Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBarbara Vink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012
2
Opbouw 14 experimenten met ict: Wat is de interventie? Praktijktheorie (bondig!) Uw mening (stemmen) Resultaat (alleen gemeten resultaten) Meer info? Rapporten via site Kennisnet
3
Probleem en interventie AOC Friesland Slecht overzicht onderwijsmateriaal Totaal digitaal aanbod: – Digitaal leerboek – Digitale toetsen – Digitale agenda
4
Waardering studenten Prestaties Geïntegreerd elektronisch aanbod Gebruik door studenten Efficiency lestijd
5
Waardering studenten Prestaties Geïntegreerd elektronisch aanbod Gebruik door studenten Efficiency lestijd
6
Probleem en interventie Drenthe College Vormgeven van CGO simulatie SimNet – Simulatiebedrijf – Simulatie in afzonderlijke locatie op school – Manier van begeleiden zoals in de praktijk
7
Bedrijfs- simulatie Betere onderwijs- prestaties Inzet en motivatie studenten Competentie- ontwikkeling
8
Bedrijfs- simulatie SimNet Competentie- ontwikkeling Inzet en motivatie studenten
9
Probleem en interventie Studio T Problemen met het feedback geven Training door Citowoz – Training gericht op het sociale aspect – Training gericht op het cognitieve aspect – (Training coaches / docenten)
10
Training ‘feedback’ studenten Geven van feedback Benutten van feedback Betere producten
11
Training ‘feedback’ studenten Geven van feedback Benutten van feedback Betere producten
12
Probleem en interventie Helicon Eindhoven Motivatie voor competentieontwikkeling is onvoldoende LINE: registratie en visualisatie competenties Leerling en docent beoordelen competenties en registreren dit in LINE POP gesprek: leerling en docent
13
LINE Inzicht in competen- tiegroei Inzet van studenten Onderwijs- prestaties
14
LINE Inzicht in competen- tiegroei Inzet van studenten Onderwijs- prestaties
15
Probleem en interventie Rijn IJssel Zelfstandig werken door studenten aan Studiemeter.nl Onderzoek naar begeleiding: – Sterk docentgestuurd – Gemiddeld docentgestuurd – Sterk studentgestuurd
16
Leerrendement studenten Begeleiding ten behoeve van PTOL Taalniveau van de student
17
Leerrendement studenten Begeleiding ten behoeve van PTOL Taalniveau van de student
18
laag hoog Sturing en begeleiding door docent bij computerprogramma taalniveau
19
Probleem en interventie ROC Aventus1 Kennis beklijft onvoldoende Coollearning – Sms’jes op verschillende momenten – Kennisvragen (MC) – Goed/fout feedback
20
Cool learning Kennis- niveau Inzet studenten (motivatie) Efficiënter gebruik lestijd
21
Cool learning Kennis- niveau Inzet studenten (motivatie) Efficiënter gebruik lestijd
22
Probleem en interventie Mondriaan Klinisch Redeneren InCasu – Casussen m.b.t. anatomie en ziektekunde – Kennis t.a.v. gezondheidsthema’s verwerken en toepassen – Stappen in proces van klinisch redeneren zetten in vaste volgorde
23
Vermogen om klinisch te redeneren InCasu
24
Vermogen om klinisch te redeneren InCasu
25
Probleem en interventie Helicon Nijmegen Didactische inzet van video Inzet van video beproeven bij 4 opleidingen: 1 dier & verzorging 2. Tuin park & landschap 3. Paardenhouderij 4. In & outdoor design
26
Inzet en waardering Video maken als leermiddel Verwerkings- en regulatiestrategieën
27
Inzet en waardering Video maken als leermiddel Verwerkings- en regulatiestrategieën
28
Probleem en interventie ROC Aventus2 Kennis beklijft onvoldoende Op meerdere manieren kennis nemen van informatie (instructievideo)
29
Inzet instructie- video's Facultatief gebruik video Onderwijs- resultaten
30
Inzet instructie- video's Facultatief gebruik video Onderwijs- resultaten
31
Probleem en interventie ROC Zeeland Gebruik maken van de beschikbare digitale middelen ten behoeve van de efficiëntie en effectiviteit van het onderwijs Keuze voor iPads inclusief Apps – Verkennend onderzoek naar gebruik
32
Beschrijvende data over kosten, aard en omvang van gebruik Gebruik van iPads
33
Beschrijvende data over kosten, aard en omvang van gebruik Gebruik van iPads
34
Probleem en interventie Nimeto Begeleiding van de student tijdens de BPV Extra begeleiding via social media
35
Begeleiding via social media tijdens BPV Contact tussen student en begeleider beoordeling stage
36
Begeleiding via social media tijdens BPV Contact tussen student en begeleider Beoordeling stage
37
Probleem en interventie Graafschap College constructieve kennis en tekenvaardigheden Interventie:LECO (leren construeren) voor bereiding product evalueren reflecteren oriënteren
38
LECO- opdrachten Intrinsieke + extrinsieke motivatie Constructieve kennis en tekenen
39
LECO- opdrachten Intrinsieke + extrinsieke motivatie Constructieve kennis en tekenen
40
Probleem en interventie ROC van Amsterdam Cijfermatig inzicht van studenten is te laag Serious Game Trading Partners
41
Game Trading Partners Motivatie en werkhouding Onderwijs- prestaties
42
Game Trading Partners Motivatie en werkhouding Onderwijs- prestaties
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.