/concentratie, bijv. thuis
54
7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken. vinden leerlingen ook ! lastig bij leerwerk/concentratie, bijv. thuis bespreek en hanteer regels (op school + thuis)
55
8. Leren gaat veel beter uit een boek dan van een scherm !
57
wél graag digitaal materiaal als ondersteuning !
58
9. Huiswerk maken gaat veel beter in een schrift dan op een laptop !
60
10. Ik vraag aan mijn leerlingen welk digitaal materiaal voor hen wél/niet werkt
64
Noteer je naam, als je volledige EVALUATIE Laptopklassen Heerenmäten wilt ontvangen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.