Download de presentatie
1
Generatie Einstein Inez Groen
2
Andere tijden...
3
Generaties?
4
Generatiekloof 1. Dat wij niet idealistisch meer waren
2. Dat wij brutaal waren 3. Dat wij lang haar/punkhaar droegen 4. Dat wij niet luisterden ...
5
Pubers blijven pubers Onzeker Rebellerend Experimenterend
Autoriteit in twijfel trekkend Identiteitszoekend
6
Generatie Einstein 3 belangrijkste formerende omstandigheden: Internet
Commercie Wij (Generatie X) als ouders
7
3. Doelgroepinsights Jongeren en informatieverwerking / jongeren en communicatie:
12
Generatie Einstein: 24/7 informatie
Leidt tot: Einde automatische kennisautoriteit Speed of information Netwerkleren & netwerken
13
Commercie NL 4000 commerciele boodschappen per dag (VS 16.000)
Welvaart + overdaad Keuzeoverload Keuzedruk Maatschappelijke druk Beeldtaal
14
Generatie Einstein: commercie
Leidt tot: Mediasmart Functionaliteit Kritische blik Kwaliteitseisen
15
Terug naar af Grote wereld Internet, nieuws, kranten, tv
Veranderde familiestructuren Veelvoud contacten/vriendschappen
16
Generatie Einstein: terug naar af
Leidt tot: Groot belang familie en vriendschappen Roep om echtheid Kleinschaligheid Intimiteit
17
Waarden van jongeren Authenticiteit Respect Zelfontplooiing
Gezelligheid
18
Wat ze denken: Niemand is alleen
Niemand kan alleen iets bereiken: je hebt elkaar nodig Liefde, gezin, is het belangrijkst, de rest is voorwaardelijk Niemand weet alles Geld en/of status is niet het belangrijkst
19
Wat ze willen: Leuke baan Leuk huis Fijn gezin Vrienden
Maar vooral: gelukkig worden, jezelf kunnen ontplooien, datgene doen wat je het beste kan
20
In communicatie zijn jongeren:
Zelfverzekerd Assertief Eisen duidelijkheid Eisen eerlijkheid Eisen respect en gelijkwaardigheid Mediasmart Cynisch Kritisch Jong: puberaal
21
Thuis Dol op ouders Vindt het thuis gezellig en wil liever niet ergens anders wonen Gelooft in overleg Maar wil ook duidelijkheid en regels Want is kind of jongere, geen volwassene Luistert (in principe) naar ouders Stelt zich (in principe) redelijk op
22
In onderwijs Gebruikt een veelheid aan communicatiemiddelen
Neemt autoriteit niet meer zomaar aan Is zelfbewust en kent de onderwijswereld Heeft hoge verwachtingen van school, leraren en inhoud Heeft nog veel meer andere dingen te doen dan alleen school Spreekt anders: jeugd- en msn-taal Vindt school/toekomst heel belangrijk Heeft andere invulling van waarden Vindt dat volwassenen het beter moeten weten en het goede voorbeeld moeten geven Wil duidelijkheid, eerlijkheid en respect
23
Dankzij internet en CGO zijn ze:
Gewend te werken met wisselende teams/netwerken Gewend als team resultaat op te leveren Gewend dat het netwerk meer is dan de som der delen Gewend dat kennis gedeeld wordt Gewend dat je niet zelf alles hoeft te weten/kunnen Gewend beoordeeld te worden op competenties: communiceren, samenwerken, zelfvertrouwen, feedback ontvangen.. Maar ook geven Opgegroeid met dat internet, met dat sociale medium...
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.