De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gele route (route 5), deel 1 Henri Dunantplein – Overvecht – Utrecht West – Kanaleneiland – ’t Goyplein.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gele route (route 5), deel 1 Henri Dunantplein – Overvecht – Utrecht West – Kanaleneiland – ’t Goyplein."— Transcript van de presentatie:

1 Gele route (route 5), deel 1 Henri Dunantplein – Overvecht – Utrecht West – Kanaleneiland – ’t Goyplein

2 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Henri Dunantplein: slechte aansluiting wegdek vanaf het Henri Dunantplein naar Gageldijk.

3 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Einsteindreef: Deze foto is vanaf het Henri Dunantplain genomen in de richting van de Einsteindreef, dus aan de linkerkant van de weg. Dit is een tweerichtingenfietspad, maar de middenmarkering houdt plotseling op.

4 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Einsteindreef, nu gewoon aan de rechterkant van de weg: de middenmarkering houdt op, hoewel dit nog steeds een tweerichtingenfietspad is.

5 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Einsteindreef: het verdwenen gras en de fietsbandensporen doen vermoeden dat hier een oversteekplaats gewenst is. Een overstekende fietser meldde ons dat hij hier overstak omdat het Henri Dunantplein aan de oostzijde is afgezet zonder omleiding voor de fietser.

6 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Einsteindreef tussen Henri Dunantplein en Carnegiedreef: hobbel in het wegdek.

7 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Einsteindreef, kruising met Oranjerivierdreef: rode licht van het verkeerslicht defect (15 maart 2009).

8 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Tussen Paranadreef en Carnegiedreef is het fietspad eenrichtingsverkeer. Is daar een reden voor, en zo nee, kan hier een tweerichtingenfietspad van gemaakt worden? (De foto is ‘achteruit’ genomen, dus terug in de richting van het Henri Dunantplein.)

9 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Kruising ventweg Marnixlaan vlak na de Marnixbrug: de fietser moet hier voorrang verlenen aan de automobilist op de ventweg. Kan dat (op een veilige manier) veranderd worden ten gunste van de fietser?

10 Zie ook dia 9. Dit blijft een ventweg, en is dus geen fietspad.
HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein Zie ook dia 9. Dit blijft een ventweg, en is dus geen fietspad.

11 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Ook na de Van Hoornekade is er een ventweg zonder fietspad, geen asfalt.

12 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Kruising Kenaustraat: de voorrang is geheel onduidelijk. Auto’s uit de Kenaustraat moeten zich op de ventweg (lees: fietspad) opstellen als ze de Marnixlaan op willen rijden. Bovendien komen auto’s van de Marnixlaan met een behoorlijke snelheid de ventweg opgereden (zoals de zwarte auto op de foto). Chaotisch kruispunt.

13 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Kruising Van Egmondkade: kleine groene licht van verkeerslicht defect (15 maart 2009).

14 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Kruising Amsterdamsestraatweg: is het hier mogelijk én veilig om ook een opstelstrook te maken voor fietsers die linksaf willen slaan (dus met de auto’s mee linksaf slaan)? Nu moeten fietsers twee keer voor het rode licht wachten wanneer ze linksaf willen slaan.

15 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Kruising Schaepmanstraat: de zijstraat heeft geen verleen-voorrangbord; tevens staan er geen haaientanden en/of blokmarkeringen aan weerszijden van het fietspad. Als dit een uitritconstructie is, is deze dan wel herkenbaar genoeg voor de automobilist die uit de zijstraat komt? Deze opmerking geldt ook voor de Leo XIII-straat vlak ervoor.

16 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Ook in deze zijstraat (Haarmansstraat) staat geen verleen-voorrangbord en staan er geen haaientanden en/of blokmarkeringen langs het fietspad. Zie ook dia 15.

17 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Ook in deze zijstraat (Jan Overdijkstraat) staat geen verleen-voorrangbord en staan er geen haaientanden en of blokmarkeringen langs het fietspad. Zie ook dia 15. In de Geraniumstraat aan de overkant staat wel een bord, maar staan geen haaientanden.

18 Station Zuilen: geen haaientanden aan weerszijden van het fietspad.
HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein Station Zuilen: geen haaientanden aan weerszijden van het fietspad.

19 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Esso: misschien zijn haaientanden aan de linkerkant van het fietspad wenselijk (vanwege auto’s die naar het tankstation rijden).

20 Cartesiusweg: geen middenmarkering op tweerichtingenfietspad.
HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein Cartesiusweg: geen middenmarkering op tweerichtingenfietspad.

