Download de presentatie
GepubliceerdAnnelies Vermeiren Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Preventie en schadebehandeling in de car-wash
Jacques Smet
3
Wettelijke bepalingen
Preventie Afhandeling Nazorg
4
Wettelijke bepalingen
5
1.1 Waarschuwingsborden naar de car-wash toe
Niet verantwoordelijk voor schade aan uitstekende of losse onderdelen
6
1.1 Waarschuwingsborden naar de car-wash toe
Antennes zelf verwijderen Losse delen wegnemen
7
1.1 Waarschuwingsborden naar de car-wash toe
Handrem los – wagen in neutraal – motor aanlaten Niet verantwoordelijk voor schade aan niet originele stukken
8
1.2 Waarschuwingsborden naar de uitbating toe
De directie niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen en schade Het betreden van het terrein gebeurt ten alle tijden voor eigen risico
9
1.3 Reglementering Verkeersreglement telt ook op privé terrein
Aanrijdingsformulier Politie niet tussenbeide tenzij verbalisering
10
1.4 Signalisatie Verkeersborden Snelheidsbeperking bv. max. 30 / u
Bord “verboden voetgangers” in wastunnel Voorrangsaanwijzing
11
1.5 Privé of openbaar terrein
Verschil privé of openbaar terrein Privé terrein: duidelijk afgescheiden van de weg door bv. een afsluiting met poort of een haag Terrein met openbaar karakter bv. Benzinestation – self car -wash
12
1.6 De wet De wet bepaalt dat de afwijzing van verantwoordelijkheid zijn effect heeft in later burgerlijke geschillen. Volgens het wetboek…
13
1.7 Burgerlijk geschil Normaal heeft de politie geen zeggingsschap
De vrederechter zal de geschillen verder behandelen
14
2. Preventie
15
2.1 Waarschuwing Antennes zelf verwijderen
16
2.2 Infrastructuur Oprit aanleggen zodat geen hoge snelheden mogelijk zijn.
17
2.2 Infrastructuur Inrit goed aangeven door duidelijke borden.
18
2.2 Infrastructuur Zorg steeds voor voldoende wachtzone
19
2.2 Infrastructuur Drempels worden niet gewaardeerd
Slagboom is duidelijk en sneller
20
2.2 Infrastructuur Pictogrammen naar nooduitgangen noodzakelijk met aangepaste noodverlichting.
21
2.3 Voorzorgen Spiegels niet proberen verplaatsen
Ruitenwissers beschermen
22
2.3 Voorzorgen Filmen van de wagen onder kunstlicht
Camera’s geven schrikeffect Bepaalde wagens weigeren (ski-bakken,…) Maximum hoogte en breedte vermelden Controleren of de wagen goed afgesloten is
23
2.4 Personeel Personeel inlichten over schadebeperking
Wijzen op risicowagens Altijd eventuele schade overzien
24
2.5 Onderzoek Welke auto’s extra aandacht nodig hebben
We kennen zwakke plekken van de auto
25
3. Afhandeling
26
3.1 Eerste reactie Alle schrammen duidelijker zichtbaar na de wasbeurt
Probeer discussie ter plaatse te vermijden Aantonen dat schroeven enkel rechtdoor kunnen lopen of repeterend zijn Tracht uit te leggen dat schade niet van de car-wash kan komen
27
3.2 Gekende schade Uit ervaring kennen we dikwijls de oorzaak van
sommige lakschades Plaatselijke schroeven op het dak Schroeven in glas van de zijruit Kras op hoogte van het winkelwagentje Onregelmatige schroeven van takken en struiken
28
3.3 Schadeformulier Het bestaande formulier van ING
Copy van het inschrijvingsbewijs en hun persoonlijke gegevens Schade valt onder onze burgerlijk aansprakelijke verzekeringspolis!
29
3.4 Leverancier Verantwoordelijkheid van fabrikant
Machinefout, constructiefout Verantwoordelijkheid van fabrikant Productfout: bv. velgenreiniger op de lak Verantwoordelijkheid van uitbater Uitzonderlijk verantwoordelijkheid voor leverancier
30
4. Nazorg
31
4.1 Klacht opvolgen Regelmatig op de hoogte blijven van afhandeling van de verzekering De klant stipt op de hoogte houden van de stand van zaken Indien betalingen moeten gebeuren, deze stipt uitvoeren
32
4.1 Klacht opvolgen Gratis wasbeurten schenken of kleine bedragen in
vorm van wasbeurten uit betalen: Kost de uitbater minder Geeft de klant de kans om terug vertrouwen in de machine te winnen Klant krijgt terug sympathie voor de uitbater
33
Dank u voor uw aandacht! Met dank voor de foto’s
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.