Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRosalia Adam Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Bewonersavond “Herinrichting vijf straten buurtschap Samen Sterk” Dinsdag 26 februari 2019
2
Agenda Welkom Voorstellen aanwezigen Aanleiding voor herinrichting
Huidige situatie Verkeer Riolering, verlichting Openbaar groen Duurzaamheid, energie, klimaat Randvoorwaarden Bewoners aan het woord! Hoe gaan we nu verder?
3
Voorstellen aanwezigen
Wethouder van Tilborg Jan Braspenning (projectleider) Piet van Drunen (verkeerskundige) Mathie Schuurmans (groenspecialist) Joost Verheijen (werkvoorbereider)
4
Aanleiding voor herinrichting
Bevindingen uit weginspectie; Werkzaamheden Enexis en Brabant Water; Verbeteren veiligheid transportroute supermarkt;
5
Burgemeester Mensenstraat
6
Cor van der Bokstraat
7
Bruhezestraat
8
De La Sallestraat
9
Titus Brandsmastraat
10
Verkeer Wijk is nog niet ingericht als 30km-zone;
Transportroute supermarkt door de wijk;
11
Verkeer Blauwe zone: De La Sallestraat (gedeeltelijk);
Titus Brandsmastraat; Cor van der Bokstraat (gedeeltelijk);
12
Riolering & verlichting
Mogelijke werkzaamheden naar aanleiding van resultaten rioolinspectie; Zo veel mogelijk regenwater afkoppelen (kolken en zo mogelijk particuliere regenleidingen); Openbare verlichting In de Titus Brandsmastraat en Bruhezestraat zijn de armaturen vervangen; Afhankelijk van het ontwerp nieuw verlichtingsplan opstellen; Afhankelijk van het ontwerp lichtmasten vervangen;
13
Openbaar groen Afhankelijk van het ontwerp het groen anders inrichten volgens de Groenvisie Grenzeloos Groen; Bekijken of er in de La Sallestraat, Cor van der Bokstraat en Burgemeester Mensenstraat ook beplanting kan komen;
14
Duurzaamheid, energie, klimaat
Hergebruik regenwater, regentonnen, minder verharding; Groene daken; Open bestrating; Energie Nu te vroeg om in te spelen op de transitie; Moet op wijkniveau; Klimaat Hittestress: bomen zorgen voor schaduw;
15
Randvoorwaarden Materiaalgebruik (bestratingen) en inrichting vergelijkbaar met Burgemeester de Grauwstraat; Inrichting volgens richtlijnen 30km-zone; Inrichting rekening houdend met transportroute supermarkt; Financiële middelen;
16
De bewoners aan het woord!
17
Hoe gaan we nu verder? Voorlopige planning:
April 2019 voorontwerp gereed/ 2e bewonersavond; 2e kwartaal 2019 definitief ontwerp en aanbestedingsstukken gereed; 3e kwartaal 2019 aanbesteding en gunning; 1e kwartaal 2020 start werkzaamheden;
18
Afsluiting Kijk op voor alle informatie rondom de herinrichting. Zo blijft u op de hoogte van de stand van zaken.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.