21 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Joseph Haydnlaan / Hendrika van Tussenbroekplantsoen: hier begint een tweerichtingenfietspad, maar er is geen middenmarkering. (Geldt ook voor het fietspad aan de overkant!) Verder moeten fietsers uit de tegengestelde richting (vanuit Lunetten) die aan deze kant van de Joseph Haydnlaan fietsen, hier oversteken, omdat hun – zonder duidelijke reden – uitdrukkelijk wordt verboden om na het Hendrika van Tussenbroekplantsoen verder te fietsen over dit fietspad. Dat is jammer voor een hoofdfietsroute, en bovendien erg onhandig voor de bewoners van Halve Maan, die graag aan deze kant van de Joseph Haydnlaan en Lessinglaan blijven fietsen, bijvoorbeeld als ze van winkelcentrum Kanaleneiland komen.

22 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
24 Oktoberplein: weinig opstelruimte voor het verkeerslicht, terwijl zich hier door de lange roodtijd soms veel fietsers verzamelen (tot ergernis van het kruisend fietsverkeer dat dan over de stoep moet rijden).

23 Begin Beneluxlaan: tweerichtingenfietspad zonder middenmarkering.
HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein Begin Beneluxlaan: tweerichtingenfietspad zonder middenmarkering.

24 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Kruising met de Van Heuven Goedhartlaan: het rood loopt hier mooi door, maar het is onduidelijk hoe de voorrang geregeld is (in het geval dat de verkeerslichten uitstaan).

25 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
GEEN FOTO. Slecht wegdek tussen het 5 Meiplein en de Vasco da Gamalaan.

26 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Socratesbrug: deze hinderlijke wegafzetting is er al erg lang (minstens driekwart jaar; misschien veel langer), maar de omleiding (nummer 2) is onduidelijk aangegeven. Zie ook dia 27.

27 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Zie ook dia 26. Hier is het onduidelijk hoe de omleiding verdergaat. (Je moet linksaf, maar dat staat dus niet aangegeven.)

28 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
Socrateslaan zuid Prima fietsstraat, rood asfalt, een voorbeeld voor de andere stukjes ventweg!

29 Socrateslaan / Jutfaseweg (zuid)
HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein Socrateslaan / Jutfaseweg (zuid) Rare belijning op kruispunt, maar opstelstrook voor auto's die links gaan is nodig. Bochtje voor brug vervelend.

30 't Goylaan / Snoekstraat
HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein 't Goylaan / Snoekstraat Goede kruising met rechtsafslaande auto's Fietspad verderop opnieuw geasfalteerd mede n.a.v. Meldpunt Mijn slechtste fietspad.

31 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
't Goylaan / Julianaweg Waarom hier fietsstroken en geen fietsstraat? (erg vreemde overgang naar breed fietspad) Advies: fietsstraat maken.

32 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
't Goylaan / Julianaweg Redelijk goed doorgaand fietspad.

33 't Goylaan / Hooft Graaflandstraat
HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein 't Goylaan / Hooft Graaflandstraat Eigenlijk te smal voor 2-richtingsverkeer. Stoplicht staat te dicht op fietspad (te weinig opstelruimte zonder het rechtsafslaande fietsverkeer te hinderen). Te lange wachttijd. Idee: alle fietsrichtingen 2 keer groen per cyclus?

34 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
’t Goylaan tussen Hooft Graaflandstraat en Linschotensingel: slecht wegdek.

35 HEENWEG: Henri Dunantplein – ’t Goyplein
’t Goyplein: een wegwijsbord voor Lunetten zou hier prettig zijn (om verwarring over de te volgen richting, linksaf, te voorkomen). Verder sta je na het viaduct direct weer voor rood. Een ‘groene golf’ zou handig zijn.

36 De volgende dia’s beschrijven de terugweg: ’t Goyplein (Lunetten)  Henri Dunantplein (Overvecht)

37 Vaalserberg / ’t Goyplein
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein Vaalserberg / ’t Goyplein Redelijke situatie, maar geen doorlopende fietsroute layout.

38 TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein
Oud Wulvenlaan: Zijn de paaltjes echt nodig? (Paaltjes midden op de weg zijn gevaarlijk als je ze niet op tijd kunt zien, bijvoorbeeld doordat je achter andere fietsers fietst.) Verder zou het rode asfalt doorgetrokken kunnen worden over het kruispunt en zouden er haaientanden aan weerszijden van het fietspad kunnen komen.

39 ’t Goylaan – Hooft Graaflandstraat/Constant Erzeijstraat
De wachttijden voor de verkeerslichten op dit kruispunt zijn te lang, als gevolg van te veel groen voor aparte (auto-)verkeerstromen. Misschien is het een oplossing als alle fietsers 2 keer groen krijgen in de hele cyclus? Nog beter: autoverkeer beperken en de Constant Erzeijstraat- Vultostraat-Briljantlaan en de Jutphaseweg beide éénrichtingsverkeer maken.

