Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
GIP Stoomtrein
2
1. Voorstellen van project
De bedoeling van onze GIP is het renoveren van de stoomtrein Bébert samen met het stoomcentrum te Maldegem. Dit houdt in dat we de onderdelen opmeten en hieruit CAD-tekeningen maken. Met behulp van deze tekeningen waren leerlingen uit andere klassen in staat om deze onderdelen te maken. Tegelijkertijd maakten we ook berekeningen in verband met de stoomtrein, zoals de warmtegeleiding en de trek- en drukspanningen. Voor het realiseren van het project was er een intensieve samenwerking met andere klassen en andere leerkrachten.
3
1.2 Krantenartikels
4
2. Wat we reeds deden 2.1 Bezoeken stoomcentrum Maldegem CAD-tekeningen en hermaken van onderdelen
5
2.1 Bezoeken stoomcentrum Maldegem
Eerste bezoek aan het stoomcentrum: We kregen de stoomtrein Bébert te zien. (links) Achteraf was er een bespreking met de mensen van het stoomcentrum. (rechts)
6
Eerste en tweede werkbezoek :
Demonteren van het drijfwerk. Derde werkbezoek: Opmeten watertanks en demonteren van schokdempers
7
Vierde werkbezoek: Het ontvetten van het chassis ter voorbereiding van het zandstralen. Dit deden we bij de firma O.I.L. te Maldegem.
8
Schilderen van het chassis bij de firma O.I.L.
Vijfde werkbezoek: Schilderen van het chassis bij de firma O.I.L. Het gezandstraalde chassis Het geschilderde chassis
9
Zesde werkbezoek: Opmeten watertanks
Optekenen van onderdelen van het aandrijvingsmechanisme
10
2.2 CAD-tekeningen en hermaken van onderdelen
De asbak werd uit elkaar gehaald door de leerlingen van andere klassen zodat we alle onderdelen konden opmeten.
11
Met de technische tekeningen die we maakten konden de leerlingen van de plaatbewerking een nieuwe asbak maken.
12
Het trapje werd volledig hermaakt.
Ook de watertank zal volledig worden hermaakt door de leerlingen van de plaatbewerking
13
Het drijfwerk en overbrengingsmechanisme
Bij het demonteren van het drijfwerk werd stap voor stap een foto genomen zodat we precies wisten hoe alles in elkaar zat. Daarna maten we alle onderdelen op en maakten er een technische tekening van, daarbij kregen we hulp van onze leerkracht technisch tekenen. Het werk werd gelijkmatig verdeeld.
14
Tekenen van onderdelen en samenstellen
15
Alle onderdelen werden uiteindelijk samengevoegd.
16
3. Het forum Er werd een forum opgericht waar men alle verslagen, technische tekeningen en berekeningen kon plaatsen.
17
4. Voorgaande projecten van 6de jaar IW
4.1 Het internetorgel De hovercraft
18
4.1 Het internetorgel
20
4.2 De hovercraft
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.