Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTine Molenaar Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1 Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Visie: Con7Study (Concept Study) staat voor ontwikkeling op basis van persoonlijke kracht! Missie: “Wij voorzien studenten van hoogwaardige competentie-assessments waarmee op inzichtelijke wijze richting wordt gegeven aan studiekeuze, persoonlijke ontwikkeling en carrièreperspectieven.”, die zowel individueel als met derden opgepakt kan worden. Gecontroleerd ontwikkelen! Wat doen wij?
2
2 CASE: Twee leerlingen, beiden anders, allebei in hun eigen situatie, bij U op school in Uw leeromgeving bezig. Ontmoet Karel & Fatima… Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden Karel is 16 jaar en begint bijna het tweede jaar van de opleiding Junior Accountmanager. (4). Houdt van gamen. Fatima is 18 jaar en start binnenkort haar eerste stageperiode. Zij volgt de opleiding Financiële administratie. (4) Houdt van schrijven en lezen. &
3
3 Wie zijn Karel & Fatima? Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden Karel is 16 jaar en begint bijna het tweede jaar van de opleiding Junior Accountmanager. (4) Fatima is 18 jaar en start binnenkort haar eerste stageperiode. Zij volgt de opleiding Financiële administratie. (4) Toegewijd Diplomatiek Organiserend Belangstellend Stimulerend SaamhorigRealistisch Zelfstandig Toegewijd Diplomatiek Organiserend Belangstellend Stimulerend SaamhorigRealistisch Zelfstandig Karel is INHOUDELIJK en STABILISEREND georiënteerd. Bezit veelal ONDERSTEUNENDE eigenschappen. Fatima is RELATIONEEL en DYNAMISCH georiënteerd. Bezit veelal STURENDE eigenschappen.
4
4 Wat willen Karel & Fatima? Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden Karel is 16 jaar en begint bijna het tweede jaar van de opleiding Junior Accountmanager. (4) Fatima is 18 jaar en start binnenkort haar eerste stageperiode. Zij volgt de opleiding Financiële administratie. (4) Toegewijd Diplomatiek Organiserend Belangstellend Stimulerend SaamhorigRealistisch Zelfstandig Toegewijd Diplomatiek Organiserend Belangstellend Stimulerend SaamhorigRealistisch Zelfstandig Karel wil zich meer DYNAMISCH ontwikkelen. Vooral door meer authenticiteit te gaan tonen en oplossingsgericht te kunnen werken. Fatima wil zich meer INHOUDELIJK ontwikkelen. Vooral door meer een eigenmening te kunnen houden en zaken op een pragmatische manier weten te benaderen.
5
5 Wat verwacht de opleiding / stage of beroep? Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden Karel is 16 jaar en begint bijna het tweede jaar van de opleiding Junior Accountmanager. (4) Fatima is 18 jaar en start binnenkort haar eerste stageperiode. Zij volgt de opleiding Financiële administratie. (4) Toegewijd Diplomatiek Organiserend Belangstellend Stimulerend SaamhorigRealistisch Zelfstandig Toegewijd Diplomatiek Organiserend Belangstellend Stimulerend SaamhorigRealistisch Zelfstandig De opleiding verwacht: Een dynamisch profiel waarbij ondernemerschap met zelfbehoud wordt gecombineerd. Luisteren en meedenken met de opdrachtgever zijn speerpunten. De stage verwacht: Een stabiliserend profiel waarbij nauwkeurigheid met enige mate van zelfstandig werken word gecombineerd. Concentratie en stapsgewijs werken zijn speerpunten.
6
6 Wat v.s. Waar = Motivatie Match! Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden Karel is 16 jaar en begint bijna het tweede jaar van de opleiding Junior Accountmanager. (4) Fatima is 18 jaar en start binnenkort haar eerste stageperiode. Zij volgt de opleiding Financiële administratie. (4) Toegewijd Diplomatiek Organiserend Belangstellend Stimulerend SaamhorigRealistisch Zelfstandig Toegewijd Diplomatiek Organiserend Belangstellend Stimulerend SaamhorigRealistisch Zelfstandig Conclusie: Karel is liever op zichzelf, geen natuurtalent in het geven van presentaties en te teruggetrokken voor het wenselijk profiel. Ook zijn ontwikkelingsrichting past niet bij het ideaalprofiel. De kans is groot dat Karel hoge weerstand ondervindt en vaak niet lekker in zijn vel zit. Conclusie: Fatima haar gewenste ontwikkeling past bij het profiel en laat dit op twee belangrijke assen zien. Organiseren en nakomen van afspraken is voor Fatima een aandachtspunt!
7
7 Verschillende mogelijke presentatievormen! Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden Voorbeeld match tussen functie en eigenschappen Karel. Toegewijd Diplomatiek OrganiserendBelangstellend StimulerendSaamhorigRealistischZelfstandig
8
8 Te nemen acties voor Karel en Fatima! Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: mei 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden 1- Ga met Karel praten over zijn keuze voor de opleiding. Probeer tijdig te spreken over mogelijk beter passende opleidingen. 2- Stippel met Karel een intensief traject uit voor begeleiding en interne opleidingskeuze. Match zijn uitslagen met andere opleidingsprofielen ter oriëntatie. 3- Betrek de ouders van Karel bij het proces en bespreek in openheid alle mogelijkheden binnen school. 1- Geef Fatima haar resultaten en bespreek deze kort met haar. 2- Geef passende opdrachten aan Fatima die de gewenste ontwikkeling ondersteunen! Organiseren en beredeneren! 3- Bereid Fatima voor op haar eerste beroepservaringen door haar uitslagen te matchen met stageprofielen en beginnende beroepsprofielen.
9
9 Hoe nu verder als school? Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden •Vanuit de resultaten verkrijgt de leerling zelfinzicht en duidelijk omschreven punten om zichzelf mee te verbeteren, waar hij met de school verder mee aan de slag moet. •Vanuit de resultaten verkrijgt de begeleider/docent een duidelijk beeld van de leerling en verhouding tot de gestelde doelen. Daarnaast worden er coachingregels meegegeven aan de begeleider als handvat en controle. Hoe ziet de content er dan uit? …
10
10 Hoe nu verder als school? Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden
11
11 Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Wat bieden wij nu eigenlijk? Gecontroleerd ontwikkelen! Wat doen wij? Wij verschaffen met onze tools: 1- de school de mogelijkheid om opleidingsprofielen op te stellen. 2- de leerling leerindicaties. 3- de begeleider coachingindicaties. 4- de bedrijven stage- en beginnend beroepsprofielen. Dit leidt tot een betere samenwerking van de opleidingsketen en tot verbetering van kwaliteit in het onderwijs!
12
12 Waar zit de win-win? Opgesteld door: P.G. ten Haken & H. Stikker Datum: maart 2009 Gecontroleerd ontwikkelen! Toepassingsgebieden U krijgt dus: •Greep op ontwikkeling van leerling. •Tijdig de kans op handelen. •Blijvende motivatie bij leerlingen. •Makkelijk te implementeren data. •Transparantie in gesprek. •Een verlaging van de uitval. •Verhoging van de interactie met bedrijfsleven om school heen. •Het visitie kaartje voor school!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.