Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlfred Koning Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
SWV de Eem.nl Amersfoort Baarn Bunschoten-Spakenburg Leusden Soest (Soesterberg) Woudenberg 31 schoolbesturen 123 scholen: 113 bao 7 sbo 3 so
3
Ambitie: 6 beleidsvoornemens 1.basisondersteuning: een stevig fundament in het regulier onderwijs 2.een dekkend netwerk aan voorzieningen in de regio Eemland 3.een duidelijke ondersteuningsroute in de regio 4.efficiënte en gerichte toewijzing van extra onderwijsondersteuning 5.een open en transparante samenwerking met ouders 6.samenwerking met ketenpartners vanuit eigen verantwoordelijkheid
4
Basisondersteuning •Basiskwaliteit en Basisondersteuning verantwoordelijkheid school(bestuur) •SWV de Eem investeert •Basisondersteuning geen vrijblijvendheid
5
1. Titelblad alternatief Hoe pakken wij dit aan?
6
Dekkend Netwerk •Zorgplicht •Schoolondersteuningsprofiel •Opting IN SO
7
Duidelijke ondersteuningsroute •Gebiedsgericht •Onderwijsondersteuners •(HGW) Arrangementen
9
Toelaatbaarheidsverklaring •Arrangementen SBO of SO via MDT van SWV de Eem •Terugplaatsing in het bao •Uitputting budget •Doorzettingsmacht bij plaatsing
10
•Scholen & ouders hebben elkaar nodig •Aandachtspunten: 1.Adequate informatievoorziening richting ouders (flyers / brochures / website) 2.Ontwikkeling informatiepunt •Scholen investeren nadrukkelijk in relatie met ouders •Passend onderwijs wil positie van ouders versterken Samenwerking met ouders
11
Samenwerking met ketenpartners •Voorschoolse voorzieningen •Voortgezet Onderwijs •Cluster 1 en 2 •Gemeente: jeugdzorg /AWBZ en OOGO
12
FINANCIEN Uitgangspunt: Geld zo dicht mogelijk bij de leerling Schooljaar 2014-2015: •Doorzetten rugzakken / arrangementen (REC 3 en 4) •Kleine overhead •Starten met € 55,= / leerling Lange termijn: •Meer geld (positieve verevening, vrijkomen AB gelden) •Nieuwe keuzes •Omslag naar ondersteuning in de school
13
SWV de Eem.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.