De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Regiobijeenkomst Doorontwikkelen BRON Registratie Instellingen en

Verwante presentaties


Presentatie over: "Regiobijeenkomst Doorontwikkelen BRON Registratie Instellingen en"— Transcript van de presentatie:

1 Regiobijeenkomst Doorontwikkelen BRON Registratie Instellingen en Opleidingen Plotsessie RIO

2 Waarom plotsessie RIO Uitleg over het waarom en wat van RIO
Op termijn koppeling RIO met BRON Alvast een eerste gevoel te krijgen hoe de eigen organisatie in RIO geplot kan worden NB: het betreft een oefening!

3 De ILT-codes dekken niet voldoende mijn onderwijsaanbod af
De adresgegevens van mijn vestigingen/het bestuur in BRIN kloppen niet (en ik lijk dat niet te kunnen veranderen) Herkent u dit? Ik registreer mijn eigen organisatiestructuur in mijn LAS, het liefst zie ik dat andere partijen daar gebruik van maken zonder dat ik die indeling telkens zou moeten aanpassen Informatie die ik van derden terugkrijg over mijn instellingen komt niet altijd overeen met hoe ik dat zelf heb geregistreerd, daar heb ik vaak discussie over Ik kan niet aangeven of ik ISK onderwijs geef waardoor ik problemen krijg met de kwaliteitskaart Wij werken samen op een locatie met een ander bestuur maar dat is niet goed zichtbaar in BRIN De ILT-codes dekken niet voldoende mijn onderwijsaanbod af Ik moet extra werk verrichten om de prognoses op te delen naar zoals we georganiseerd zijn

4 RIO schept de randvoorwaarden om
veel onnodige administratieve handelingen te vermijden of te beperken; discussies over de juiste cijfers en indelingen te beslechten; mogelijke mismatches in de bekostiging, beoordelingen, distributie van leermiddelen etc. te voorkomen; flexibiliteit te bieden voor veranderingen in informatiebehoefte van scholen, wetgeving etc.

5 Wat is een school? Gebouw(en)? Aangeboden opleidingen?
Bestuur? Teams? Afdelingen? Vakgroepen? Object van onderzoek en toezicht? Bekostigingseenheid? BRIN? Licenties?

6 Wat is RIO? Registratie Instellingen en Opleidingen – Het WIE-WAT-WAAR-HOE van het onderwijs. De basisstructuur (informatiemodel) van de samenhang van de organisatiestructuur van onderwijsinstellingen en het onderwijs dat deze instellingen aanbieden. Gebaseerd op de “onderwijskundige werkelijkheid” Gerelateerd aan diverse andere (administratieve) werkelijkheden zoals die van de wet- en regelgeving (erkenning, bekostiging), toezicht, leermiddelen etc. RIO is ook de implementatie van dat informatiemodel in een centraal registratiesysteem. Plus de (gedeeltelijke) implementatie ervan in de eigen administratiesystemen.

7 RIO: informatiemodel, centrale registratie en registratie in eigen administratiesystemen
RIO centraal LAS LAS LAS

8 RIO model in een notedop
Onderwijskundige werkelijkheid Formele WAT/HOE Selectie WAT/HOE WAAR WIE Opleidings-eenheid Onderwijs-locatie Onderwijsaanbiedersgroep AangebodenOpleiding Onderwijsaanbieder Met WIE Communicatiecontext

9 Plotsessie Vragen: Opzet:
Hoe ziet de onderwijskundige werkelijkheid van uw organisatie eruit? Gezamenlijk enkele voorbeelden doornemen Individueel: plot uw eigen organisatie Welke onderwijsaanbieders (WIE)? Plenair: terugkoppeling ervaringen Welke locaties (WAAR)? Welke onderwijsaanbod (WAT)?

10 RIO Plotsessie Bevoegd gezag Onderwijsaanbiedersgroep
Aangeboden opleiding(en) Onderwijslocatie(s)

11 Onderwijsaanbieder of Onderwijslocatie?
College de Meer is een voorbeeld van 1 Onderwijsaanbieder… College De Meer VMBO Bovenbouw VMBO Onderbouw … op 2 locaties Met verschillend AangebodenOnderwijs: VMBO basis, kader, (gemengd) theoretisch Locatie: Radioweg Locatie: Lavoisierstraat

12

13 Onderwijsaanbieder of Onderwijslocatie, variant 1
Stichting Scholen Aan Zee Scholen Aan Zee Beroepsonderwijs Aan Zee Mavo Aan Zee Lyceum Aan Zee Junior College Schakel Aan Zee VMBO-BK Onderbouw / Bovenbouw VMBO-GT Onderbouw / Bovenbouw havo en vwo (atheneum en gymnasium) Onderbouw / Bovenbouw VMBO-BK VMBO-GT HAVO / VWO Onderbouw (I)SK Beroepsonderwijs Aan Zee Drs. F. Bijlweg A, Den Helder  Mavo Aan Zee Drs. F. Bijlweg 21, Den Helder  Lyceum Aan Zee Drs. F. Bijlweg 6, Den Helder  Junior College Akkerbouwstraat 1, Julianadorp  Schakel Aan Zee Drs. F. Bijlweg 6a, Den Helder

