Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDavid Jonker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het Ondernemersfonds 2012 - ? Voorwaarts, een glanzende toekomst tegemoet Ton Roozen voorzitter Stichting Ondernemersfonds Binnenstad Haarlem 1
2
Waarom ook al weer een OF Initiatief organisaties ondernemers binnenstad Convenant Binnenstad Haarlem van de Centrum Management Groep Doel: Extra bezoekers (klanten) voor bedrijven in de binnenstad Geen freeriders: Alle ondernemers doen en profiteren mee Impuls voor kleine en grote activiteiten 2
3
Verwachting bij start 3
4
Succes Ondernemersfonds Binnenstad Haarlem scoort qua bezoekersaantallen en omzetcijfers beter dan vergelijkbare steden Steeds meer straatverenigingen weten OF te vinden Waardoor toegenomen betrokkenheid kleine ondernemers En straatverenigingen hebben zich verenigd in nieuwe koepelorganisatie, Haarlem Centraal Communicatie met ondernemers verbeterd Draagvlak bij “founding fathers” en CMGH continueren OF 4
5
Wens: reclamebelasting op basis ozb waarde Onderscheid naar winkel aanloop- of kernwinkelstraat Minder heffingskosten (geen meting reclamegrootte, minder bezwaar) Transparant Maar is het haalbaar? 5
6
Raadsmarkt Juridische check op reclamebelasting op basis ozb Verfijnen berekeningen In september voorlichtingsbijeenkomst alle ondernemers in de binnenstad Daarna draagvlak onderzoek onder alle binnenstadondernemers Nieuwe overeenkomst met gemeente, looptijd gelijk met nieuw convenant Binnenstad 2013-2018 6
7
Uitkomst onderzoek Juridisch Onderzoek van de Bosch & Partners: negatief. Onvoldoende Jurisprudentie Problemen met Objectafbakening Extra opbrengst door verfijnen klasse-indeling bestaande systematiek Tussen tariefklasse1 (€100) en Kl.2 (€ 500) extra tariefklasse van € 300. Wel dragen 170 ondernemers € 200 meer bij 7
8
Ondernemers geven richting OF aan Opdracht aan: Platform Binnenstadsmanagement voor een anoniem digitaal onderzoek onder alle ondernemers in de binnenstad Naast wat vindt u tot nu toe van het OF Ook advies over verhogen opbrengst 8
9
Onderzoek Alle ondernemers waarvan e-mailadres bekend is ontvangen een verzoek deel te nemen aan enquête Vragen over: Samenwerking Besteding gelden Evenementen Financiering De toekomst Start: ZSM na deze avond; Duur: ca. 4 weken Daarna: rapportage, terugkoppeling en besluitvorming 9
10
Maximaliseren respons Zoveel mogelijk ondernemers doen mee Vóór start: Oproep via digitale Nieuwsbrief en www.haarlem-centraal.nl en sites founding fathers www.haarlem-centraal.nl Inzet lobby door ondernemersorganisaties binnenstad Versturen van reminder 10
11
Het is nu aan U… en daarna Continuïteit OF door: Nieuwe 5 jarige overeenkomst met gemeente 11
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.