Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGerarda Michiels Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Personen met een beperking Samenwerking met de FOD SZ – DG HAN
Brunhilde Gaudius
2
Historiek Sociale Dienst stad Halle Ontstaan kort na WO II
11/2002: 1 sociaal verpleegkundige en 1adminstratieve medewerker Taakafbakening tussen SD stad en OCMW 25/06/2018: overheveling SD stad naar Intake OCMW 01/01/2019: SD stad en Intake OCMW worden samengevoegd tot Welzijnsbalie van het Sociaal Huis 3 voltijdse en 3 deeltijdse medewerkers
3
Welzijnsbalie - contact
- Waar: op de OCMW site August Demaeghtlaan 38 – 1500 Halle Open: maandag – vrijdag: 9u- 12u donderdagavond: 17u- 20u Op afspraak:
4
Welzijnsbalie - taken Personen met een beperking Pensioenen
Gemeentelijke toelagen Thuiszorg Transmurale en intramurale zorg Financiële hulp Voeding Wonen Kinderen
5
Personen met een beperking
Attesten Financiële tegemoetkoming Fiscale voordelen Sociale voordelen Mobiliteit Ziekenfonds Zorgkas …
6
FOD SZ DG HAN - Contactpersoon
Vroeger: - Jean Haelterman Yolande Verstraete Nu: Kelly Lemagie
7
Fod sz dg han: Contactpersoon
- Contactformulier invullen, geeft vrij snel antwoord - Call Centrum, mindere bereikbaarheid Contactpersoon: - Per mail: bij complexe vragen/dossiers - Telefonisch: enkel op woensdag - Zitdag: eerste vrijdag van de maand: 10u – 12u
8
Evolutie aanvragen Vroeger aanvragen met papieren formulieren
Heden aanvragen elektronisch Overzicht van de aanvragen – gegevens verzamelen – archief Uitnodigen om met het algemeen attest terug te komen – rechten opeisen Locatie – bereikbaarheid – toegankelijkheid – vertrouwd zijn Zelfstandigheid – vrijheid – rechten uitputten Geheel is meer dan de som van zijn delen
9
Ervaringen collega’s +
Goede samenwerking met onze contactpersoon We kunnen onze contactpersoon altijd mailen bij complexe vragen/dossiers Dossier cliënt is onmiddellijk te consulteren op de site Contactformulier invullen geeft vrij snel antwoord Vragenlijst van de FOD SZ is lang, maar is een aangenamere vragenlijst dan die voor zorgbudget voor ouderen
10
Ervaringen collega’s -
Inloggen als professional was voor sommige collega’s een moeilijke periode Contactpersoon enkel telefonisch bereikbaar op woensdag Call center is moeilijk bereikbaar Historiek van een dossier op de site is heel summier Soms blijven dossiers hangen en kan men geen nieuwe aanvraag indienen. Het duurt lang eer er een beslissing valt in een dossier
11
Samenwerking fod sz – dg han
VRAGEN?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.