Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGustaaf Verbeke Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Welkom Workshop e-commerce HBAG bloemen & planten Marcel Rutten
Welkom Workshop e-commerce HBAG bloemen & planten Marcel Rutten 21 oktober 2003
2
Een blik terug in de tijd
Een blik terug in de tijd 1999 / 2000: internet hype Media plaza / Utrecht 6 maanden e-commerce Workshop (met G&F) Ronald Verschueren/ netmarketing NLD Tijdperk van onzekerheid Wat kunnen we ermee ? Waar komen de bedreigingen vandaan ? Gaat de kweker rechtstreeks aan de consument verkopen ? Blijft de handel wel bestaan ?
3
Ondertussen …. De ‘zeepbel’ is uit elkaar gespat !!
Ondertussen …. De ‘zeepbel’ is uit elkaar gespat !! Directe handel met de consument stuit op logistieke problemen (ook retail initiatieven komen slecht van de grond) Klicks & bricks (oude- meets nieuwe economie) Wat hebben we er echt aan / wat kunnen we ermee ? Slimme bedrijfssystemen (leverancier / klant relaties) Branche systemen / standaardisatie
4
Ondertussen …. En wat doen handelsbedrijven ermee ?
Ondertussen …. De consument gebruikt internet met name voor Information seeking !! (auto’s, huizen) .. en het kopen van “low risk” producten. (tickets, boeken, cd’s) AIDA “Action” in de winkel op de hoek En wat doen handelsbedrijven ermee ?
5
Doen we al aan e-commerce
Ondertussen …. Doen we al aan e-commerce EAB EKT KOA LAB AIS (klokaanbod on-line VBA/ fleuristics Flora Holland) Internet bestelsystemen Flor-e-commen (elektronisch orderen)
6
Programma 13.30 Opening & inleiding Marcel Rutten / HBAG
Programma Opening & inleiding Marcel Rutten / HBAG E-commerce/ focus inkoop Ard Wubben / Hamiplant E-commerce/ focus verkoop Gert Woelderink / Metz Pauze Veranderingen in het bedrijf/ management focus Jan Wilmink 15.30 De Florecom ordersystematiek Henk Zwinkels / Florecom 16.00 Discussie + aansluitend borrel
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.