14 Onderwijsaanbieder of Onderwijslocatie, variant 2
Stichting Scholen Aan Zee Scholen Aan Zee Beroepsonderwijs Aan Zee Mavo Aan Zee Lyceum Aan Zee Schakel Aan Zee VMBO-BK Bovenbouw VMBO-BK Onderbouw VMBO-GT Onderbouw VMBO-GT Bovenbouw havo en vwo (atheneum en gymnasium) Onderbouw havo en vwo (atheneum en gymnasium) Bovenbouw  (I)SK Beroepsonderwijs Aan Zee Drs. F. Bijlweg A, Den Helder  Junior College Akkerbouwstraat 1, Julianadorp Mavo Aan Zee Drs. F. Bijlweg 21, Den Helder  Lyceum Aan Zee Drs. F. Bijlweg 6, Den Helder  Schakel Aan Zee Drs. F. Bijlweg 6a, Den Helder

15 CSG Liudger

16 CSG Liudger St. Chr VO regio O Frl. CSG Liudger Burgum (T.A. Haismastr) Er is sprake van centraal aangestuurd aanbod op 5 locaties. Raai De Ring Splitting Waskemeer

17 CSG Liudger Locatie Raai Aangeboden Onderwijs volgens eigen website
OnderbouwAtheneum Reg TTO Techn TTOTech Onderbouw Havo Tech Bovenbouw Gymnasium Atheneum HAVO Erkenningen: Junior College (TTO) Technasium Drachten Raai Gymnasium Atheneum HAVO Gymnasium Atheneum HAVO Is er sprake van een formele accreditatie voor de speciale vormen van onderwijs (EP-Nuffic, Stichting Technasium)

18 Samenwerkingsvorm St. Chr VO regio O Frl. CSG Liudger Burgum (T.A. Haismastr) Er is sprake van centraal aangestuurd aanbod op 5 locaties. Dus 1 onderwijsaanbieder en 5 onderwijslocaties Raai De Ring St. Chr VO regio O Frl. HavoTop Splitting OSG Singelland Burgum (Minnertshof) Waskemeer En een aparte samenwerkingsvorm met Singelland

19 Samenwerking in Burgum
OSG Singelland St. Chr VO regio O Frl. CSG Liudger OSG Singelland HavoTop Onderbouw HAVO plusklas VMBO TL VMBO GL VMBO KB VMBO BB Onderbouw Atheneum (meertalig) Bovenbouw HAVO Burgum Minnertshof Burgum T.A. Haismastr

20 De relatie met de juridische werkelijkheid
BevoegdGezag Onderwijsaanbieder Onderwijslocatie Vestigings erkenning Vestigingsnaam Licenties Stichting voor Christelijk VO voor de regio Oost Friesland Bevoegdgezag nummer: 40078 BRIN nummer: 25CM CSG Liudger Splitting 63, Drachten 25CM00 Christelijke Scholengemeen-schap Liudger voor Lyceum Havo Mavo Vbo Lwoo Pro VBO/MAVO Raai 200, Drachten 25CM04 Christelijke Scholengemeen-schap Liudger voor Lyceum Havo Mavo Vbo Lwoo Pro VBO / HAVO / VWO T. A. Haismastraat 1, Burgum 25CM07 Christelijke Scholengemeen-schap Liudger voor Lyceum Havo Mavo Vbo Lwoo Pro VBO/MAVO/HAVO Leidijk 42-D, Waskemeer 25CM08 Christelijke Scholengemeen-schap Liudger voor Lyceum Havo Mavo Vbo Lwoo Pro VBO/MAVO De Ring 1, Drachten 25CM10 Christelijke Scholengemeen-schap Liudger voor Lyceum Havo Mavo Vbo Lwoo Pro VBO / PRO HavoTop Minnertshof 17, Burgum 25CM12 Christelijke Scholengemeen-schap Liudger voor Lyceum Havo Mavo Vbo Lwoo Pro VBO/MAVO/HAVO Stg. OSG Singelland, Openb. VO Smallingerland en omgeving Bevoegdgezag nummer: 13586 BRIN nummer: 04YE 04YE11 Openbare Scholengemeenschap Singelland voor Lyceum Havo Mavo Vbo Lwoo VBO/MAVO/HAVO

21 Aan de slag! Plot uw eigen organisatie
Bevoegd Gezag Onderwijsaanbiedersgroep Onderwijsaanbieders Aangeboden opleidingen Onderwijslocaties Vragen Wat is het Bevoegd Gezag waar ik onder val? Ken ik een onderwijsaanbiedersgroep? En heb ik die nodig? Wat is bij ons een onderwijslocatie en wat een onderwijsaanbieder? Hoe zien onze onderwijslocaties eruit? Worden er bij ons onderwijslocaties gedeeld? En met wie? Kennen we bepaalde vormen van samenwerking met andere instellingen/besturen (naast de Samenwerkingsverbanden Passend Onderwijs)? En hoe zien die eruit? Wat zijn mijn Aangeboden opleidingen? En komen die ook zo voor in Vensters en de ILT-codelijst? TIP 1: Probeer net te doen of er geen BRIN’s zijn (de relatie daarmee komt later wel). TIP 2: Kijk eens hoe jullie je presenteren op de eigen website! Noteer je de issues en knelpunten die je ervaart en breng die in bij de plenaire behandeling.


Download ppt "Regiobijeenkomst Doorontwikkelen BRON Registratie Instellingen en"

Verwante presentaties


Ads door Google