Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristiana ten Wolde Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Vervolgtraining masters 2018
5 maart 19 maart
2
Overzicht vervolgtraining masters
vandaag: introductie het competentieprofiel van een master het assessment masters 19 maart oefenassessment met een masterstudent vervolgtraject naar certificering
3
Overzicht vervolgtraining masters
april t/m …: afnemen van 2 masterassessments feedback en reflectie assessorendossier compleet maken certificeringsbijeenkomst peerassessment op basis van assessorendossier met drie uitgewerkte competenties (4, 5 en 8)
4
Trainingsdoelen Aan het eind van de training ben je:
bekend met procedure, instrumenten en beoordelingsmodellen van het assessment masters In staat om relevante info te verzamelen uit portfolio, presentatie en CGI om pas daarna over te gaan tot weging en beoordeling in staat om een CGI te voeren met masterstudenten In staat om een integratief eindoordeel te geven, gerelateerd aan het competentieprofiel masters In staat dit oordeel schriftelijk en mondeling te onderbouwen en rapporteren In staat te reflecteren over de eigen assessorencompetenties
5
De essentie van het assessment
proces, vastgelegd in een procedure meervoudige beoordeling op basis van meerdere resultaten die verwijzen naar oordelen vanuit verschillende invalshoeken geeft samenvattend waardeoordeel op basis van gelijktijdig en in samenhang waarderen van alle resultaten in relatie tot de standaard SBL-bekwaamheidseisen, niveau masters leidt tot het nemen van een verantwoorde en beargumenteerde beslissing.
6
De essentie van het assessment
Assessmentinstrumenten Portfolio, Presentatie en CGI Aanteken- en beoordelingsformulieren Competentiebeschrijvingen met niveau-indicatoren WACKER STARR en LSD (tijdens CGI geen OMA)
7
Bachelor of Master: Wat maakt het verschil? beheersingsniveau
een 8e competentie op onderzoeksgebied
8
Compentieprofiel master
xxxxxxxxxxxxxxx 4/21/2019 Compentieprofiel master Oefening 1: niveau masters in duo’s: invullen formulier kolom min. Wat vinden wij bepalend voor niveau masters? plenair: uitwisselen min. in duo’s: invullen formulier kolom min. Wat staat er in het competentieprofiel masters? Overeenkomsten en verschillen met eigen ideeën? plenair: rapporteren min. xxxxxxxxxxxxx
9
Competentieprofiel master
xxxxxxxxxxxxxxx 4/21/2019 Competentieprofiel master Oefening 2: vraagstelling in CGI individueel: lees de jouw toegewezen 20 min. competentie en noteer - Waar hoef je bij deze competentie niet meer naar te vragen? - Waar ga je vooral wél naar op zoek? - Welke ‘master’-vragen zou je daarbij stellen? in duo’s: uitwisselen en aanscherpen 20 min. plenair: rapporteren min. xxxxxxxxxxxxx
10
Assessment master Overeenkomsten met het assessment bachelor
xxxxxxxxxxxxxxx 4/21/2019 Assessment master Overeenkomsten met het assessment bachelor De procedure De assessmentinstrumenten Verschillen met het assessment bachelor Het competentieprofiel (inhoud en vorm) xxxxxxxxxxxxx
11
Assessment master Oefening 3: gebruik aantekenformulier masters
xxxxxxxxxxxxxxx 4/21/2019 Assessment master Oefening 3: gebruik aantekenformulier masters in duo’s: Invullen aantekenformulier voor de competentie die je bij de vorige oefening hebt gelezen. Noteer welke bewijslast je al hebt gezien en wat je wilt vragen (volgens STARR). In andere duo’s: controleer bij elkaar Is duidelijk welke bewijslast al in het portfolio is geleverd? Kun je STARR herkennen in de te stellen vragen? xxxxxxxxxxxxx
12
Vooruitblik 9 juni Voorbereiding:
Herlees informatie basistraining (met name WACKER, STARR en LSD/OMA) Lees portfolio oefenstudent en maak aantekeningen (WACKER) (Her)formuleer een leervraag of aandachtspunt voor bij het oefenen van het CGI met een masterstudent Actualiseer je assessorendossier
13
Samenvattend waardeoordeel
TERUG Uit: Aan de slag met assessment (Sinke, 2006, p.20) NB. Op p. 22 t/m 24 staan enkele uitgeschreven praktijkvoorbeelden.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.