Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSofie Smit Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Informatieavond overgang naar leerjaar 3 havo/vwo
Woensdag 20 februari 2019 Waarom deze bijeenkomst voor de uitslag tijdvak 2 (uitslag vrij 29 juni, anders te weinig tijd met het oog op vergelijken van alternatieven)
2
Kandinsky College Nijmegen
Programma Overgang naar leerjaar 3 Casus overgang Agenda komende periode Waarom (Joris), Wat (Klaas). Kwalitatieve opbrengsten (tevredenheid gemeten, etc. evaluatie) en kwantitatieve opbrengsten (Klaas) Kandinsky College Nijmegen
3
Overgang naar leerjaar 3
Leerlingbesprekingen november/februari Oudergesprekken (trialoog) maart na meivakantie: prognosevergadering eind schooljaar: overgangsvergadering op eindrapport: info over bevordering naar leerjaar 3 Overgangsnormen op de site Kandinsky College Nijmegen
4
Kandinsky College Nijmegen
Waar kijken we naar? schoolloopbaan cijfers Werkhouding Iedereen is anders! Mogelijkheden: NLT, PWS, Kandinsky College Nijmegen
5
Kandinsky College Nijmegen
Overgangsnormen Overgang naar havo 3: Als er maximal 3 tekortpunten zijn Geen 3 tekortpunten bij 1 vak Maximaal 1 tekortpunt bij Nederlands, Engels en wiskunde Maximaal 2 tekortpunten bij de A vakken Maximaal 1 tekortpunt bij de B vakken Niet bevorderbaar? Bespreken in overgangsvergadering Kandinsky College Nijmegen
6
Kandinsky College Nijmegen
Naar vwo/gymnasium? Claimrecht: gemiddelde van 7,5 voor A-vakken In bespreking voor vwo 3: gemiddelde A-vakken tussen 7,0 en 7,5 Gemiddeldes worden berekend met het afgeronde cijfer. Latijn en Grieks stoppen? Gemiddelde telt als B-vak Chinees stoppen? Geldt als B-vak Kandinsky College Nijmegen
7
Voorbeeld overgangsrapport
Nederlands 4,8 Latijn 7,2 Grieks 8,2 Frans 7,4 Duits 7,2 Engels 7,5 Engels2 8,9 Geschiedenis 7,9 Aardrijkskunde 5,9 Wiskunde 5,1 Natuurkunde 6,9 Biologie 6,3 Beeldend V. 5,2 Levensbeschouwing 8,5 Gym 9,0 A vakken Kandinsky College Nijmegen
8
Voorbeeld overgangsrapport
Nederlands 4,8 Latijn 7,2 Grieks 8,2 Frans 7,4 Duits 7,2 Engels 7,5 Engels2 8,9 Geschiedenis 7,9 Aardrijkskunde 5,9 Wiskunde 5,1 Natuurkunde 6,9 Biologie 6,3 Beeldend V. 5,2 Levensbeschouwing 8,5 Gym 9,0 Nee, twee tekortpunten in de kernvakken… Kandinsky College Nijmegen
9
Voorbeeld overgangsrapport 2
Nederlands 6,5 Latijn 7,2 Grieks 8,2 Frans 5,3 Duits 7,2 Engels 7,5 Engels2 8,9 Geschiedenis 7,9 Aardrijkskunde 5,9 Wiskunde 4,9 Natuurkunde 6,9 Biologie 6,3 Beeldend V. 6,2 Levensbeschouwing 4,7 Gym 9,0 Kandinsky College Nijmegen
10
Voorbeeld overgangsrapport 2
Nederlands 6,5 Latijn 7,2 Grieks 8,2 Frans 5,3 Duits 7,2 Engels 7,5 Engels2 8,9 Geschiedenis 7,9 Aardrijkskunde 5,9 Wiskunde 4,9 Natuurkunde 6,9 Biologie 6,3 Beeldend V. 6,2 Levensbeschouwing 4,7 Gym 9,0 Ja, twee tekortpunten in de A-vakken Kandinsky College Nijmegen
11
Overgangsvergadering
vak R1 R2 R3 R4 EIND ne 5,3 6,0 6,3 6 fa 6,5 5,9 5,7 5,8 du 5,1 5,4 5,6 en 7,8 6,7 6,4 gs 5,2 4,5 4,7 ak 6,1 wis 4,8 5 na 5,5 bio 3,9 bv 4,2 4 mu 8,7 9 lv 6,8 6,9 7 lo 8,8 8,9 Leerling A Leerling A heeft het hele jaar een beetje achter de feiten aangelopen. Vorig jaar is deze leerling met de hakken over de sloot naar de tweede klas overgegaan. Het is een zwakke leerling die voor so’s (kleinere lesoverhoringen) wel aardige cijfers haalt, maar vaak bij proefwerken een onvoldoende scoort. Aan het einde van het eerste jaar heeft deze leerling net een overgangsrapport gehaald. Hieronder de cijferlijst aan het einde van het tweede schooljaar. De gearceerde vakken zijn de B-vakken. De leerling is niet bevorderbaar, want hij/zij heeft vier tekortpunten. Wat besluit je in de vergadering? Mag deze leerling over naar 3 havo? Is doubleren een optie? Is het beter voor deze leerling om naar 3 mavo te gaan? Wat zijn de argumenten voor je keuze? Kandinsky College Nijmegen
12
Overgangsvergadering
vak R1 R2 R3 R4 EIND ne 6,8 6,3 7 fa 7,4 7,8 7,3 7,1 du 6,9 en gs 6,2 6 ak 5,4 6,7 7,2 wi 5,7 na 8,4 bi 7,7 8 bv 5,8 5 mu 8,6 9 lv 7,6 lo Leerling B Leerling B is een erg ijverige leerling. Altijd het huiswerk af, alle werkstukken zijn tot in de puntjes verzorgd. Deze leerling besteedt per dag (ook in het weekend) drie uur aan zijn/haar huiswerk. Op inzichtelijk werk wordt zwak gescoord. Dit heeft geleid tot het onderstaande rapport. De gearceerde vakken zijn de B-vakken. Deze leerling staat gemiddeld een 7,0 voor de A-vakken, dus deze leerling wordt in bespreking gebracht voor het vwo. Wat besluit je in de vergadering? Mag deze leerling naar 3 vwo? Is 3 havo een betere optie? Wat zijn de argumenten voor je keuze? Kandinsky College Nijmegen
13
Kandinsky College Nijmegen
Leerjaar 3 Thema leerjaar 3: kiezen! Profielkeuze Miniprofielwerkstuk Versterkt talenonderwijs: Delf, Goethe, Anglia, Chinees Waarom (Joris), Wat (Klaas). Kwalitatieve opbrengsten (tevredenheid gemeten, etc. evaluatie) en kwantitatieve opbrengsten (Klaas) Kandinsky College Nijmegen
14
Kandinsky College Nijmegen
Agenda Voorjaarsvakantie maart Studiedag, leerlingen lesvrij 19 maart Musical april Activiteitenweek april Meivakantie 22 april- 3 mei Prognosebesprekingen 6-8 mei Prognose voor 16 mei Mogelijkheden: NLT, PWS, Kandinsky College Nijmegen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.