Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdValentijn Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Accountmanagement Hoofdstuk 6
2
Agenda Doelstellingen Hoofdstuk 6 Voor volgende keren
3
Doelstellingen Ontstaan accountmanagement
Werkzaamheden van een accountmanager Customer Rating Accountplan Inirchting accountmanagement
4
Accountmanagement Ontstaan accountmanagement:
Past binnen marketing filosofie 20/80 regel Behoud makkelijker dan new new Verhoogde concurrentie
5
Accountmanagement Werkzaamheden: Overleg met accounts (45%)
Markt- en accountanalyse (15%) Intern overleg (20%) Opstellen accountplan (20%)
6
Porter’s Value Chain
7
Porter’s Value Chain PSU DMU
8
Accountmanagement Ontwikkeling van een account: Pre-relatiefase
Vroege fase Ontwikkelingsfase Lange termijn fase Finale fase
9
Accountmanagement Customer rating:
Accountoriëntatie (hoe zit klant in elkaar) Relatieoriëntatie (hoe verkopen we) Product-dienstoriëntatie (wat en hoeveel) Indeling arbitrair
10
Accountmanagement Customer rating: Kiezen items Rating Wegingsfactor
Score (R x W) Klant categorieën
11
Accountmanagement Customer rating Doelstellingen bepalen
Beschikbare tijd over accounts verdelen Input voor accountplan
12
Accountmanagement Niveaus van accountmanagement Regionaal Nationaal
Internationaal
13
Accountmanagement Plaats van accountmanagement P-principe (product)
G-principe (geografisch) M-principe (markt) Matrix Allerhande mengvormen
14
Accountplan Interne afstemming tussen accountplannen en productplannen
Accountgerichtheid Jaarlijkse presentatie aan management Lange en korte termijn doelstellingen Onderscheid in intern- en extern accountplan
15
Accountplan Onderdelen Accountanalyse en marktanalyse
Accountdoelstellingen en –strategie Accountbewaking en -evaluatie
16
Accountplan Accountanalyse en marktanalyse: Accountgegevens
Marketingbeleid account Marktanalyse Omzet- en winstanalyse Doelstellingen en activiteiten
17
Accountplan Accountdoelstellingen en –strategie: Doelstellingen:
Kwantitatief vaststellen Accountstrategie: Porter, Ansoff of portfolio
18
VRAGEN?
19
Voor de volgende keer Hoofdstuk 2 bestuderen
Alle “groene termen” kennen Eventuele vragen opschrijven
20
Einde
21
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.