De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

P a n t h a r h e i w i e n i e t w e e t w i e h i j i s, w e e t n i e t w i e h i j w i l w o r d e n Aforisme waarin de leer van Heraclitus.

Verwante presentaties


Presentatie over: "P a n t h a r h e i w i e n i e t w e e t w i e h i j i s, w e e t n i e t w i e h i j w i l w o r d e n Aforisme waarin de leer van Heraclitus."— Transcript van de presentatie:

1 p a n t h a r h e i w i e n i e t w e e t w i e h i j i s, w e e t n i e t w i e h i j w i l w o r d e n Aforisme waarin de leer van Heraclitus wordt samengevat. Het betekent ‘alles stroomt, alles is voortdurend in beweging’. Heraclitus: Griekse mysterieuze filosoof, 500 v.C. Schreef het in aforistische stijl geschreven boek ‘der eeuwig geldende uitleg’, LOGOS genaamd. Heraclitus is de uitvinder van de persoonlijkheidsleer, en benoemde als eerste de 6 facetten die de persoonlijke identiteit samenstellen: persoonlijkheid, uiterlijk, relatie, cultuur, zelfbeeld, reflectie. Beroemde uitspraak: ik ben bij mij zelf te rade gegaan. Volgens Heraclitus is de goddelijke wetmatigheid evident, maar onzichtbaar voor de mens. De Duiste Professor Krutz schreef in 1936 dat diezelfde onzichtbare wetmatigheid eveneens in bedrijven bestaat, en de noemer des onderneming vormt.

2 i m a g o i d e n t i t e i t IST = wie ben ik SOLL = wie wil ik zijn
IST = hoe ziet men mij SOLL = hoe wil ik gezien worden

3 a l l e s h e e f t e e n e i g e n i d e n t i t e i t
individuele identiteit imago individu ondernemings identiteit imago onderneming d r a g e r merkconcept identiteit imago merk Elke identiteit krijgt een of meerdere imago’s. Imago is de manier waarop een identiteit wordt waargenomen. Imagovorming is perceptie en is dus per definitie subjectief en persoonlijk. foutieve generalisatie Alle Belgen zijn dom! Alle Nederlanders eten kroketten! lokale interpretatie B: Rolex = klasse, prestige NL: Rolex = patser, deugt niet ... product / dienst identiteit imago product / dienst a l l e s h e e f t e e n e i g e n i m a g o

4 de identeitswaarden zijn de lijn waarlangs een individu, een onderneming, een merkconcept of een product/dienst ‘denkt, beslist en doet’

5 deze waarden vormen de identiteitskaart van de onderneming  zodat we nooit vergeten wie we zijn het kompas  dat ons vertelt waar we naartoe gaan en hoe we er komen

6 identiteit (waarden) moet het toetsingscriterium zijn voor alles wat een onderneming doet, van productontwikkeling, tot code of conduct, tot marketing-communicatie, interne communicatie,... VOLVO = waarde ‘veiligheid’ SONY = waarde ‘small-tech’ CLUB MED = waarde ‘passief relaxen’ ROLEX = waarde ‘exact’

7  bij een identiteitsgedreven onderneming is de ondernemingsidentiteit toonaangevend
 deze ondernemingsidentiteit stuurt dan de 3 overige niveaus (individueel, merkconcept, product) van identiteit aan

8 Brandhome paper Gealigneerd achter het merk
Brandhome Platform I

9 b i j l a g e n Aforisme waarin de leer van Heraclitus wordt samengevat. Het betekent ‘alles stroomt, alles is voortdurend in beweging’. Heraclitus: Griekse mysterieuze filosoof, 500 v.C. Schreef het in aforistische stijl geschreven boek ‘der eeuwig geldende uitleg’, LOGOS genaamd. Heraclitus is de uitvinder van de persoonlijkheidsleer, en benoemde als eerste de 6 facetten die de persoonlijke identiteit samenstellen: persoonlijkheid, uiterlijk, relatie, cultuur, zelfbeeld, reflectie. Beroemde uitspraak: ik ben bij mij zelf te rade gegaan. Volgens Heraclitus is de goddelijke wetmatigheid evident, maar onzichtbaar voor de mens. De Duiste Professor Krutz schreef in 1936 dat diezelfde onzichtbare wetmatigheid eveneens in bedrijven bestaat, en de noemer des onderneming vormt.

10 = erfenis

11 WALT DISNEY identiteit = familiale waarden (Disney sells values) medewerkers geen piercings, gekleurd haar/lang haar voor mannen, ILS-systeem topman Michael Eisner = ‘Michael Mouse’ (cfr. scheiding!) cartoons - mogen nooit aanzetten tot geweld; sex, drugs, religie en politiek is verboden financiële beleggingen - company belegt alleen in ‘verantwoorde’ fondsen leveranciers - code of conduct voor leveranciers sponsoring, partner - Disney Hand: steun voor rode kruis, instorten TwinTowers, studiebeurzen International Labor Standars,...

12 WALT DISNEY identiteit = familiale waarden (Disney sells values) (!) THE OTHER SIDE (!) - ABC & McDonalds deal - productie 3de license partijen - Disneyland Paris (EuroDisney) - ...


Download ppt "P a n t h a r h e i w i e n i e t w e e t w i e h i j i s, w e e t n i e t w i e h i j w i l w o r d e n Aforisme waarin de leer van Heraclitus."

Verwante presentaties


Ads door Google