De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan."— Transcript van de presentatie:

1 Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan

2 Teamleden • Inge Jansen • Niels Kosters • Mark Hilkemeijer • Fatemeh Mohammadi Majd • Nikki van Beek • Gertjan van Wijk Teamleden • Inge Jansen • Niels Kosters • Mark Hilkemeijer • Fatemeh Mohammadi Majd • Nikki van Beek • Gertjan van Wijk Gertjan

3 Indeling Workshop • Introductie • Video’s • Casus Corporate Communicatie Indeling Workshop • Introductie • Video’s • Casus Corporate Communicatie Gertjan

4 Wat is Corporate Communicatie? • Onderdeel Totale Communicatiebeleid • Organisatie / Bedrijf wordt gezien als één geheel met gemeenschappelijke vertrekpunten Wat is Corporate Communicatie? • Onderdeel Totale Communicatiebeleid • Organisatie / Bedrijf wordt gezien als één geheel met gemeenschappelijke vertrekpunten Gertjan

5 Gemeenschappelijke vertrekpunten • De Identiteit • Het Imago • Het Merkenbeleid • De sociale verantwoordelijkheid • Het crisismanagement • Dragers van corporate communicatie Gemeenschappelijke vertrekpunten • De Identiteit • Het Imago • Het Merkenbeleid • De sociale verantwoordelijkheid • Het crisismanagement • Dragers van corporate communicatie

6 De Identiteit • Geheel van permanente eigenschappen van een organisatie • De ziel, het unieke, de “roots” • De kernwaarden De Identiteit • Geheel van permanente eigenschappen van een organisatie • De ziel, het unieke, de “roots” • De kernwaarden Mark

7 Het Imago Het gewenste beeld dat de organisatie probeert te plaatsen in het geheugen van de doelgroep Het Imago Het gewenste beeld dat de organisatie probeert te plaatsen in het geheugen van de doelgroep Mark

8 Het Merkbeleid Verzameling van activiteiten binnen de marketing die erop gericht is het imago van het merk bij de juiste stakeholders te vestigen Het Merkbeleid Verzameling van activiteiten binnen de marketing die erop gericht is het imago van het merk bij de juiste stakeholders te vestigen Mark

9 De sociale verantwoordelijkheid • Concept waarbij bedrijven vrijwillig aandacht aan sociale kwesties en het milieu schenken. • Terecht komen in de win-win zone De sociale verantwoordelijkheid • Concept waarbij bedrijven vrijwillig aandacht aan sociale kwesties en het milieu schenken. • Terecht komen in de win-win zone Mark

10 Het crisismanagement • Management om crisis in te schatten, te voorkomen en te genezen Vier elementen • Substantiële Dreiging • Verrassingselement • Onzekerheid • Korte beslistijden Het crisismanagement • Management om crisis in te schatten, te voorkomen en te genezen Vier elementen • Substantiële Dreiging • Verrassingselement • Onzekerheid • Korte beslistijden Mark

11 Dragers van corporate communicatie • Huisstijl • Verpakking • Gedragscode Dragers van corporate communicatie • Huisstijl • Verpakking • Gedragscode Mark

12 Corporate Communicatie is te onderscheiden in 3 deelgebieden • Management Communicatie • Marketing Communicatie • Organisatie Communicatie Corporate Communicatie is te onderscheiden in 3 deelgebieden • Management Communicatie • Marketing Communicatie • Organisatie Communicatie Fatemeh

13 Management Communicatie Hier gaat het om communicatie die het management onderhoudt met medewerkers op allerlei niveaus Management Communicatie Hier gaat het om communicatie die het management onderhoudt met medewerkers op allerlei niveaus Fatemeh

14 Marketing Communicatie Hier gaat het om communicatie die ingezet wordt ter ondersteuning van de verkoop van de producten en diensten. Marketing Communicatie Hier gaat het om communicatie die ingezet wordt ter ondersteuning van de verkoop van de producten en diensten. Fatemeh

15 Organisatie Communicatie Hier gaat het om concerncommunicatie Bijvoorbeeld: PR, Public Affairs e.d. Organisatie Communicatie Hier gaat het om concerncommunicatie Bijvoorbeeld: PR, Public Affairs e.d. Fatemeh

16 MVO • Maatschappelijk verantwoord ondernemen • Rekening houden met effecten op milieu • Balans tussen people, planet en profit MVO • Maatschappelijk verantwoord ondernemen • Rekening houden met effecten op milieu • Balans tussen people, planet en profit Fatemeh

17 Stappenplan MVO-Beleid • Inventariseer de verwachtingen • Formuleer MVO Doelstellingen • Communiceer Stappenplan MVO-Beleid • Inventariseer de verwachtingen • Formuleer MVO Doelstellingen • Communiceer Fatemeh

18 MVO loont • Verhoogt de arbeidsproductiviteit • Sommige maatregelen leveren direct winst op • Publiciteit • Minder ondernemersrisico’s • Marktkansen • Aantrekkelijke Werkgever MVO loont • Verhoogt de arbeidsproductiviteit • Sommige maatregelen leveren direct winst op • Publiciteit • Minder ondernemersrisico’s • Marktkansen • Aantrekkelijke Werkgever

19 Fatemeh MVO Tips • Ga zuinig om met energie • Periodiek Evalueren • Bied opleidingen aan • Kansen geven • Milieubewuste leverancierkeuze • Wees betrokken bij uw omgeving MVO Tips • Ga zuinig om met energie • Periodiek Evalueren • Bied opleidingen aan • Kansen geven • Milieubewuste leverancierkeuze • Wees betrokken bij uw omgeving