40 ’t Goylaan / Constant Erzeijstraat
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein ’t Goylaan / Constant Erzeijstraat Fietspad te smal Wachttijd te lang Wel doorlopend asfalt Aan overzijde gaat fietspad over in fietsstraat.

41 ’t Goylaan / Constant Erzeijstraat
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein ’t Goylaan / Constant Erzeijstraat Waarom niet fietspad only? Alleen toegang voor auto’s vanwege 4 parkeerplaatsen !

42 ’t Goylaan / Julianaweg (noord)
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein ’t Goylaan / Julianaweg (noord) Slecht asfalt, ondanks frezen. Opnieuw asfalteren.

43 Socrateslaan / Jutfaseweg (noord)
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein Socrateslaan / Jutfaseweg (noord) Mooi doorgaand rood asfalt. Bochtje na brug vervelend. Fietspad te smal voor 2-richtingsverkeer. Geen opstelruimte voor verkeerslicht. Zie ook dia 44.

44 Jutfaseweg: geen plaats om op te stellen voor het verkeerslicht.
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein Jutfaseweg: geen plaats om op te stellen voor het verkeerslicht.

45 Socrateslaan noord / Berkelstraat
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein Socrateslaan noord / Berkelstraat Geen fietspad, maar ventweg Slechte verkeersdrempels: veel trillingshinder Geen voorrang op Berkelstraat

46 Socrateslaan / Rijnlaan
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein Socrateslaan / Rijnlaan Geen doorgaand rood asfalt

47 TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein
Precieze locatie onbekend: Het rood van het fietspad loopt mooi door, maar er staan geen haaientanden aan de linkerkant van het fietspad (gevaar van afslaande auto’s?). Misschien kunnen de afslaande auto’s nog iets meer afgeremd worden door het fietspad hier hoger te leggen.

48 TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein
Rond het 24 Oktoberplein: slecht wegdek, in het bijzonder bij de Texaco.

49 TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein
GEEN FOTO. Cartesiusweg: geen middenmarkering, maar wel een tweerichtingenfietspad.

50 TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein
Kruising Amsterdamsestraatweg: deze foto is genomen in de omgekeerde richting (dus in de richting van Oog in Al). Het is hier altijd een beetje link om je tussen de rechts voorsorterende auto’s te wurmen. Dit is doordeweeks een druk kruispunt! Blijkbaar heeft het fietspad hier plaats moeten maken voor de voorsorteerstroken van de auto’s, maar er wordt geen alternatief voor de fietser geboden. Het fietspad houdt gewoon op! Verder is het onduidelijk waar je je op moet stellen. Een vooropstelstrook zou hier wenselijk zijn, net zoals aan de overkant van het kruispunt (zie ook dia 14). Waarschijnlijk is het de bedoeling dat je je op het kleine vakje van dia 52 opstelt, maar dat is beslist onduidelijk als je aan komt fietsen. Bovendien fiets je dan eerst de overstekende voetgangers omver (dia 51).

51 TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein
Zie ook dia 50: de fietsers komen hier aanrijden over de voorsorteerstrook van de auto’s, maar zij moeten nog verder het kruispunt oprijden om zich correct op te stellen. Daarbij moeten ze de overstekende voetgangers passeren, wat onlogisch is.

52 TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein
Zie ook dia 50: Waarschijnlijk moeten de fietsers zich in het gebiedje met de geknikte pijl opstellen. (Eigenlijk zijn dit het opstelgebied en het stoplicht van de fietsers die op de Amsterdamsestraatweg zitten en links willen afslaan, maar waar moet je anders staan?) Deze foto is genomen vanaf de linkerkant, dus staand op de Amsterdamsestraatweg kijkend in de richting van het centrum. Wij kwamen op deze foto van rechts aanrijden.

53 Vlak bij Royaards van den Hamkade: slecht wegdek.
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein Vlak bij Royaards van den Hamkade: slecht wegdek.

54 TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein
GEEN FOTO. Laan van Chartroise (verkeerslicht): het oranje licht, zowel het grote als het kleine, werkt niet (15 maart 2009).

55 GEEN FOTO. Tussen Brailledreef en Esmoreitdreef: slecht wegdek.
TERUGWEG: ’t Goyplein – Henri Dunantplein GEEN FOTO. Tussen Brailledreef en Esmoreitdreef: slecht wegdek.


Download ppt "Gele route (route 5), deel 1 Henri Dunantplein – Overvecht – Utrecht West – Kanaleneiland – ’t Goyplein."

Verwante presentaties


Ads door Google