Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnita Bos Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Celebrating diversity!
3
Wat gebeurt er in de markt? •Verschuiving van beheren naar exploiteren. •Stijgende vraag naar concreet, praktisch MVO beleid. •Catering toont traditioneel (beheer)gedrag. •Catering kampt met zichzelf uithollend verdienmodel. •Door kostenfocus is catering tot commodity verworden •Onze opdrachtgever vraagt ‘meer voor minder’.
4
MEER •Ondernemers attitude en gedrag •Pro-activiteit •Transparantie •Aandacht! MINDER •Subsidie(afhankelijkheid) •Kosten voor de (facilitaire) organisatie Wat vraagt de markt?
5
Doelstelling •Commercieel verantwoord •Maatschappelijk verantwoord •Duurzame relaties Uitdaging •Het (samen) vinden van de juiste (nieuwe) balans •Het sleutelbegrip is (oprechte) aandacht Onze visie
6
Onze keuken We laten onze gasten volop genieten van culinaire en culturele schatten uit alle hoeken van de wereld.
7
Onze mensen Bij ons ervaar je het plezier van diversiteit. Medewerkers van allerlei achtergronden werken samen om onze gasten het gevoel van ongekende gastvrijheid te geven.
8
Onze maatschappelijke missie We geven mensen een tweede kans, door hen binnen een commerciële omgeving op te leiden tot kok of gastheer/gastvrouw.
9
Onze leerlingen Onze leerlingen zijn een wezenlijk onderdeel van ons verhaal, omdat zij ons inspireren op culinair en cultureel gebied.
10
Strategie •Aantoonbare toegevoegde waarde, juist ook in MVO •Introductie en gunning ‘nette winst’ •Vertrouwen door 100% transparantie •Kwalitatieve en financiële prestatie indicatoren (KPI’s) •Intensieve samenwerkingsvorm in Pilot locatie Van propositie naar onze formule
11
De pijlers •Gastheerschap – Consumentengericht •Ondernemerschap – Batengericht •In balans door resultaatgerichte bedrijfsvoering Van propositie naar onze formule
12
Resultaatgerichte bedrijfsvoering •Een ander verdienmodel •Primair gericht op baten •Optimalisatie gem. besteding en gasten aantallen •Transparantie = fundament voor vertrouwen en duurzame samenwerking •Sturen en verantwoorden op output •Financiële en kwalitatieve KPI’s •De beleving van kwaliteit is taakstellend Van propositie naar onze formule
13
Resultaatgerichte bedrijfsvoering •Een samenwerkingsmodel voor duurzame relaties •‘Nette winst’ en 100% transparantie •Resultaat afhankelijke beloning •Concrete, maatschappelijke betrokkenheid in huis •Pilot locatie •Partnership in Joint Venture Van propositie naar onze formule
14
Changing moods Onze formule vertaald naar het concept De behoeften van onze gasten, uw medewerkers veranderen gedurende de dag. Wij spelen daar op in met wisselend assortiment en, waar mogelijk, aanpassing van de totale ambiance. Daardoor ontstaan ook meer mogelijkheden voor commerciële(re) catering
15
Changing Moods
17
Restaurant is eten! Vers, lekker en verantwoord •(Af)bereiden van verse producten met grote diversiteit •Geur en (theater)bereiding door chefs en leerlingen trekt de juiste aandacht (actieve verkoop) en bevordert trek •Grote locaties: geen dagmenu’s, maar weekmenu’s met 4-6 gerechten •Frituursnack-, koffie-, en snoepassortiment wordt ontmoedigd, c.q. verplaatst (automatiek wanden, espressobars) •Onverpakt aanbieden Onze formule vertaald naar het concept
18
Koffie & café (informeel vergadergebruik van het restaurant) •Espressobar tot middag en café als afsluiting •Assortiment en uitstraling, sfeer verandert mee met moment •Consumenten zijn bereid te betalen voor luxe koffie, mits.. •Barista bereiding en presentatie •Bediening aan tafel •Geen extra personele kosten •Onderhoud van de ruimten, tafels en stoelen Onze formule vertaald naar het concept
19
Prijsbeleid •Basis assortiment, gesubsidieerde prijsstelling •maximale afname 20%, gem. opslag 25% •Luxe assortiment (merkartikelen), supermarkt prijsstelling •gemiddelde afname 35 - 45%, gem. opslag 75% •TCK assortiment (bereid en vers), (semi-) commerciële prijsstelling •minimale afname 45%, gem. opslag 125% Onze formule vertaald naar het concept
20
Duurzaamheid •Opdrachtgevers hechten er belang aan Dus actieve houding, onderzoek en innovaties door TCK •Consumenten zijn er nog niet klaar voor Dit als gevolg van hogere prijs associatie •Onze uitdaging: Hoe stimuleren we meerafname van duurzaam assortiment? •Onze inzet: niet erbij aanbieden, maar in plaats van! Het vervangen van complete, bepaalde productgroepen: Hierdoor ontstaat gewenning Onze formule vertaald naar het concept
21
Techniek en ondernemerschap •Financieel: Horecabegroting/scenariomodel Managementinfo (B/L/T) Transparantie, ook in kwaliteit •F&B: Menu engineering Categorie management Food innovation •P&O: Pro-actief personeelsinfo systeem (ook voor de leerlingen) Oprechte, altijd meer aandacht moet je willen automatiseren Onze formule vertaald naar de organisatie
22
Attitude en gastheerschap •Mensen (gedrag en attitude) •Mobilisatieplan TCK breed •Opleidingsplannen 3 – 6 maanden •(sub)cultuur operatie èn staf •(MVO) leerplaatsen: convenant met de opdrachtgevers Oprechte, altijd meer aandacht moet je willen cultiveren Onze formule vertaald naar de organisatie
24
Celebrating diversity!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.