Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Mariëlle Douma & Lotte Oostebrink Scheikundestudiedag
2
Programma Introductie Kennismaking met de nieuwe boeken
Interactieve vragen Discussie Demonstratie digitale leeromgeving Wensen voor de toekomst (digitaal)
3
Chemie Overal 5e editie TF Folio
4
Reacties Ga op uw smartphone/laptop/tablet naar www.menti.com
Vul de code in Blader door de 4 havo en 4 vwo boeken Geef uw antwoorden op de vragen door via Mentimeter Wat valt u op in het algemeen? Wat valt u op ten opzichte van de vorige editie? Noem 3 sterke en 3 zwakke punten aan deze boeken.
5
Digitale leeromgeving
6
Reacties Ga op uw smartphone/laptop/tablet naar Vul de code in Beantwoord de vragen via Mentimeter Wat valt u op aan de digitale leeromgeving? Bijv. ten opzichte van het digitale lesmateriaal voor de 4e editie? Noem 3 sterke en 3 zwakke punten van de digitale leeromgeving. Indien van toepassing: wat zijn uw ervaringen met de digitale leeromgeving voor Chemie Overal 7e editie 3 havo / 3 vwo?
7
Wat zou u graag willen? Ga op uw smartphone/laptop/tablet naar Vul de code in Beantwoord de volgende vragen: Geef door punten toe te kennen aan een bepaald onderwerp aan in hoeverre u belang heeft bij een interactieve digitale tool voor dat onderwerp.
8
Heeft u… m.douma@noordhoff.nl
… vragen naar aanleiding van deze werkgroep of over Chemie Overal? … interesse in het auteurschap bij Chemie Overal? … interesse in deelname aan een klankbordgroep voor Chemie Overal? … andere vragen? Neem vooral contact op via:
9
RESERVESLIDES
10
Kenmerken inhoudelijk
Conceptuele benadering: contexten ondersteunen de theorie Heldere didactische structuur: theorie, opdrachten en experimenten Afsluiting met contexten, verdieping en keuzeopdrachten Differentiatie via routes in de opdrachten Niveauaanduiding bij opdrachten (A, B en C)
11
Wijzigingen t.o.v. 4e editie
Vormgeving aangepast Leerstof herverkaveld Differentiatie in leerroutes Digitaal lesmateriaal is adaptief Docentenpakket online met dashboards voor het monitoren van de voortgang en resultaten Digitale toetsomgeving
12
Wijzigingen t.o.v. 4e editie
Wegwijzer geïntegreerd in hoofdstukopening Leerdoelen toegevoegd aan begin paragraaf Contexten in aparte kaders met verwijzing vanuit een opdracht Overzicht begrippen toegevoegd in boek
13
Verschillen tussen havo en vwo
Bij havo andere paragraafstructuur Verschil in opbouw en niveau van opdrachten Verschil in de gekozen contexten Deels andere experimenten Deels ander beeld Niveau van de opdrachten in de afsluiting
14
Adaptiviteit in lesmateriaal
Alle opdrachten uit het boek interactief Verbetertip na fout antwoord bij gesloten vragen met uitwerking/antwoord na tweede poging Tips bij open vragen Extra remediërende opdrachten bij onvoldoende score op sleutelopdrachten Switchen van leerroute tussen paragrafen Studieadvies na oefentoets aan einde van hoofdstuk Extra oefening per paragraaf n.a.v. oefentoets
15
Switchen binnen paragraaf
Extra remediërende opdrachten bij onvoldoende score (< 55%) op sleutelopdrachten in route B < 55% op B3, naar 1R Leerling gaat verder in route A Switchen tussen paragrafen Score op alle opdrachten bepaalt in welke route je de volgende paragraaf start < 55% naar lagere route > 80% naar hogere route > 55% en/of < 80% zelfde route
16
Extra bij online variant
Meeste experimenten verfilmd Werkbladen bij alle experimenten Extra experimenten met werkbladen Toegang tot uitwerkingen Docent- en TOA handleiding (alleen docent) Digitale toetsomgeving (alleen docent)
17
Dashboards Voortgang en score van hele klas per hoofdstuk
Score per paragraaf Overzicht van opdrachten die slecht gescoord zijn in de klas Voortgang en score per leerling bekijken Antwoorden opdrachten van leerlingen bekijken met mogelijkheid van feedback Ingrijpen in leerroute; opdrachten opnieuw laten maken Score op oefentoets met deelscores per paragraaf
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.