20 Corcom Weblog • Informeren (Het verspreiden van informatie en kennis) • Kennis delen met medestudenten • Vastleggen (Welke kennis we hebben opgedaan en projectinformatie) Corcom Weblog • Informeren (Het verspreiden van informatie en kennis) • Kennis delen met medestudenten • Vastleggen (Welke kennis we hebben opgedaan en projectinformatie) Mark

21 Mark of Niels Video’s • Management Communicatie • Marketing Communicatie • Organisatie Communicatie Video’s • Management Communicatie • Marketing Communicatie • Organisatie Communicatie

22 Video • Management Communicatie • Gesprek Jean-Paul Votron (Fortis) Video • Management Communicatie • Gesprek Jean-Paul Votron (Fortis) Mark of Niels

23 Management Communicatie Mark of Niels

24 Video • Marketing Communicatie • Ondersteuning van verkoop en diensten • Doelgroepgericht (kinderen, jongeren & ouderen) Video • Marketing Communicatie • Ondersteuning van verkoop en diensten • Doelgroepgericht (kinderen, jongeren & ouderen) Mark of Niels

25 Marketing Communicatie Mark of Niels

26 Marketing Communicatie Mark of Niels

27 Marketing Communicatie Mark of Niels

28 Video • Organisatie Communicatie • Klantrelaties (PR) • Corporate Blogging Video • Organisatie Communicatie • Klantrelaties (PR) • Corporate Blogging Mark of Niels

29 Organisatie Communicatie Mark of Niels

30 Casus Groepsopdracht Corporate Communicatie Casus Groepsopdracht Corporate Communicatie Inge & Nikki

31 Groepsindeling De klas wordt verdeelt in 4 teams van 2 tot 4 studenten Groepsindeling De klas wordt verdeelt in 4 teams van 2 tot 4 studenten Inge & Nikki

32 Team 1 • Stefan Mooren • Dieneke Delst • Margo Bazuin Team 1 • Stefan Mooren • Dieneke Delst • Margo Bazuin Inge & Nikki

33 Team 2 • Stefan Lops • Ronald Capelle • Franklin Kooijman Team 2 • Stefan Lops • Ronald Capelle • Franklin Kooijman Inge & Nikki

34 Team 3 • Freek Houweling • Martijn Baten • Chris Roca Y van der Hek Team 3 • Freek Houweling • Martijn Baten • Chris Roca Y van der Hek Inge & Nikki

35 Team 4 • Emily Vermunt • José E. Borges de Oliveira • Dessai Weekers Team 4 • Emily Vermunt • José E. Borges de Oliveira • Dessai Weekers Inge & Nikki

36 Ieder Team • Krijgt een bepaald merk • Zoekt overeenkomsten tussen imago en de identiteit • Houdt een presentatie van max. 3 minuten Ieder Team • Krijgt een bepaald merk • Zoekt overeenkomsten tussen imago en de identiteit • Houdt een presentatie van max. 3 minuten Inge & Nikki

37 Team 1 Krijgt als merk: Kruidvat Team 1 Krijgt als merk: Kruidvat Inge & Nikki

38 Team 2 Krijgt als merk: Etos Team 2 Krijgt als merk: Etos Inge & Nikki

39 Team 3 Krijgt als merk: Bijenkorf Team 3 Krijgt als merk: Bijenkorf Inge & Nikki

40 Team 4 Krijgt als merk: V&D Team 4 Krijgt als merk: V&D Inge & Nikki

41 Korte toelichting • Design is belangrijk om de identiteit van het merk over te brengen• Logo is het visitekaartje van het merk• Op de volgende sheet zie je dat het logo van Shell sterk is verandert Korte toelichting • Design is belangrijk om de identiteit van het merk over te brengen• Logo is het visitekaartje van het merk• Op de volgende sheet zie je dat het logo van Shell sterk is verandert Inge & Nikki

42 Logo Shell Mark of Niels

43 Bijna elk merk is continu bezig om de identiteit van het merk te verbeteren en beter over te brengen. Daarom wisselen logo’s regelmatig. Bijna elk merk is continu bezig om de identiteit van het merk te verbeteren en beter over te brengen. Daarom wisselen logo’s regelmatig. Inge & Nikki

44 Verandering Logo’s Mark of Niels

45 Onderzoek Imago HEMA • Met voorbeeld video’s • Vertoning casus pagina 1 Onderzoek Imago HEMA • Met voorbeeld video’s • Vertoning casus pagina 1 Inge & Nikki

46 Hema Commercial Mark of Niels

47 Hema Viral Mark of Niels

48 Hema Website Mark of Niels

49 Onderzoek Identiteit HEMA • Vertoning Casus Pagina 2 Onderzoek Identiteit HEMA • Vertoning Casus Pagina 2 Inge & Nikki

50 Imago vs. Identiteit Verschillen Hema maakt gebruik van Nieuwe Media Hema onderneemt maatschappelijk verantwoord Imago vs. Identiteit Verschillen Hema maakt gebruik van Nieuwe Media Hema onderneemt maatschappelijk verantwoord Inge & Nikki

51 Imago vs. Identiteit Overeenkomsten • Simpel • Standaard • Goedkoop • Tijdloos Imago vs. Identiteit Overeenkomsten • Simpel • Standaard • Goedkoop • Tijdloos Inge & Nikki

52 En nu jullie..! De 15 minuten gaan nu in En nu jullie..! De 15 minuten gaan nu in Inge & Nikki

53

54 Volgorde Presentaties • Team 1 • Team 2 • Team 3 • Team 4 Volgorde Presentaties • Team 1 • Team 2 • Team 3 • Team 4 Inge & Nikki

55 Dit was onze Workshop Dank u wel..! Dit was onze Workshop Dank u wel..! Inge & Nikki

56 Zijn er nog vragen? Inge & Nikki


Download ppt "Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan."

Verwante presentaties


Ads door Google