Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJelle Beckers Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
Bewonersbijeenkomst Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken Breukelen, 18 september
2
Programma Welkom Introductie Mark Drost
Wat vindt u belangrijk dat Vecht & Omstreken doet? Meedenken en meepraten Afronding
3
Ik woon naar alle tevredenheid in mijn woning.
Ja. Nee.
4
Hoeveel woningen verhuren we?
Ongeveer Ongeveer
5
Hoeveel kost onze gemiddelde huurwoning?
Meer dan €550,- per maand. Minder dan €550,- per maand.
6
Wat leveren 6 zonnepanelen op?
€12,50 besparing op de energierekening per maand. €5 besparing op de energierekening per maand. Uitleggen dat we zonnepanelen plaatsen op geschikte daken als bewoners dat willen. Besparing op energierekening komt voor 50% ten goede van de huurder.
7
Huurverhoging hogere inkomens
Hogere huurverhoging voor hogere inkomens. Dezelfde huurverhoging voor alle huurders.
8
Een huurdersorganisatie is nodig om het belang van de huurders te vertegenwoordigen.
Eens. Oneens.
9
Introductie Mark Drost Directeur-bestuurder Vecht & Omstreken
10
Wij willen graag … In contact staan en samen optrekken met meer huurders. Weten wat er speelt, waar huurders belang aan hechten. Horen hoe u denkt over huurdersbetrokkenheid en thema’s.
11
Onze droom Huurders betrekken op de manier die u past. Denk aan:
Oprichten van een huurdersorganisatie: veel mogelijkheden om prettig mee te praten. Steeds meer corporaties werken zo, dat gaat goed! Tot 2016 was er een huurdersorganisatie. Themagericht en laagdrempelig meepraten: flexibel en op een manier waarop we zoveel mogelijk huurders kunnen bereiken.
12
Betrokkenheid huurders nu
We zijn een vereniging, de ALV neemt belangrijke besluiten en stelt stukken zoals de jaarrekening vast. Formele rol 1x p/j, beperkt aantal aanwezigen. Aantal bewonerscommissies, we bespreken wat er in een complex leeft. Veel slapend, steeds minder, actief als er echt iets is (groot onderhoud). We meten de klanttevredenheid over onze dienstverlening.
13
Waarover meepraten? We willen u o.a. graag betrekken bij:
Huurdersorganisatie (o.a. jaarlijkse afspraken maken met gemeente Stichtse Vecht en Wijdemeren, plannen maken) Onze dienstverlening: wat gaat goed, wat kan beter? Energiebesparing (o.a. zonnepanelen) Betaalbaarheid Leefbaarheid in uw dorp en buurt Geschikt wonen voor ouderen
14
Huurdersbetrokkenheid Huurdersbetrokkenheid
Wat vindt u belangrijk? Kies uw tafel: 2. Huurdersbetrokkenheid Merit 1. Huurdersbetrokkenheid Joeri 3. Betaalbaarheid Laura Duurzaamheid Philip 5. Leefbaarheid Heidi 8. Gesprek bestuurder Mark 6. Wonen & zorg Jenny 7. Dienstverlening Nathalie
15
Opbrengst gesprekstafels
16
Wilt u verder meedenken?
WE ZIJN OP ZOEK NAAR MENSEN DIE VERDER MET ONS WILLEN MEEDENKEN … GEEF U OP ZONDER VERDERE VERPLICHTINGEN Win – win situatie... ‘What’s in it for me?’ Huurdersinvloed vergroten Aanpassingen in het beleid Opleiding & kennis opdoen Netwerk vergroten Persoonlijke ontwikkeling Vrijwilligersvergoeding Samen optrekken met andere huurders
17
Wilt u verder meedenken?
2e bijeenkomst 16 oktober Tijd: uur Locatie: ‘t Web, Loenen Thema’s: Huurverhoging 2019 Een huurdersorganisatie: hoe werkt dat? In gesprek over vormen voor bewoners om mee te denken U kunt intekenen op de lijst.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.