Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoris de Wit Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Stop card – Praktijkoefening Documentatie
Integratieset H3SE Module TCT 4.3
2
WAT IS HET DOEL VAN DE STOP CARD?
Aan iedereen de mogelijkheid geven om in te grijpen en dit aanmoedigen om de veiligheid te verbeteren Alle ongevallen kunnen worden vermeden. Dit kan vooral worden bereikt door een gezamenlijke waakzaamheid; voor onszelf, voor onze collega's en voor anderen in onze omgeving. De stop card wordt door alle eenheden van de groep gebruikt en geeft alle betrokkenen in de onderneming, Total-medewerkers en medewerkers van contractanten, de mogelijkheid om in te grijpen. Integratieset H3SE – TCT 4.2 – STOP CARD – V2
3
Geconcretiseerd in de vorm van een kaart
WAT IS EEN STOP CARD? Een middel om alle medewerkers, van Total en van andere gecontracteerde bedrijven, de autoriteit te geven om in te grijpen en een lopende actie te stoppen als een riskante handeling of situatie wordt opgemerkt die kan leiden tot een ongeval. Met de garantie van het management van Total en van de gecontracteerde bedrijven dat er geen sancties volgen, zelfs in geval van een ondoordachte interventie. Geconcretiseerd in de vorm van een kaart ondertekend door de directeur van uw eenheid en eveneens door het management van de contractanten voor hun medewerkers; uitgereikt door uw hiërarchie. Integratieset H3SE – TCT 4.2 – STOP CARD – V2
4
Hoe grijpt u in? Een actie of een situatie lijkt u gevaarlijk voor een of meer personen, een installatie of het milieu. Start een gesprek met de betreffende collega's (medewerkers en leidinggevenden) om het probleem op te lossen voordat het werk wordt voortgezet: Stel een eenvoudige vraag om u ervan te verzekeren dat er geen risico is. Als het probleem niet onmiddellijk kan worden opgelost, wordt het werk opgeschort tot de juiste maatregelen zijn getroffen. Grijp zo nodig in met de stop card Om het werk in uitvoering te stoppen als de situatie dit vereist. Meld het voorval, of draag bij aan de melding, voor de behandeling binnen uw bedrijfseenheid. Doel: mogelijkheden voor verbetering identificeren en ervaringen delen. Integratieset H3SE – TCT 4.2 – STOP CARD – V2
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.